[XP] Kan extern bureaublad ook met XP home?*

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• turbodiesel13
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-03 21:10

turbodiesel13

---------------

Topicstarter
Ik heb een vraagje, ik lees van alles over extern bureaublad en hoe het ingesteld moet worden etc etc, alleen ik heb een vraagje mijn pc draait onder windows xp home, is het mogenlijk dat ik iets download of instaleer waardoor ik met een andere computer die XP home computer kan overnemen, bijvoorbeeld bij een vriend, op school of op me werk. Want je kunt namelijk wel een machine over nemen met xp home maar jezelf over laten nemen kan niet.. iemand ideetjes ?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:28
Windows XP Home heeft WEL verbinding met Extern bureaublad maar kan zelf NIET als "host-pc" fungeren..

Hiervoor zul je moeten uitwijken naar een 3rd party app, zoals bijvoorbeeld RealVNC...

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-03 18:10
Officieel heeft XP Home geen extern bureau-blad server en Professional wel.

Maar volgens mij kan je met MSN wel een uitnodiging versturen voor hulp op afstand en gebeurd er dan in princiepe hetzelfde? Probleem is alleen dat je dan alsnog achter die PC moet zitten...
Dus je kan beter naar third party apps uitwijken zoals SyS ErroR al aangeeft ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• turbodiesel13
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-03 21:10

turbodiesel13

---------------

Topicstarter
Okeej, ja ik had dat eerste idd al wel begrepen, maar had gehoopt dat windows ergens een download of update had neergezet waardoor je niet naar een andere programma hoeft te zoeken. Maar is het genoemde programma een beetje betrouwbaar en ook vrij snel ? Want ik heb wel eens programma's gehad die lieten het remote process zo vertraagd gaan terwijl het tussen 2 computers binnen een 10/100 mbps netwerk was!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:56

ThunderNet

Flits!

Sluuut schreef op maandag 12 september 2005 @ 13:26:
Officieel heeft XP Home geen extern bureau-blad server en Professional wel.

Maar volgens mij kan je met MSN wel een uitnodiging versturen voor hulp op afstand en gebeurd er dan in princiepe hetzelfde? Probleem is alleen dat je dan alsnog achter die PC moet zitten...
Dus je kan beter naar third party apps uitwijken zoals SyS ErroR al aangeeft ;)
Het verschil met hulp op afstand, en remote desktop is dat je bij hulp op afstand, de huidige sessie kan bekijken, en met toestemming samen de sessie 'delen'.

Bij remote desktop, log je in op een bepaalde user, en neem je die sessie over (of je start hem).

Daarnaast is het wel mogelijk om remote desktop aan de praat te krijgen op Win XP home, hier valt wel het een en ander over op google te vinden, echter heb je bestanden nodig, waar je een XP prof cd voor nodig bent... Dus een echte oplossing geeft het niet :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan niet dus. Zijn wel externe tools, daarover is met de search zat te vinden ;) Lees ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door, we verwachten toch wel dat je eigen onderzoek doet voor je een topic opent. Deze vraag is al erg vaak voorgekomen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.