kwaliteit nieuwsgroepen Tiscali

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-02 15:40

Badderbeest

De enige echte

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuw adsl abonnement, maar een van de voorwaarden naast de kosten en een relatief hoge snelheid zijn kwalitatief goede nieuwsgroepen. Mijn oog is gevallen op Tiscali ADSL Special 4096/640 maar hoe zijn de nieuwsgroepen van tiscali atm? denk aan retentie en compleetheid en kan ik met de volle snelheid downloaden uit de nieuwsgroepen van tiscali ?

op binaries4all.nl is tiscali wel ingedeeld in de groep goed maar er staat geen commentaar bij dus daar kan ik niet echt uithalen waarop deze server dan beoordeeld is en wat de voors en tegens zijn.

wat zijn jullie ervaringen?

bvd,

badder

De enige echte

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 14:39
De omega.tiscali.nl is wel ok, maar die schijnt per 1 oktober te stoppen. News.tiscali.nl ondersteunt (nog) geen binairies.
Ben zelf ook nog op zoek naar een alternatief. Gratis bellen is wel top trouwens.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:38
The Cheese schreef op maandag 12 september 2005 @ 09:42:
De omega.tiscali.nl is wel ok, maar die schijnt per 1 oktober te stoppen. News.tiscali.nl ondersteunt (nog) geen binairies.
Ben zelf ook nog op zoek naar een alternatief. Gratis bellen is wel top trouwens.
Heb je toevallig 'n officiele bron die dat bevestigd? Ik ga misschien ook overstappen naar Tiscali Special maar als de binary nieuwsgroepen worden afgeschaft denk ik daar nog wel even 'n paar keer opnieuw over...

• Stiegl
Yorixz schreef op maandag 12 september 2005 @ 09:48:
[...]

Heb je toevallig 'n officiele bron die dat bevestigd? Ik ga misschien ook overstappen naar Tiscali Special maar als de binary nieuwsgroepen worden afgeschaft denk ik daar nog wel even 'n paar keer opnieuw over...
Nee, via via:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/24157650#24157650

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Kijk maar eens op het forum van Tiscali.nl en wel onder de categorie: Internet, daar loopt namelijk het volgende draadje:

• Bassa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik vind de newsservers van tiscali echt helemaal niks. news.tiscali.nl laat, zoals the cheese al zegt, helemaal geen binaries door en omega.tiscali.nl was lang niet altijd compleet.

Ik gebruik nu eweka, echt helemaal top, voor maar €7,50 per maand. Ik krijg de downloads vaak in 1 keer compleet binnen, zonder te repareren. En as je eweka wilt opzeggen, stop je gewoon met betalen en wordt je account automatisch opgeheven, zonder opzegtermijn.

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Welke ADSL aansluiting je ook pakt, pak er gewoon voor 7,5 euro per maand een payserver bij.

Je kunt toch nooit alle groepen aan, wat soms frusterend kan werken omdat daar net iets staat wat je moet hebben. De retentie is altijd klote, max 3 dagen? + sommige providers knijpen hun draadjes op de nieuwsserver (xs4all iig).

Dus gewoon payserver, 7.5 € in de maand, 10 dagen retentie, volledige sneldheid, wat wil je nog meer :)

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• Stiegl
Got_user schreef op maandag 12 september 2005 @ 09:54:
Ik vind de newsservers van tiscali echt helemaal niks. news.tiscali.nl laat, zoals the cheese al zegt, helemaal geen binaries door en omega.tiscali.nl was lang niet altijd compleet.

Ik gebruik nu eweka, echt helemaal top, voor maar €7,50 per maand. Ik krijg de downloads vaak in 1 keer compleet binnen, zonder te repareren. En as je eweka wilt opzeggen, stop je gewoon met betalen en wordt je account automatisch opgeheven, zonder opzegtermijn.
Er waren geruchten dat Tiscali Eweka zou blocken, is dat niet (meer) het geval? Met andere woorden, gebruik jij nu Eweka in combinatie met een Tiscali abonnenment?

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:38
AdrianP schreef op maandag 12 september 2005 @ 09:56:
Welke ADSL aansluiting je ook pakt, pak er gewoon voor 7,5 euro per maand een payserver bij.

Je kunt toch nooit alle groepen aan, wat soms frusterend kan werken omdat daar net iets staat wat je moet hebben. De retentie is altijd klote, max 3 dagen? + sommige providers knijpen hun draadjes op de nieuwsserver (xs4all iig).

