Toon posts:

[JavaScript] window.opener en 2 servers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een CMS op een server staan, maar heb mijn image browser op een andere server staan. Deze imgbrowser, stuurt het volledige pad van de afbeelding naar het formulier uit het CMS. Dit script werkt prima, zolang beide systemen op dezelfde server staan.

De volgende functie wordt aangeroepen wanneer er vanuit de imgbrowser op Submit wordt gedrukt.

var destination = eval("window.opener.document");
destination.formulier_nieuw.image_url.value=afbeelding;
self.close();

Van de server met imgbrowser komt het pad niet op de andere server. Hoe kan ik dit toch mogelijk maken?

Oftewel: is het mogelijk om gegevens in een formulier te krijgen vanaf een andere server. Ik weet dat dit nogal discutabel klinkt, maar er is geen work-around gevonden. Server1 is ASP (CMS), Server2 is MySQL en server3 is PHP(imgbrowser).

vr.gr. Arjen

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 15:31
Javascript hoort thuis in w&g.

p&w->w&g

https://fgheysels.github.io/

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 08:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat is om security redenen niet mogelijk. Je kunt geen elementen van een andere server aanroepen in je javascript. Dat zou een mooie boel worden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Je zou een simpele webservice kunnen maken, een lichtere manier is om via clientside javascript de juiste waarde naar het clipboard te kopieeren.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 08:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Clipboard is ook niet altijd toegankelijk. Ikzelf zou dat liever niet hebben. Stel je voor dat je net een stuk NDA code of een lijst wachtwoorden op je clipboard hebt staan :X

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Copy/Paste lijkt mij niet de oplossing. Het formulier is behoorlijk groot, dus dat valt eigenlijk af. Is het ook mogelijk om de waarde (url) naar een bestand te schrijven, en daar uit te halen, qua beveiliging?
Pagina: 1