[Access] Database uitlezen (foto)

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:13
Beste medetweakers,

Ik heb al allerlei manieren gelezen over hoe je dit nou eigenlijk moet doen maar kom er niet goed uit.

Ik moet database maken waar gegevens in staat logisch :$ dat is ook gedaan.
De volgende gegevens staan erin:
Afdeling - Voornaam - achternaam - functie - plaats, telefoon werk - mobiel nummer - faxnummer - regio - foto van werknemer.
Nu moet ik via deze database de gegevens uitlezen en die komen op html pagina te staan.
Maar hoe maak je dit nou precies dat het goed werkt.
Hoe laat je dit precies uitlezen.

B.v.D
dpz

P.S Ik ben een beginner hierin dus iemand die me hiermee kan helpen zou heel fijn zijn.

Verwijderd

Export to HTML al geprobeerd?
Geen idee of het dan goed gaat met die foto's, maar je laat niet echt weten wat je zelf al hebt gedaan om het voor elkaar te krijgen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Moet dit dynamisch gebeuren, via een webserver?

Of eenmalig exporteren naar static HTML files?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:13
Soz voor weinig uitleg
Ik heb wat artikelen gelezen op internet over OLE maar kom er niet uit :$
Ja op een webserver maar ik heb met programma ataf genaamd converteert maar heel vaag opgebouwd de pagina`s.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Een soortgelijk geval heb ik ooit opgelost door middel van een stukje VBA code in Access. Met een druk op de knop wordt er een pagina gemaakt adhv de gegevens in een tabel.

Je moet hier, kort door de bocht, 3 methodes (functies) voor schrijven:
- HtmlHeader, deze schrijft <html><head></head><body><table> oid naar een bestand
- RecordToTableRow, deze schrijft elke record (werknemer) naar het bestand: <tr><td>naam</td></tr> etcetc
- HtmlFooter, deze schrijft </table></body></html> naar het bestand.
- SaveTableAsHtml, deze methode wordt als eerste aangeroepen en maakt een html-bestand op je schijf. Vervolgens wordt HtmlHeader eenmaal aangeroepen, daarna roep je voor elke record in de tabel RecordToTableRow aan en vervolgens 1 keer HtmlFooter. Hierna sluit je het html-bestand.

In mijn geval werd hierna het bestand ook nog dmv een FTP-control op de website gezet.
De code om een bestand op schijf te openen en om daar wat naar te schrijven is niet erg ingewikkeld en staat ook wel ergens op msdn.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

[rml]-NMe- in "[ ACCESS] Maken van database met werkneme..."[/rml] Geeft duidelijk aan wat we verwachten van een startpost. Dat is niet voor niets. Om één ding te noemen: wil je eenmalig je database exporteren naar een html-pagina of wil je een website creeren waarin interactief in de database gezocht wordt?

Er zijn diverse stap-voor-stap tutorials te vinden hoe je een database linkt aan een website en ook de ingebouwde helpfunctie van access geeft een prima aanzet. 'Hoe maak je het precies dat het goed werkt' is gewoon te vaag als probleemomschrijving. M.a.w. doe eerst zélf onderzoek, probeer wat, en als je op concretere punten vragen en of problemen hebt open dan gerust een nieuw topic.

groeten onder een post hoeft echt niet, zelfs niet in de topicstart

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.