Ik heb voor 4MB aan bad clusters op mijn 27GB hdd. Op zich valt dit wel mee, maar ik heb Scandisk uitgevoerd (trouwens ook irritant, die 'automatisch repareren' optie werkt voor geen meter) en hij heeft alle fouten gerepareerd en de bad clusters gemarkeerd. Maar toch krijg ik nog steeds een 'Error Reading Drive C:' error. Ook is een deel van de FAT verneukt!
Nu wou ik hem ff gaan formatteren, en een 1MB partitie maken, waarna ik Windows vanaf D: opstart, zodat hij net voorbij die bad clusters in het begin zit. Maarja, hij zegt bij het installeren dat er niet genoeg disk space is omdat die op C kijkt.
met partion magic kan je gewoon 1mb in het begin vrij houden en dan met c partitie beginnen.
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Meteen terugsturen/brengen naar de fabrikant of reseller. Mijn ervaring is namelijk dat het krijgen van bad clusters op een HD het einde van een HD aankondigt...
Dus effe al je belangrijke bestanden ergens opslaan en dan maar nieuwe harddisk halen... (Ik neem aan dat er garantie op zit, of is ie van de vrachtwagen 'gevallen'?
)
Verwijderd
Eehmm.... zou je die hdd niet gewoon terugbrengen, bad clusters is best wel een probleem. En een onbetrouwbare HDD zit je toch niet op te wachten lijkt me. Bovendien is die 27 GB HDD vast niet meer dan 1 jaar oud, dus je hebt vast nog wel garantie, bovendien zit er vaak meer dan 1 jaar garantie op hdd's. Hoe kom je eigenlijk aan die bad clusters?
p.s.
of is ie van een vrachtwagen gevallen, zou wel de bad clusters verklaren
p.s.
of is ie van een vrachtwagen gevallen, zou wel de bad clusters verklaren
Nee, hij is niet van de vrachtwagen gevallen, maar hij heeft 2 maand zonder HDD cooler gedraaid, en toen zijn ze er volgens mij op gekomen want het is een 7200rpm van Maxtor.
Ik heb zelf een 20,5 GB 7200rpm IBM en daar heb ik geen cooler op zitten hoor. Volgens mij is dat ook niet echt nodig. Ik geloof in ieder geval niet dat dat de oorzaak van de bad clusters is. Zal wel gewoon een of ander productiefoutje, dus zou ik hem zeker opsturen...
Ik zou gewoon ff contact opnemen met de contactsupport, en het probleem voorleggen. Ik denk dat ze je meteen aanraden de drive op te sturen.. heb ik ook al meerdere keren gedaan met hd's en tot nu toe krijg ik allesn netjes terug met 3 nieuwe jaren garantie.
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Mijn IBM 20,5gb HD is gisteren gecrashed.. er schijnen nogal wat fouten te zitten in bepaalde versies..
Ik heb hem terug gebracht en een andere gekregen.. en quantum fireball met dezelfde specs.. 7200rpm.. 2mb cache.. ata66.. en een snellere seek time !
Ik heb hem terug gebracht en een andere gekregen.. en quantum fireball met dezelfde specs.. 7200rpm.. 2mb cache.. ata66.. en een snellere seek time !
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Aaargh... ik kan het garantiebewijs nergens vinden!
Kunnen ze in de winkel aan de hand van het serienummer niet de factuur terugzoeken?
Als je hem opstuurt naar Quantum dan heb je geen bonnetje nodig hoor. Dan kunnen ze gewoon aan het serienummer zien hoe oud ie is, en of ie legaal verkregen is... Dus effe bellen...
Ja, Quantum zal een Maxtor-disk repareren...
Virussen? Scan ze hier!
Pagina: 1