[PHP] Deel intranet extern bereikbaar maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:42
Ik zit op dit moment met een volgend probleem:

Er is een intranet omgeving, welke alleen binnen de netwerk omgeving bereikbaar is (een reeks B klasse IP adressen). Deze omgeving wordt beschermd door middel van een firewall, zodat het direct van buiten aanspreken niet mogelijk is.

Nu is er al toestemming om een andere server neer te zetten zodat men vanuit huis kan inloggen op het systeem om zo te werken, maar deze server heeft wegens een paar implementatie problemen (de mensen die het moeten neerzetten weten niet hoe ze het secure kunnen doen) een vertraging, althans, op dit moment kan ik per modem inbellen, maar dit is een beetje te prijzig.

Wel heeft iedere gebruiker van de systemen een public_www met daarop mogelijkheden voor java servlets, JSP en PHP. Nu wil ik een soort van doorgeefluik maken waarbij ik extern tegen de server zeg: Geef mij die en die interne pagina en log in met deze gegevens, de webserver dit doorgeeft aan de server die ik moet hebben en daarna het reply teruggeeft.

Nu was mijn vraag; bestaat een dergelijk pakket al ?
En zo nee, wat kan ik er het beste voor doen zodat mijn sessie/cookies bewaard blijven tijdens het gebruik van PHP (waarschijnlijk met CURL ?) als doorgeefluik ?

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Door in je doorgeefluik zelf een sessie te starten en hierin de sessieId en/of cookies op te slaan die moeten worden meegestuurd met het 'interne' request.

Maar dergelijke pakketten moeten vast wel bestaan. Toverwoord in deze is 'proxy'.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Op je vraag of er al een dergelijk pakket bestaat kan ik je geen antwoord geven, en dat is ook niet zo erg, want daar is dit subforum niet voor bedoeld. :) Als je dit met PHP wil doen, dan zou ik inderdaad een oplossing in cURL kiezen, maar waarom doe je het niet in Apache? Je kan toch een virtualhost opzetten, al dan niet beveiligd en desnoods op een niet-standaard poort?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:42
Het zou inderdaad mooi zijn, als ik de beheerder van die server zou zijn. Virtualhost opzetten, of de firewall op de intranet server die ik moet hebben zo instellen dat er bepaalde IP adressen wel bij kunnen. Maar goed, spijtig genoeg ben ik verantwoordelijk voor de gegevens op de server, en niet de server zelf.

Maar als ik Janoz goed begrijp kan ik dus zonder veel problemen de sessieid's/cookies naar een text file ofzo op de server dumpen die hij voor volgende requests weer uitleest. Dat klinkt in ieder geval erg goed :).

(-NMe-: Als het inderdaad een software request zou zijn, zo het beter hebben gestaan in SA ... Maar goed, ik schrijf het zelf wel :))

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Icheb schreef op maandag 12 september 2005 @ 13:30:
Maar als ik Janoz goed begrijp kan ik dus zonder veel problemen de sessieid's/cookies naar een text file ofzo op de server dumpen die hij voor volgende requests weer uitleest. Dat klinkt in ieder geval erg goed :).
Dat kan, maar waarom moeilijk doen? De sessie en de cookies sla je gewoon in de sessie op. Dat klinkt raar todat je beseft dat je twee niveaus hebt. Ten eerste heb je de sessie tussen je thuiscomputer en je externe pagina in de public_html. Die externe pagina heeft vervolgens een sessie met je intranet. Alle gegevens over de tweede sla je op in de eerste.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 21:17
Pagina: 1