Lap ik ben hier weeral met een exchange probleem 
Weeral de webmaster die het zaakje mag op zien te lossen ...
Efkes situatieschets van de werkomgeving: 1 centrale server met exchange, een 7 tal werkstations,
pop3 mailboxen bij onze hosting, pop3 connectortje leest mails in...
Sedert een paar weken komt het af en toe voor dat we plotseling geen mails meer binnen krijgen.
Bij de event viewer zie ik bij de application log telkens volgende fouten terugkeren:
POP3: Failed to check the POP3 account for <mailbox accountname> at host <mailserver> on port 110.The error is 11001
POP3: AN error occured. Cannot connect to the <mailserver>
POP3: host for user <mailbox accountname>. The error is 11001
In dit telkens wanneer de pop3 connector connecteert met de mailserver om de mailtjes op te halen. Per gebruiker krijg ik deze fouten..
Ik heb google reeds geraadpleegd en op een microsoft site een mogelijkse oplossing gevonden door
alle services van exchange te herstarten, maar na de restart van onderstaande services bleef de pop3 connector de fouten genereren en bleef de mail mooi in de pop3 mailboxen bij onze hosting.

Nu moet ik telkens de server herstarten wanneer dit probleem zich voordoet?
Ik had graag geweten hoe ik dit probleem kan oplossen en misschien ook de oorzaak ervan weten?
Het probleem begon wanneer we gestart zijn met Veritas backup...
Weet iemand van jullie raad?
Weeral de webmaster die het zaakje mag op zien te lossen ...
Efkes situatieschets van de werkomgeving: 1 centrale server met exchange, een 7 tal werkstations,
pop3 mailboxen bij onze hosting, pop3 connectortje leest mails in...
Sedert een paar weken komt het af en toe voor dat we plotseling geen mails meer binnen krijgen.
Bij de event viewer zie ik bij de application log telkens volgende fouten terugkeren:
POP3: Failed to check the POP3 account for <mailbox accountname> at host <mailserver> on port 110.The error is 11001
POP3: AN error occured. Cannot connect to the <mailserver>
POP3: host for user <mailbox accountname>. The error is 11001
In dit telkens wanneer de pop3 connector connecteert met de mailserver om de mailtjes op te halen. Per gebruiker krijg ik deze fouten..
Ik heb google reeds geraadpleegd en op een microsoft site een mogelijkse oplossing gevonden door
alle services van exchange te herstarten, maar na de restart van onderstaande services bleef de pop3 connector de fouten genereren en bleef de mail mooi in de pop3 mailboxen bij onze hosting.

Nu moet ik telkens de server herstarten wanneer dit probleem zich voordoet?
Ik had graag geweten hoe ik dit probleem kan oplossen en misschien ook de oorzaak ervan weten?
Het probleem begon wanneer we gestart zijn met Veritas backup...
Weet iemand van jullie raad?