[Linux/RAID]: Automatisch starten RAID array wil niet

Pagina: 1
Acties:

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-03 07:14

arnova

weet veel, maar niet alles

Topicstarter
Ik heb van een Linux RAID6 Array het md device veranderd door
code:
1
2
  mdadm --stop /dev/md6
  mdadm --assemble /dev/md4 --update=super-minor /dev/sda /dev/sdb /dev/sdc /dev/sdd /dev/sde /dev/sdf /dev/sdg /dev/sdh

Het vreemde is dat ik hierna dus gewoon md4 kan mounten en gebruiken maar de eerstvolgende keer dat ik opstart wordt de array (md4) niet automatisch gestart en het booten dus niet succesvol wordt afgerond. Het rare is dus wel dat als ik vervolgens als root inlog en "mdrun /dev/md4" doe (en vervolgens) mount dat het wel werkt (maar de volgende keer dat ik boot weer hetzelfde probleem) ??!! Weet iemand hoe ik dit kan oplossen cq. wat ik fout doe?

Btw. ik draai Debian 3.1 met een zelfgebouwde 2.6.11 kernel

[ Voor 8% gewijzigd door arnova op 12-09-2005 11:00 ]

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn

• Icheb
  • Laatst online: 09-03 17:02
Is het niet zo dat in dit geval de raid configuratie bewaard blijft in een of andere configuratie file, die niet wordt aangepast, waardoor de oude situatie bij een reboot weer hersteld wordt ?

Is er geen entry in de /etc/fstab nodig hiervoor ?
Bij mijn raid devices is dat in ieder geval wel zo.

Oke, ik heb dan weer geen raid met Debian draaien hier.

sebsoft.nl

• arnova
  • Laatst online: 17-03 07:14

arnova

weet veel, maar niet alles

Topicstarter
Probleem gevonden: stom stom stom. Blijkt dat kernel 2.6 alleen Linux RAID (md) devices detecteerd als ze een partitie van type "fd" (linux raid autodetect) zijn. En heb geen partities gebruikt. Wel raar dat mdrun hier niet over klaagt en mdadm wel... Maar goed het is in ieder geval opgelost...

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een beetje offtopic maar ik ben heel erg benieuwd hoe de performence nu is van die software RAID6 Array.

2x MT v3 | EMS v147.6 VNS v117 BMS v112 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | Fonske MarstekVenusV3-modbus-TCP-IP