Toon posts:

[SBS2003/XP] Shared favorites toepassen op clients*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste medemensen,
ik weet dat het mogelijk is om in de Small Business Server van Microsoft gedeelde favorieten op te zetten (over meerdere computers en accounts). Dit gaat door middel van een directory setting en een map die over heel het netwerk beschikbaar is. Maar nu is het probleem dat ik voor iedere gebruiker op iedere pc het register moet aanpassen om iedereen dezelfde favorieten te geven (niet te vergeten de handelingen voor elke nieuwe gebruiker). aantal werknemers * aantal computers is een hoop register wijzigingen.

is er een makkelijke manier om dit voor iedereen tegelijk aan te passen? alle computers loggen in op de server en krijgen als het goed is een hoop informatie van die computer (zoals de map mijn documenten en persoonlijk favorieten). is er iets gezamenlijks dat toegepast kan worden op alle accounts voor elke plaats waar men inlogd?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens naar GPO's gekeken? :)

Vertel nog even welke Windows versie je het op de clients over hebt aub dan kan ik dat in je topic titel erbij zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
op de clients draait windows XP professional (SP1)
ik heb al wat guides gelezen die op dit forum staan maar geen enkele guide heeft het erover om de register settings voor het favorites-sharing vanaf een centraal punt naar de clients door te spelen

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:18

ThunderNet

Flits!

Is het misschien mogelijk om met een VBscript / batch, de favorieten aan te maken bij het starten van een sessie?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:22:
op de clients draait windows XP professional (SP1)
GPO's gebruiken.

Letterlijk FAQ/HOWTO voorbeeld:

[rml][ 2000]Howto: desktop and policy settings[/rml]

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 12-09-2005 17:54 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk even in de User Settings\Windows Settings\Internet Explorer Maintenance\URLs. Dan die policy op je groep users toepassen. Erg handig bij gpo's is ook gpmc

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vanmiddag weer tijd om eraan te werken,
ik ga er mee aan de slag, heel erg bedankt voor de hulp
moet lukken
Pagina: 1