[outlookXP]Openbare map snelkoppeling

Pagina: 1
Acties:

• snrg_Paco
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik heb van een e-mail map, dat ver staat in de boom-structuur, een snelkoppeling gemaakt zodat ik snel toegang heb tot mijn mail. Deze map is een openbare map waarin allerlei mail in komt van mensen. Als ik de map aan klik en een mail wil versturen dan staat het standaard op "aantekening" in de werkbalk "standaard". Als ik dan iets wil versturen dan moet ik eerst bestand->nieuw->email kiezen.

Dit is anders dan bijvoorbeeld de inbox. Als ik daar in de werkbalk "standaard" de snelknop indruk staat het standaard op nieuw e-mail.

Wat heb ik geprobeerd?
Ik heb gekeken of ik de standaard knop kan veranderen naar nieuw e-mail in eigenschappen maar tot mijn spijt.

Ik hoop dat iemand dezelfde uitdaging is tegengekomen.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

snrg_Paco schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:23:
Ik heb van een e-mail map, dat ver staat in de boom-structuur, een snelkoppeling gemaakt zodat ik snel toegang heb tot mijn mail. Deze map is een openbare map waarin allerlei mail in komt van mensen. Als ik de map aan klik en een mail wil versturen dan staat het standaard op "aantekening" in de werkbalk "standaard". Als ik dan iets wil versturen dan moet ik eerst bestand->nieuw->email kiezen.

Dit is anders dan bijvoorbeeld de inbox. Als ik daar in de werkbalk "standaard" de snelknop indruk staat het standaard op nieuw e-mail.

Wat heb ik geprobeerd?
Ik heb gekeken of ik de standaard knop kan veranderen naar nieuw e-mail in eigenschappen maar tot mijn spijt.

Ik hoop dat iemand dezelfde uitdaging is tegengekomen.
Ik snapte eerst even niet waar je het over had, tot ik die balk 'standaard' eens opzocht. Het probleem zit in dat bij je inbox, je e-mail het wordt gezien als e-mail en de standaarbalk dus ook met nieuwe e-mail is. Bij de openbare mappen wordt niet zo gezien.

Anyway: ik heb geen directe oplossing voor je probleem, maar wel waarschijnlijk een work-a-round:
- ctrl+shift+M is de sneltoets voor een nieuw e-mailbericht.
Werkt dit naar behoren?

Er zijn nog wel meer sneltoetsen in Outlook, echt ideaal om snel dingen te kunnen switchen of even aan te maken :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
Je kan in een openbare map aangeven welk formulier er gekozen moet worden als je gewoon de knop nieuw inklikt.
Dus in de eigenschappen moet je gewoon een email sjabloon opgeven.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:47

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Sorry voor deze redelijke rotschop, maar ik heb hetzelfde probleem, echter de geboden oplossing in de laatste post werkt bij mij niet, omdat deze bij mij grijs (== niet aanklikbaar) is. Zie onderstaand screenshot. Ik heb met de rechtermuisknop op de openbare map Marketing geklikt en voor Eigenschappen gekozen, waar ik dus onderstaand scherm kreeg. Ik kon niets vinden in de permissies van deze map op de Exchange 2003 server. Voor de duidelijkheid, onderstaand screenshot komt uit Outlook 2003 gekoppeld aan een Exchange 2003 server (die weer op een Windows 2003 Small Business Server draait).

Bij voorbaat dank!

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/gvth/images/dufaco/outlook_om_form.png