Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ipconfig toont smiley ipv connection name

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb last met een systeem met windows 2000 SP4 waarop meerdere dial-up verbindingen moeten worden gemaakt.

Het probleem is dat de tweede en latere dial-up verbindingen verkeerd worden getoond in de output van "ipconfig /all". In plaats van de naam van de verbinding zie ik een smiley. Na lang zoeken (vreselijk om te zoeken met als keyword smiley) kwam ik in de cache van google een pagina tegen waar iemand een soortgelijk probleem beschrijft (http://216.239.59.104/sea...ey&hl=nl&client=firefox-a) maar er staat geen oplossing bij.

Heeft iemand een idee waar de smiley vandaan komt en wat ik er tegen kan doen? Kan het iets met spyware of iets dergelijks te maken hebben?

Wat ik wil is de info over een bepaalde verbinding (programmatisch) opvragen via ipconfig, maar omdat verbindingen de naam"smiley" krijgen kan ik niet bepalen welke info hoort bij de gewenste verbinding.

Overigens zag ik ook dat de dial-up verbindingen allemaal hetzelfde fysiek adres krijgen. Is dit een probleem of normaal gedrag?

Verwijderd

Ik heb dat ook een keer gezien op een met spyware geinfecteerde PC. Nadat de spyware verwijderd was deed het netwerk het helemaal niet meer. Dat was met WinSock XP Fix / LSP fix eenvoudig weer op te lossen.

Verwijderd

Klinkt als spyware. Doe eens goeie scan met verschillende programma's zou ik zeggen.

Verwijderd

Move NT > BV

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens gaan scannen. Helaas merkte ik wel al dat we hetzelfde probleem hebben op een soortgelijke machine die pas onlangs is geinstalleerd. Onder windows XP had ik geen probleem met meerdere dial-ups, maar helaas biedt de hardware geen ondersteuning voor windows XP.

Verwijderd

Topicstarter
Scannen leverde weinig op. Ik heb ad-aware en spybot gebruikt. Heb alexa en wat tracking cookies verwijderd maar nog steeds hetzelfde probleem. Ook winsockfix hielp niets.

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 19:12
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:35:
Scannen leverde weinig op. Ik heb ad-aware en spybot gebruikt. Heb alexa en wat tracking cookies verwijderd maar nog steeds hetzelfde probleem. Ook winsockfix hielp niets.
heb je in veilige modus gescant ?

Verwijderd

Topicstarter
Nu wel (scan in veilige modus), maar dat leverde niets op. Het lijkt me ook erg onwaarschijnlijk dat het aan spyware ligt, aangezien ik het probleem kan reproduceren op een machine die afgezien van de dag dat ik hem installeerde niet heeft aangestaan.

Ik denk dus toch dat dit meer een netwerk vraag of zelfs OS vraag is. Wat ik helemaal toppie zou vinden is als iemand de volgende test zou kunnen doen met windows 2000:

1. maak twee dial-up verbindingen
2. controleer of ipconfig /all de namen van de verbindingen goed weergeeft.

Dit had ik gisteren dus gedaan op XP en daar ging alles goed. Als iemand dit kan nabootsen op 2000 en een smiley krijgt ipv verbindingnaam, dan concludeer ik dat 2000 het probleem is, als diegene echter gewoon de verbindingnamen voor beide dial-ups te zien krijgt heb ik nog hoop dat er hier iets aan te doen is.

Verwijderd

Ik heb het even voor je uitgeprobeerd en inderdaad er gebeurt iets geks, maar bij mij geen smilies. Voor de test gebruik ik twee VPN verbindingen. Als de eerste verbonden is wordt de naam gewoon getoond (LAN, VPN1), maar zodra de tweede ook actief is verdwijnt de naam van de eerste VPN verbinding. (LAN, VPN2, <niks>) :?

Toch geen spyware dus maar een bugje in Windows 2000.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf ook maar de hoop opgegeven en gekozen voor een workaround (voor / na analyse van ipconfig) waarmee ik toch de gateways van de verschillende DUNs kan vinden.

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:27

[Jules]

Confusion in confusion

Zou dit artikel hetzelfde beschrijven? Je krijgt niet zozeer een unknown node type, maar het correcte node type verschijnt niet.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Verwijderd

Topicstarter
Dat artikel klinkt alsof het hetzelfde probleem beschrijft, maar helaas gaat het artikel over 2003 server en XP, de genoemde registersleutel bestaat dan ook niet in windows 2000. Ik controleer nog even of een soortgelijke sleutel bestaat in 2000, maar daarna ga ik snel verder met het volgende probleem met windows 2000 :(...
Pagina: 1