Dus gewoon payserver, 7.5 € in de maand, 10 dagen retentie, volledige sneldheid, wat wil je nog meer :)
Ik kan zelf hier op m'n planet abbo altijd met m'n volledige snelheid (zo'n 330kbyte/s met 3 connecties) van nova downloaden met +/- 5-7 dagen retentie maar ik geloof dat dat er bij Tiscali niet in zit :/

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:07
Got_user schreef op maandag 12 september 2005 @ 09:54:
Nog altijd een van de betere alternatieven. Zelf maak ik gebruik van Demon, maar door betaalde binaries heb ik een apart account wat er voor zorgt dat ik nog steeds minder betaal voor een duur account met eigen (goede) binaries

• Bassa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-12-2021
The Cheese schreef op maandag 12 september 2005 @ 09:56:
[...]

Er waren geruchten dat Tiscali Eweka zou blocken, is dat niet (meer) het geval? Met andere woorden, gebruik jij nu Eweka in combinatie met een Tiscali abonnenment?
Ik kan nog steeds lekker downloaden via Eweka, ik moet hier wel bij vertellen dat ik een Tiscali abonnement via KPN heb, misschien dat dat nog wat uitmaakt.

• Piels
Yorixz schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:01:
[...]

Ik kan zelf hier op m'n planet abbo altijd met m'n volledige snelheid (zo'n 330kbyte/s met 3 connecties) van nova downloaden met +/- 5-7 dagen retentie maar ik geloof dat dat er bij Tiscali niet in zit :/
Maar ook alle binaries?

Verwijderd

Ik ben tevreden met Nova van Planet, maar als ik een keer iets binnen moet halen dat ouder is dan 6 dagen, dan koop ik vaak even een maandje een Eweka account. Werkt super :)

• Piels
Klinkt niet logisch :)

Iets is 6 dagen oud, jij ziet het en besluit een Eweka account te nemen.

Eer dat je een account hebt gehad van Eweka ben je minimaal een week verder waardoor het bij Eweka ook al weg is :)

• xelior
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 13:32
Ik heb een abbo bij Tiscali en kreeg deze mail:

Beste Omega-gebruiker,

Al geruime tijd test Tiscali de zogeheten Omega-server waar gebruikers content in de vorm van bijvoorbeeld films en muziek kunnen downloaden. Uit deze test is gebleken dat dergelijke binarie-servers helaas voornamelijk worden gebruikt voor het onrechtmatig uitwisselen van auteursrechtelijk beschermd materiaal.

Tiscali wil niet het onrechtmatig gebruik van intellectuele eigendommen faciliteren. Tiscali maakt zich immers sterk voor legale distributie via het internet van films en muziek via bijvoorbeeld tiscali.music en tiscali.video.

De testperiode zal dan ook met ingang van 1 oktober aanstaande worden afgesloten. Vanaf dat moment kunt u geen gebruik meer maken van de Omega-server. De tekstgebaseerde nieuwsservers, waar u informatie over specifieke onderwerpen kunt delen, zullen in de toekomst wel blijven bestaan op het adres news.tiscali.nl.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Tiscali bv

Rob van Velzen
Director Sales & Marketing

Dus Omega gaat echt down....

Ik ben aan het kijken naar een ander abbo bij Versatel ofzo, dan heb ik meteen tel erbij...
Maar het is misc. ook wel een optie om een payserver erbij te nemen en dan gewoon Tiscali te houden...

Verwijderd

AdrianP schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:51:
Klinkt niet logisch :)

Iets is 6 dagen oud, jij ziet het en besluit een Eweka account te nemen.

Eer dat je een account hebt gehad van Eweka ben je minimaal een week verder waardoor het bij Eweka ook al weg is :)
a) Eweka heeft een maand retentie
b) Een aanvraag duurt van de aanvraag tot het ontvangen van je account 48 uur (mits je internet-bankiert)

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
http://www.tweakdsl.nl/02.php?id=producten.tis_dsl

29.95 3MB/1MB
EN toegang tot de Tweakdsl newsserver wat normaal 7.95 per maand kost
(http://www.tweaknews.nl/)

Hoef je ook die 7.50 aan Eweka niet te betalen (wat overigens ook een TOP newsserver is!)

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-02 02:34
Voor als je opzoek ben naar een nieuwe provider en je wilt gebruik maken van nieuwsgroepen zou ik eerder kijken naar Xs4all of planet (kpn) of voor tweakdsl (bbned).
Pagina: 1