[Netwerkomgeving] Alternatief?

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb grote problemen met netwerkomgeving in Windows. Ik heb een laptop en die hang ik vaak aan andere netwerken (school, pc thuis, bij vriendje)... altijd werkt het Internet wel en kan ik pingen naar lieve lust! Het enige probleem is altijd (!) netwerkomgeving. Of de werkgroep kan niet gevonden worden, of de andere pc niet, ik heb geen rechten in de werkgroep of op de pc.
Als ik het eindelijk thuis werkend heb gekregen en ik plug mijn laptop bij mijn vriend erin en dan weer terug wil het soms thuis weer niet werken.
Ik heb de FAQ gelezen over alle rechten problemen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat dat niet voor mij op gaat omdat ie het soms wel en soms niet doet.

Daarom wil ik graag een alternatief, iets dat op basis van TCP/IP werkt, aangezien dat het wel doet! Qua rechten ed maak ik me niet zo druk, ik heb een login op mijn laptop dus als je ingelogt bent mag je van mij alles doen.
Ik heb VNC (oid) geprobeerd voor filetransfer, maar die comprimeerd alles en duurt een eeuwigheid om een paar gig aan bestanden over te zetten.

Iemand die me kan helpen voor een snelle, probleemloze netwerkomgeving/handig transfer tool?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 22:02

FastBunny

Give it the Works !

Installeer een FTP server op je laptop :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 10:49

NBK

Weercam-Avatar

FTP is idd het meest geschikt voor hetgene wat jij wil doen.
D'r zijn trouwens ook programma's die in "Deze Computer" een virtuele drive kunnen maken die je vervolgens aan een FTP server kunt koppelen. Op deze manier is je laptop dan toch makkelijk en direct bereikbaar vanuit programma's.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• iAR
  • Niet online
Ik wil niet lui doen, maar heb je misschien een light-weight ftp server tip?

En wat is die software waarmee je een viruele drive kunt maken?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

oZner schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:07:
Ik heb grote problemen met netwerkomgeving in Windows. Ik heb een laptop en die hang ik vaak aan andere netwerken (school, pc thuis, bij vriendje)... altijd werkt het Internet wel en kan ik pingen naar lieve lust! Het enige probleem is altijd (!) netwerkomgeving. Of de werkgroep kan niet gevonden worden, of de andere pc niet, ik heb geen rechten in de werkgroep of op de pc.
Als ik het eindelijk thuis werkend heb gekregen en ik plug mijn laptop bij mijn vriend erin en dan weer terug wil het soms thuis weer niet werken.
Ik heb de FAQ gelezen over alle rechten problemen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat dat niet voor mij op gaat omdat ie het soms wel en soms niet doet.

Daarom wil ik graag een alternatief, iets dat op basis van TCP/IP werkt, aangezien dat het wel doet!
Network Browsing (Netwerkomgeving) gaat over TCP/IP.

Ik zou me eerder verdiepen in dingen als BrowseMaster instellingen, en hoe Network browsing werkt (elections, broadcasts, browselists, wat een WINS server in je netwerk voor effect heeft) dan een alternatief gaan lopen verzinnen.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Browser\Parameters
Zet de key MaintainServerList eens op YES, en kijk dan na een reboot nog eens?

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 12-09-2005 16:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

NBK schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:26:

D'r zijn trouwens ook programma's die in "Deze Computer" een virtuele drive kunnen maken die je vervolgens aan een FTP server kunt koppelen. Op deze manier is je laptop dan toch makkelijk en direct bereikbaar vanuit programma's.
Heb je misschien een naam van een dergelijke applicatie?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Kaassoevlee schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:20:
[...]

Heb je misschien een naam van een dergelijke applicatie?
ik neem aan dat dit gewoon met net use kan (typ net use /? in een command prompt)

"man is not truly one, but truly two,"

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mr_petit schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:24:
[...]

ik neem aan dat dit gewoon met net use kan (typ net use /? in een command prompt)
Nee dus. net use werkt alleen op UNC paden via SMB\CIFS.

