Ik heb van een Linux RAID6 Array het md device veranderd door
Het vreemde is dat ik hierna dus gewoon md4 kan mounten en gebruiken maar de eerstvolgende keer dat ik opstart wordt de array (md4) niet automatisch gestart en het booten dus niet succesvol wordt afgerond. Het rare is dus wel dat als ik vervolgens als root inlog en "mdrun /dev/md4" doe (en vervolgens) mount dat het wel werkt (maar de volgende keer dat ik boot weer hetzelfde probleem) ??!! Weet iemand hoe ik dit kan oplossen cq. wat ik fout doe?
Btw. ik draai Debian 3.1 met een zelfgebouwde 2.6.11 kernel
code:
1
2
| mdadm --stop /dev/md6 mdadm --assemble /dev/md4 --update=super-minor /dev/sda /dev/sdb /dev/sdc /dev/sdd /dev/sde /dev/sdf /dev/sdg /dev/sdh |
Het vreemde is dat ik hierna dus gewoon md4 kan mounten en gebruiken maar de eerstvolgende keer dat ik opstart wordt de array (md4) niet automatisch gestart en het booten dus niet succesvol wordt afgerond. Het rare is dus wel dat als ik vervolgens als root inlog en "mdrun /dev/md4" doe (en vervolgens) mount dat het wel werkt (maar de volgende keer dat ik boot weer hetzelfde probleem) ??!! Weet iemand hoe ik dit kan oplossen cq. wat ik fout doe?
Btw. ik draai Debian 3.1 met een zelfgebouwde 2.6.11 kernel
[ Voor 8% gewijzigd door arnova op 12-09-2005 11:00 ]
Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn