Outlook+Exchange 2003: Kalender:geforceerd afspraken plannen

Pagina: 1
Acties:

• Monkii0110
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-04 00:00

Monkii0110

This is Sparta!!!

Topicstarter
Heb al met Google lopen zoeken, maar kan eigenlijk weinig nuttige info vinden.
Ik hoop dat iemand hier mijn bevindingen kan bevestigen of wellicht een andere optie heeft.

Situatie is als volgt:
Exchange 2003 met Office/Outlook 2003 clients.

Wat moet er bereikt worden:
De mogelijkheid om direct een afspraak in te plannen voor een selectief groep gebruikers.

Nader toegelicht:
Je hebt bv een management assistent welke volledig controle heeft over de agenda van een aantal mensen.
Deze moet bv voor een bepaalde groep van deze mensen een afspraak plannen op hetzelfde tijdstip/dag.
Dit kan dmv een vergaderverzoek, maar dan krijgt de eigenaar een mail en moet deze hiervoor actie ondernemen. Terwijl het doel is dat de afspraak geplanned wordt.

Zover ik te weten ben gekomen werkt Outlook alleen met vergaderverzoeken, of je moet direct in de agenda de afspraak maken. Niet handig dus als je bij 10 personen dezelfde afspraken moet maken.

De vraag dus: Is er een andere manier mogelijk, iemand hier ervaring mee?
(ik kan het niet vinden dus ik vrees het ergste).

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:20

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Binnen outlook client zit er een optie om afspraken automatisch te accepteren, tenzij er een overlap is. Deze zitten onder:
"Tools | Option | Preferences | Calender Options | Resource Scheduling"
Ik weet niet of je dit middels een GPO in kan stellen, je kan wellicht wel kijken welke reg-key(s) nodig is (zijn) en daar zelf een adm file voor een GPO van bakken.

I play my enemies like a game of chess...

• Monkii0110

Monkii0110

This is Sparta!!!

Topicstarter
Thx, zal er zo direct eens naar kijken _/-\o_

• Monkii0110

Monkii0110

This is Sparta!!!

Topicstarter
Dit komt wel een beetje in de richting, maar ook hier een paar dingen die niet naar voren moeten komen:

- toch een uitnodiging dus bevestiging is nog steeds nodig en dat is eigenlijk niet de bedoeling
- de afspraak nu wel gelijk op voorhand in de agenda geplaatst en dit gebeurd nou met alle vergader verzoeken.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:20

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Je hebt twee opties zie ik nu, een vergaderverzoek (meeting request) en een afspraak (appointment). Je moet ze beiden verzenden, echter een afspraak staat er gewoon in, en is niet een mailtje wat je moet accepteren. (CTRL+SHIFT+A is de snelkoppeling voor een afspraak. Je moet echter wel op het tweede tabblad de genodigden toevoegen.

Mmm, ik zie nu net dat de ontvanger nog steeds een mailtje krijgt die hij moet bevestigen. Ik ben dus bang dat dit default niet kan zoals jij wilt. Misschien moet je dan gaan zoeken naar extra software hiervoor, of met bepaalde beperkingen leren leven (zoals elke afspraak automatisch accepteren). Ik kan je helaas niet verder helpen.

[ Voor 34% gewijzigd door Angelfire op 12-09-2005 13:34 ]

I play my enemies like a game of chess...

• Monkii0110

Monkii0110

This is Sparta!!!

Topicstarter
Hehehe, in ieder geval hartelijk bedankt voor je feedback :Y)
Zat inderdaad zelf ook te kijken naar extra software, maar vroeg me uberhaupt af of MS dit zelf al niet had :+

Ik zoek weer vrolijk verder :)
Pagina: 1