Ik heb vandaag een spire MA324-15 besteld met een tube artic silver alleen nu zie ik dat die spire zo'n leuk kleurtje heeft
. Wat nou als ik dat eraf schuur dan wordt het contact met de cpu toch beter of niet?
aleen als de ONDERKANT ook geverfd is..
Als dat zo is, idd lekker lappen.
Als dat zo is, idd lekker lappen.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
Wel schuren met een zeer fijn schuurpapier dat op een glazen plaatje ligt om een 100% gladde onderkant te bekomen.
is dat ding van aluminium? vaak zijn koelers van aluminium niet geverfd maar geanodiseerd. ik zal niet op de details ingaan, maar dit is een veel dunnere laag dan verf. zo dun, dat het de warmtegeleiding niet sterk verhinderd. lappen zal weinig zin hebben.
Sommige speciale soorten verf zorgen juist voor een beter geleiding.
En de verf is tevens een soort kussentje: door de druk van het koellichaam o.i.d. tegen de processor wordt de verf iets ingedrukt, waardoor eventuele micro-krassen gevuld worden. Daardoor wordt het contactoppervlak ook nog 's vergroot...
Tenminste, dat is mijn theorie
grtz.
AxiMaxi
En de verf is tevens een soort kussentje: door de druk van het koellichaam o.i.d. tegen de processor wordt de verf iets ingedrukt, waardoor eventuele micro-krassen gevuld worden. Daardoor wordt het contactoppervlak ook nog 's vergroot...
Tenminste, dat is mijn theorie
grtz.
AxiMaxi
[Hier had mijn handtekening kunnen staan]
AxiMaxi daar heb jetoch juist koelpasta voor? En als er koelpasta opzit dat moet dan haast toch beter zijn dan een beetje verf?
Denk jij dat zo'n el-cheapo koeler van spire voor f17,50 geanodiseerd is?Op dinsdag 16 januari 2001 01:14 schreef aatos het volgende:
is dat ding van aluminium? vaak zijn koelers van aluminium niet geverfd maar geanodiseerd. ik zal niet op de details ingaan, maar dit is een veel dunnere laag dan verf. zo dun, dat het de warmtegeleiding niet sterk verhinderd. lappen zal weinig zin hebben.
Verwijderd
Ja dusOp dinsdag 16 januari 2001 09:51 schreef eXistence het volgende:
[..]
Denk jij dat zo'n el-cheapo koeler van spire voor f17,50 geanodiseerd is?
Ojah noemen ze ook "Goud ge-eloxeerd" pffffhahah
Dus laten zitten heeft meer nut dan eraf halen? En hoe haalde je die thermal pad eraf met nagellak remover toch?Op dinsdag 16 januari 2001 09:55 schreef Hooi het volgende:
[..]
Ja dus(Heb er ook nog één in het stof liggen. Duidelijk ge-anodiseerd "Goud-kleurig".
Ojah noemen ze ook "Goud ge-eloxeerd" pffffhahah
Gewoon wegkrabben met een pinpas ofzoOp dinsdag 16 januari 2001 10:38 schreef eXistence het volgende:
[..]
Dus laten zitten heeft meer nut dan eraf halen? En hoe haalde je die thermal pad eraf met nagellak remover toch?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
ik weet het wel zeker. het is goedkoper dan verven, en je krijgt een betere beschermlaag. zooi van aluminium is bijna altijd of onbehandeld, of geanodiseerd. verven gebeurt veel minder.Op dinsdag 16 januari 2001 09:51 schreef eXistence het volgende:
AxiMaxi daar heb jetoch juist koelpasta voor? En als er koelpasta opzit dat moet dan haast toch beter zijn dan een beetje verf?
[..]
Denk jij dat zo'n el-cheapo koeler van spire voor f17,50 geanodiseerd is?
Pagina: 1