Toon posts:

Shuttle Mobo (mn31n) "hangt" tijdens booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje terug heb ik een mn31n moederbord van Shuttle gekocht, altijd goed gedaan.
Nu ben ik er laatst weer mee aan het kloten gegaan en viel mij op dat hij door het gewicht van de koeler (dikke Zalman) iets krom was gaan staan (het wordt een lan bak dus hij had alleen spacers en nog geen behuizing).

Ik dus de spacers verwijderd en hem gewoon op dat anti-statische plastic gelegd, nu POST hij wel gewoon goed, maar als ik windows boot (ook tijdens de installatie) blijft hij hangen op het Windows logo, soms is het maar enkele milliseconden nadat het scherm tevoorschijn is gekomen.

Ik heb de BIOS geflasht, maar dat heeft geen resultaat gehad, nu viel mij wel op de het ledje van de HDD reageert op mijn dvd/cdrw combo. Als ik die verwijder heeft dat helaas geen resultaat op het hele booten.

Linux reageert hij *iets* beter op maar blijft hij ook vaak halverwege tijdens het booten hangen (knoppix) of mekkert hij dat hij een file niet krijgt gevonden op de cd-rom (ubuntu originele discs).

Is mijn mobo (en cd-rom) nu gewoon overleden? Of mis ik iets?

De HDD doet het wel op een andere pc, dus die is gewoon goed...

• Big Joe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 02:41
Controleer het geheugen eens op een andere pc.

Verwijderd

Topicstarter
Memtest heb ik al gedaan, 0 fouten.... (vergeten te zeggen)

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nu ben ik er laatst weer mee aan het kloten gegaan en viel mij op dat hij door het gewicht van de koeler (dikke Zalman) iets krom was gaan staan
Wat is er precies krom gaan staan? Kan me voorstellen dat je probleem daar iets mee van doen heeft.

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar zeggen rond de socket *kuch* en aangezien het een mAtx mobo is.....

In feitte was het mobo dus ietwat krommer dan ze standaard uit de fabriek komen....

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 14:11 ]

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hmmm...klinkt niet goed. Wat er precies kaputt is zou ik je niet kunnen zeggen, maar d'r is een flinke kans dat het aan je nu dus kromme mobo ligt.

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Verwijderd

Topicstarter
Naja, hij is weer recht maar ik denk dat de northbrigdge ietsiepietsie kaput is. :P
Pagina: 1