Iets als Netdrive (Novell) bedoelt ie.
Daar kan je ook FTP dirs aan een driveletter koppelen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• iAR
  • Niet online
BackSlash32 schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:17:
Network Browsing (Netwerkomgeving) gaat over TCP/IP.

Ik zou me eerder verdiepen in dingen als BrowseMaster instellingen, en hoe Network browsing werkt (elections, broadcasts, browselists, wat een WINS server in je netwerk voor effect heeft) dan een alternatief gaan lopen verzinnen.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Browser\Parameters
Zet de key MaintainServerList eens op YES, en kijk dan na een reboot nog eens?
Mag ik vragen wat dit precies is?

Op en een of andere manier heb ik altijd ruzie met network browsing. Daarom is een FTP op mijn laptop wel een goed idee. Ik kan op een andere PC altijd bij (al heb ik het idee dat het iets trager is, ik heb nu bulletproof FTP 'up').
Het enige nadeel is dat ik (volgens mij) niet al mijn 5 partities kan delen. Automatisch komt ie in de eerste bij het inloggen, en dan weet ik niet hoe ik de andere kan benaderen. Misschien is de enige mogelijkheid verschillende logons gebruiken.
Voordeel is wel het programma wat NBK bedoeld (naam?) om zo via my computer een FTP te benaderen.

Maar goed, als je meer info hebt over je bovenstaande... en werkt het dan ook altijd? Dan is dat ook een fijne oplossing!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

oZner schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:25:
[...]
Mag ik vragen wat dit precies is?
dat is een registry entry waarmee je invloed kan uitoefenen op het weergeven van andere servers (als in: computers die bestands- en printerdeling aan hebben staan).
Hiermee laat je je PC dus de lijst "vasthouden'.
dat is uiteraard niet alles, het is wel afhankelijk van hoe de rest van de diverse netwerken in elkaar hangt.
Een werkgroepje waar elke PC in het rond loopt te schreeuwen dat hij de baas over het netwerk is (de Master Browser) is niet echt bevorderlijk.
Maar daar kun je met het één en ander aan zoekwerk hier wel wat over vinden.
Het enige nadeel is dat ik (volgens mij) niet al mijn 5 partities kan delen. Automatisch komt ie in de eerste bij het inloggen, en dan weet ik niet hoe ik de andere kan benaderen.
Links maken in je FTP server (je linkt een fake dir aan een complete drive zeg maar).
Maar goed, als je meer info hebt over je bovenstaande... en werkt het dan ook altijd? Dan is dat ook een fijne oplossing!
Ik hang dagelijks in meerdere netwerk omgevingen, en ik heb er tot nu toe weinig problemen meer mee gehad.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-04 19:51

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Maak ergens op je systeem een lege map aan en geef die aan als homedir. Vervolgens maak je een bestandje links.txt in de map van Bulletproof FTP en daar zet je zoiets in:
code:
1
2
Movies | C:\Movies
Music | D:\Mijn documenten\Music

Vervolgens ga je in BPFTP naar User Accounts > Links & messages en daar vink je Add links from this file aan en vul je de locatie van je links.txt bestand in. Je kan ook Resolve windows shortcuts (.lnk files) gebruiken en snelkoppelingen naar al je partities maken in de homedir.
Vergeet trouwens niet om deze mappen ook nog toe te voegen als gedeelde mappen voor je user-account, anders krijg je ze alsnog niet te zien ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• iAR
  • Niet online
Thanks all! ;)
NBK schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:26:
FTP is idd het meest geschikt voor hetgene wat jij wil doen.
*Kick* heb je software titels?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BackSlash32 schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:25:
Iets als Netdrive (Novell) bedoelt ie.
Daar kan je ook FTP dirs aan een driveletter koppelen.

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Er is nog een programmaatje voor die symbolic links te leggen (net zoals in unix). Het werkt enkel via console in windows, dus het is pretty lightweight ;) Ik gebruikte dat vroeger voor win2k servers

SvennieG

Pagina: 1