Toon posts:

Wel contact met draadloos netwerk, geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn zwagers hebben we een ADSL/Router geïnstalleerd en hierop via een netwerkkabel een desktop aangesloten. Deze desktop heeft keurig verbinding met het netwerk en het internet. Nu willen de heren ook een bloednieuwe laptop met WIFI aansluiten op het netwerk. Het is een wireless modem, dus hebben we een draadloos netwerk gecreëerd en de laptop hierop aangesloten. Het resultaat is dat het de router keurig beide PC's herkent, zowel de desktop als de laptop. Beide PC's hebben ook contact met het netwerk en er is een keurige 54Mbits verbinding tussen de laptop en het netwerk.

Probleem is nu dat de laptop geen verbinding kan krijgen met het internet en de desktop wel. De laptop kan ook geen verbinding krijgen met de Router, terwijl de router de laptop wel ziet en de laptop ook in het netwerk zit.

Weet iemand misschien wat de oorzaak hiervan kan zijn? Het is een hele nieuwe laptop, dus de antivirus software is nog niet geïnstalleerd. We gaan ook nog kijken of de firewall mogelijk het probleem is, maar of die er inderdaad op staat weet ik nu niet. Ondanks dat, kan het zijn dat iemand precies weet waar het probleem zou kunnen liggen.

Het is trouwens de WL-108 - Wireless network ADSL router 54M van Sitecom waarmee we e.e.a. hebben gerealiseerd.

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
post even de IP adressen van beiden.. dat kan een hoop verduidelijken eventueel

Koffie!!

Verwijderd

Ik zou eerst proberen die laptop via een kabel aan de router te koppelen. even kijken of je dan wel gewoon kunt internetten.
weet je in ieder geval of het iets met je wireless settings te maken heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je deze IP adressen:
Het IP adres van de router is 192.168.0.1
Desktop 192.168.0.2
Laptop 192.168.0.3

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-04 13:08

collin

Who da man !!

post ff de output van
code:
1
ipconfig /all

De DHCP server van je router moet wel een default gateway en DNS servers meegeven. Als een van beide mist of niet goed is, gaat het niet werken. De default gateway op zowel je laptop als je desktop moet zijn 192.168.0.1

DNS servers kunnen er verschillende zijn, kan je opzoeken bij je provider. Kan je bijv. wel op IP adres pingen? Probeer eens op de laptop:
code:
1
ping 194.159.73.136
En post de uitkomst eens

Mijn iRacing profiel