[XP/2003] verwijderen netwerklocaties via policies

Pagina: 1
Acties:

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:42

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik had graag via de goup policys in WIndows 2003 server ervoor gezorgd dat als men rechtermuisklikt op de startknop van XP en verkennen kiest, dat "mijn netwerklocaties" niet meer verschijnt in de verkenner.

Ik heb het reeds gedeeltelijk in orde gekregen door oa de policy "Het pictorgram mijn netwerklocaties uit het menu start verwijderen" te activeren, net als "Netwerkverbindingen uit het menu start verwijderen".
Echter dus via het omweggetje om te rechtermuisklikken op de startknop en verkennen te kiezen, krijgt men toch nog de netwerkverbingingen te zien.
Iemand enig id wat ik nog moet activerne in de policy editor om dit ook te voorkomen ?

Heb me al een bult gezoekt, en via google vind ik ook niet echt het antwoord :(

-| Hit it i would ! |-

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik kan niet zo snel een antwoord geven op je vraag, maar wat je misschien kan overwegen is om een zogenaamde "Custom Nethood" te creeren - je kan dan een "Network neighboorhood" maken waarin enkel computers (shortcuts) staan die jij specifieert.

Door de GPO aan te zetten die "Entire neighborhood" weghaalt krijg je dan misschien ook een oplossing :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gaat het je zuiver om de netwerkverbindingen (netwerkkaarten, RAS connectoids en dergelijke)?

Hou er dan wel rekening mee dat deze normaal gesproken door een User wel gezien en gebruikt kunnen worden, maar dat je als SysAdmin er wel voor gezorgd hebt dat ze geen instellingen kunnen inzien of wijzigen :+

Als je ze namelijk ook niet zichtbaar zou maken kan een inbelverbinding voor bijv. een VPN ook niet gebruikt worden, behalve dan op commandline (rasdial.exe) en dat lijkt me ook weer niet de bedoeling.

IIRC: Control Panel applet genaamd ncpa.cpl die je dan via een GPO kan blokkeren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device