Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Hier staat tekst
maar je kan ook je splitter daar plaatsen en een rond telefoon snoer max 15 tot 20 meter ergens anders heen brengen naar een punt waar door je over goed wifi hebt
We bring the light and Sound to the party. www.mm-licht-geluid.nl
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Daarna kan je bv een utp kabel doortrekken vanaf de splitter naar boven naar de modem/router...
Verwijderd
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Als je toch utp kabel trekt dan lijkt het me een stuk logischer om de modem zo dicht mogelijk bij de splitter te houden. het netwerk verkeer is veel minder storings gevoelig dan het adsl signaal dat van de splitter naar de modem loopt.ShellGhost schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:09:
Het is inderdaad raadzaam om de splitter zo dicht mogelijk bij je telefoon stekker te hebben...
Daarna kan je bv een utp kabel doortrekken vanaf de splitter naar boven naar de modem/router...
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Splitter in de meterkast maar de 2-aderige telefoonkabel was bij mij een 4 aderige kabel. Ik heb de 2 niet gebruikte kleuren (wit/oranje) uit de bundel gevist en deze op zolder er ook uit gehaald. Hier toen de RJ stekker opgeszet en de Modem stond toe boven op mijn PC.
Dan hoef je geen ellelang UTP te gaan leggen.
Kwaliteit was perfect.
Mr Lui zegt hetzelfde
[ Voor 6% gewijzigd door redyak op 12-09-2005 11:12 ]
Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.
Voor een goede verbinding kun je hem gewoon aansluiten op een telefoonlijn ergens in huis, als die lijn dan maar rechtstreeks naar het isra-punt gaat, zonder er iets tussen.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Werkt bij mij goed. Soms valt de verbinding wel weg en moet ik het 'modem' resetten maar dat is geen probleem veroorzaakt door de aansluiting. Versatel (bbrrrrrr....
| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid
Waar ik deze wijsheid (?) vandaan heb? Zo'n 3 jaar gewerkt als telecom monteur en dat was een van de werkzaamheden "adsl aansluiten en monteren".
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Bij sommige echt vage structuren is het soms handig om een paar extra splitters te hebben en die voor de aanstootgevende apparaten in de lijn te stoppen (hoeft niet per sé ADSL apparatuur achter).
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Maakt het dan niet uit of je een telefoon vóór de splitter hebt? Oh jawel hoor. Maar als je zelden belt/gebeld wordt op je vaste telefoon en als je dat dan ook nog eens meestal met de telefoon boven doet (die wel ná de splitter zit), dan kun je dus een jaar lang fanatiek internetten/gamen voordat je ontdekt dat die zeldzame doch irritante connection-losses "toevallig" samenvallen als iemand beneden gaat telefoneren
Is niet helemaal waar. Tot ongeveer 3,5 km maakt het zeker niet uit. De verbinding kan dan bijna altijd gegarandeerd worden.Bigs schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:21:
Het is ook een beetje afhankelijk van hoever je al van de centrale afzit.
Wil je de afstand tot de centrale checken:
http://pcdb.bbned.nl
En idd zoals hierboven vaker vermeld is het handig om de splitter dicht op het ISRA punt te zetten. Modem soms ook wel, maar meestal kan er wel een paar meter kabel tussen.
Daar werd de telefoonlijn opgesplitst in de meterkast van 1 lijn met een vertakking naar 3 lijnen.
1 naar de tuinkamer beneden (drivein woning)
1 naar boven naar de woonkamer
1 naar de slaapkamers nog een verdieping hoger.
Natuurlijk heb ik geprobeerd om de splitter te plaatsen op de lijn in de tuinkamer welke voor mij de makkelijkste oplossing was maar dat werkte niet.
Aangezien ik weinig tijd had die dag zou ik er later even mee aan de gang gaan maar duurde langer als voorzien.
Een oudcollega van mijn vader is bij inspectie erachter gekomen dat er een rj11 aansluiting op het verdeelpunt zit in de meterkast en hij heeft daar dus de splitter geplaatst.
Na nog een telefoonkabel getrokken te hebben en er stekkers opgeknipt te hebben liep het als een trein.
Waar ik hiermee geleerd heb is als je een redelijk nieuw huis hebt dat de kans groot is een dergelijke verdeeldoos in je meterkast zit met een rj11 aansluiting waar je de splitter op kan plaatsen.
Aangezien het bij mij wat ouder is is dat hier niet het geval dus heb ik alles moeten verlengen om het kabelpercentage in mijn huis tot een minimum te beperken.
Idd is het wel zo als je internet op zolder hebt dat WIFI niet of in ieder geval niet goed werkt .
Zelf geef ik nog de voorkeur aan bekabeling maar wil je het netjes wegwerken ben je gewoon wel even bezig.
computer voor alle werkzaamheden
Dan kun je de splitter in de meterkast zetten en de kabel die naar dat stopcontact gaat op de DSL-uitgang van je splitter zetten.
Als het stopcontact wel nog gebruikt moet worden, kun je even kijken of hij niet toevallig met een 4-aderige kabel is aangesloten. Dan kun je het DSL-signaal en het analoge telefoonsignaal op twee verschillende aderparen laten lopen.
Punctuality is the politeness of kings