[2000] Server/domeincontroller benaderen via internet*

Pagina: 1
Acties:

• Orend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02 06:02
Misschien kan iemand mij op weg helpen.
Ik wil graag het volgende doen.

Ik heb een netwerk. met een domeincontroller.
Werkend en al.
Nu wil ik graag in een ander gebouw waar ADSL komt te liggen, ook een netwerk gaan maken.
Nu kan ik daar apart een server gaan installeren met alles erop en eraan, maar is het ook mogelijk dat ik vanaf de nieuwe locatie inlog op de huidige server?

wat belangrijk is, dat de ik op de nieuw locatie de bestanden op de huidige server kan opvragen/aanpassen.

Ook eventueel de huidige server instellen als Applicatieserver, maar dat is geen pré.

de clients op de nieuwe locatie worden voorzien van Windows 2000.

Hopelijk iemand die mij de goeie kant kan opduwen met links of tips.

[CPU] Intel Core i7 3820 @ 3,6 Ghz, [MEM] Kingston HyperX 16GB 1600Mhz [GPU] Asus GTX660, [MB] Asus P9X79 Pro [SSD] 2X Samsung 830 128Gb RAID0,[HDD] WD 640 Sata

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat jij moet is even lezen over Virtual Private Networks

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In je topic titel staat [NT] - betekent dat dat je domein controller NT4 is? Verder zal je inderdaad op zoek moeten gaan naar een VPN - maar dat krijg je niet voor elkaar zonder "iets" (een server danwel een ander VPN device) op die andere site :)

• Orend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02 06:02
Nee, de server bestaat uit RaampjesWindows 2000.
maar, ik zou GoT es doorzoeken naar VPN etc.

[ Voor 13% gewijzigd door sanfranjake op 14-09-2005 14:19 . Reden: Windows is het product van Microsoft. Laat die verbasteringen maar zitten ;) ]

[CPU] Intel Core i7 3820 @ 3,6 Ghz, [MEM] Kingston HyperX 16GB 1600Mhz [GPU] Asus GTX660, [MB] Asus P9X79 Pro [SSD] 2X Samsung 830 128Gb RAID0,[HDD] WD 640 Sata

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zou een tweede site in je AD kunnen overwegen, en dan via een vpn tunnel communiceren. Kan op verschillende manieren. Je kan ook twee aparte domeinen met een trust kunnen op zetten. Maarja er is nog heel veel meer mogelijk. als er op de tweede locatie geen server komt is het wellicht handig om daar dan een router neer te zetten die het vpnverkeer voor je hele locatie regelt. Per pc een verbinding kost je nogal wat overbodige bandbreedte :P

Ik haal nog even NT uit de titel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters