[Groupwise] client-server compatibility

Pagina: 1
Acties:

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik wil graag groupwise client updaten van 6.5.1 naar 6.5.4 i.v.m. de PDA sync mogelijkheden van de laatste. Nu is mijn vraag:

Kan dit eenzijdig gebeuren of moet de server dan ook naar 6.5.4? Of werkt iedere 6.5.x client versie met iedere 6.5.x server versie?

Ik vermoed het laatste, maar wil het graag even zeker weten voordat ik straks met een client zit waar ik niets mee kan. Kunnen solution packs worden gedeïnstalleerd? :P

Verwijderd

Heb je al eens op de Novell website gekeken? Daar zal je vast antwoord op je vraag kunnen vinden :)

• RedTop
Ik heb al diverse documenten bekeken en gegoogled (uiteraard).

Niets te vinden, alleen over compatibility tussen de versie 4.x, 5.x en 6.x. Vandaar dat ik vermoed dat het geen probleem zal zijn. Ik wil echter 100% zeker zijn... :)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Kan je het niet testen in een test omgeving??

• RedTop
Nope, anders had ik dat uiteraard eerst even gedaan... :)

(Ik ben eind-gebruiker, geen admin. Vandaar dat ik 100% zeker wil zijn.)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
RedTop schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:17:
Nope, anders had ik dat uiteraard eerst even gedaan... :)

(Ik ben eind-gebruiker, geen admin. Vandaar dat ik 100% zeker wil zijn.)
Euh, waarom doet de admin dit dan niet??

• RedTop
Geen idee,

Je zou denken dat je de clients zo veel mogelijk up to date wil houden. Dit weekend was er een grootschalig ICT onderhoud... maar helaas geen client update. Ik zou echter toch graag die PDA connectivity hebben. Vandaar (nogmaals) dat ik 100% zekerheid wil hebben. Ik wil uiteraard geen systemen overhoop gooien.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:17
Op de support site van novell staat een compability matrix betreffende groupwise : link.

Helaas hebben ze het niet over een service pack oid, maar verschillende versies (6/6.5/7).

Lijkt me geen probleem om zoiets doodgewoon uit te proberen, hooguit dat je wat problemen krijgt met bibliotheken oid.

Verwijderd

Het lijkt me dat je dat toch even met de admins op moet nemen, het lijkt me niet dat zij het leuk vinden als eindgebruikers zomaar allerlei software gaan upgraden.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

De PDA sync mogenlijkheden is geen functie van de client maar van een aparte applicatie (PDA Connect). Je moet daarvoor trouwens minimaal op SP3 zitten, niet SP4. Verder ben ik het met whilhelmstroker eens dat de admin er voor moet zorgen dat de clients geupdate worden.

Verwijderd

Bovendien, als ze het goed dichtgespijkerd hebben zul je dat niet eens kunnen :)
Pagina: 1