[XP] Lsass.exe - Objectnaam niet gevonden.

Pagina: 1
Acties:
  • 549 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2025

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Topicstarter
Ik heb voor mijn moeder een werkstation ingericht met Windows XP (sp2 + alle patches). Deze deed het een paar dagen gewoon goed. Totdat er ineens een foutmelding vóór het inloggen verscheen met de melding 'lsass.exe - objectnaam niet gevonden'.
Ik dacht zelf meteen aan het sasservirus, ondanks dat er Mcafee AV op staat en sp2 + patches. Helaas viel er niets meer te checken want ik kon niet meer in Windows (niet in normal mode, niet in safe mode). Ik heb nog wel de recovery console tevoorschijn weten te toveren maar daar kon ik niets vreemds ontdekken. (lsass.exe was gewoon goeie grootte -> opnieuw extracten vd cd hielp niet).

Dus ik heb de pc maar geformatteerd. Vervolgens ff nieuwe schijf erin gedaan (ik had er toch nog 1 liggen). Compleet opnieuw geinstalleerd. Alles werkte prima. Toen ik em echter bij mijn moeder thuis aansloot en opstartte kreeg ik metéén die fucking error weer. Ik had alleen het keyboard, muis en monitor aangesloten, net als tijdens de installatie thuis.

Ik heb dus echt geen flauw idee waar dit aan kan liggen. Wat is er anders? Alleen een andere muis en keyboard, maar daar zou je toch geen lsass.exe foutmelding mee verwachten...

Wie weet wat ik nog kan doen? Ik ben bang dat bij een volgende herinstallatie de melding gewoon opnieuw zal komen...
Alvast bedankt.

-edit-

Ik heb ook nog een repair geprobeerd, maar zelfs tijdens het grafische gedeelte van de installatie kwam meteen de foutmelding weer naar voren en deed de installatie niets meer, dus repairen helpt niet.

[ Voor 10% gewijzigd door kreator op 12-09-2005 09:52 ]

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ehh, gebruik voor de grap eens een andere windows disk, of maak de huidige eens goed schoon?

Of bedoelde je met "schijf" een andere windows disk. Het lijkt me namelijk duidelijk dat als de install op 2 hardeschijven misgaat, het aan de install zelf ligt...

• keken
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:41
Misschien kan je op deze site eens kijken waar lsass invloed op heeft, en vervolgens bepalen of één van deze services ook daadwerkelijk betrekking heeft op de situatie. Ik heb niet precies een idee wat het kan zijn, maar misschien kan je met behulp van deze site er wel wat uithalen :)

• kreator

kreator

Topicstarter
matiasjansen schreef op maandag 12 september 2005 @ 09:56:
Ehh, gebruik voor de grap eens een andere windows disk, of maak de huidige eens goed schoon?

Of bedoelde je met "schijf" een andere windows disk. Het lijkt me namelijk duidelijk dat als de install op 2 hardeschijven misgaat, het aan de install zelf ligt...
Ik doelde op een harde schijf in mijn verhaaltje. Ik heb echter ook 2 verschillende cd-roms gebruikt. (een originele en een download), omdat ik dit wilde uitsluiten. Ik heb echter met beide Windows cd's al menig installatie gedaan en dat ging altijd goed.

• kreator

kreator

Topicstarter
KeKen schreef op maandag 12 september 2005 @ 09:57:
Misschien kan je op deze site eens kijken waar lsass invloed op heeft, en vervolgens bepalen of één van deze services ook daadwerkelijk betrekking heeft op de situatie. Ik heb niet precies een idee wat het kan zijn, maar misschien kan je met behulp van deze site er wel wat uithalen :)
Heb er niet echt wat tussengevonden.

Ik begrijp eigenlijk ook niet wat de storing zou moeten veroorzaken. Meestal heb je wel ergens een idee, maar deze pc heeft tijdenlang bij mij thuis gedraaid als een zonnetje zonder enige hard of softwarestoring...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin even met het testen van je geheugen :)

• kreator

kreator

Topicstarter
Ik heb het geheugen getest, maar daar kwamen geen fouten in naar boven.

• kreator

kreator

Topicstarter
Iemand nog andere ideeen?
Pagina: 1