Toon posts:

AMD64 + Mobo of gewoon een nieuw mobo voor xp2600?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al een aantal malen is mijn 2e hardeschijf "gecrashed" zonder dat er enige errors aangegeven worden met bijvoorbeeld Powermax. Ik heb een sterk vemoeden dat de IDE-controller brak is, omdat telkens corrupte date naar de partitiontable geschreven word. 8)7
Ik heb nu een AMD Athlon XP 2600+ met 2 reepjes geheugen van elk 512MB, en een 8x AGP videokaart, en zit te twijfelen of ik nu ter vervanging van m'n moederbord een nieuw moederbord moet kopen die compatible is met mijn CPU etc., of een nieuw mobo met een 64 bit processor...
Ik zou in dit topic graag reacties zien van jullie eigen ervaringen met 64bit. De rest is mij bekend (dat het weinig tot geen snelheidswinst geeft zonder 64bit besturingssysteem, dus daar hoef je niet op in te gaan).
Ik ben ook benieuwd naar jullie mening of het geldverspilling zou zijn om nu alleen een nieuw mobo te kopen, omdat ik anders waarschijnlijk toch volgend jaar over ga op 64bit.
Als ik over ga op 64bit, welk moederbord zou ik dan het beste kunnen kopen die een AGP slot heeft, en compatible is met het geheugen?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Er zijn zat ervaringen te vinden over AMD64 en de prestaties hier op GoT en verder op internet natuurlijk. Het is voor jou van belang wat je uit wilt geven en hoe lang je denkt te gaan doen met een systeem.
Misschien een idee om een 2e hands socket A moederbord te kopen en die gebruiken totdat je wilt upgraden naar AMD64 ;)
Overgaan op AMD64 met AGP moet je kijken naar bijvoorbeeld een nforce3 mobo, maar er zijn er natuurlijk nog meer. Geheugencompatibiliteit is het best te controleren als je een moederbord hebt uitgezocht en dan de desbetreffende compatibiliteitssite controleert. Alleen is voor AMD64 meestal PC3200 best buy en de kans dat je dat hebt met een XP2600+ is niet al te groot, dus dat zou je ook moeten controleren.

Met andere woorden, je moet je echt afvragen wat je wilt uitgeven en wat je met je systeem wilt :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 11:09

dotcode

///\00/\\

Niet helemaal on topic, maar je geheugen zou ook de schuldige kunnen zijn voor de foute partitie tabel. Dus doe ook effe eerst een mem test voor, dan weet je zeker dat je niet voor niets geld gaat uitgeven.

• Zupp
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-05-2021
Ben erg tevreden over mijn AMD64, nog geen problemen of iets mee gehad en draait 24/7.

Maar even over die aankoop. Ik zou nu meteen een een AMD64 platform met PCI-E nemen. Dat laat ruimte over voor de toekomst. Anderzijds kun je nu een nieuw moederbord kopen (iets in de richting van een Abit NF7-s?) en later die pc als server gebruiken (desnoods voor de vrouw of de kinders of net wat).

Maar een AMD64 met AGP zou ik niet nemen want dan kun je bij de volgende upgrade weer een nieuw moederbord aanschaffen.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zupp schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:01:
Ben erg tevreden over mijn AMD64, nog geen problemen of iets mee gehad en draait 24/7.

Maar even over die aankoop. Ik zou nu meteen een een AMD64 platform met PCI-E nemen. Dat laat ruimte over voor de toekomst. Anderzijds kun je nu een nieuw moederbord kopen (iets in de richting van een Abit NF7-s?) en later die pc als server gebruiken (desnoods voor de vrouw of de kinders of net wat).

Maar een AMD64 met AGP zou ik niet nemen want dan kun je bij de volgende upgrade weer een nieuw moederbord aanschaffen.
Dr is toch pas zo`n Asrock bordje met AGP en PCI-E uitgekomen?
leuke tussen stap, alleen persoonlijk zou ik toch in 1x over gaan?

nieuws: ASRock heeft eerste bord met ULi-chipset voor PCIe en AGP dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door SMSfreakie op 12-09-2005 11:09 ]

404 Signature not found

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:35

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik zou een nieuw bordje scoren voor je huidige onderdelen (als 'ie echt brak is dan he... geloof ik niet zo snel, als ik 't zo lees) en die dan compleet verkopen als je echt iets nieuws wilt. Dan is 'ie nog wat waard.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

hmm... ik zou denk ik overstappen als het geld er voor is natuurlijk,
Alleen 'n nieuw mobo is het duurste niet, maar als je overstapt, moet je weer 'n andere proc, en waarschijnlijk ook nog eens 'n nieuw strippie geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
heb een besluit gemaakt en een AMD64 gekocht, samen met een ASROCK 939Dual-SATA2 moederbord... Heb het nu 2 dagen draaien, en behalve dat ik vergeten was de extra voedingkabel aan te sluiten geen problemen gehad :D draait nu ook nogsteeds erg lekker... bedankt voor de reacties iig :)
Pagina: 1