Ik heb een Compuserve ADSL verbinding.
Nu kwam hierbij een ZyXel 650h-31 modem/router.
Deze gebruik ik liever niet en heb dus een Trust 445A speedlink modem/router aangeschaft.
Deze werkte tot afgelopen donderdag perfect. Compuserve heeft toen onderhoud gepleegd op mijn adsl lijn.
Nu kan mijn trust modem niet meer inloggen, maar de oude Zyxel wel. De modem is gereset, de instellingen weer opnieuw ingevoerd, maar ik kom er gewoon niet uit.
De instellingen die ik normaal invoerde waren:
WAN Configuration:
VPI: 0
VCI: 34
Static IP: 0.0.0.0
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: 0.0.0.0
Mac Spoofing
ATM service catagory: UBR
Bandwith: 0 kbps
encapsulation: 1483 Bridged IP LLC
Bridge: disabled
IGMP: Disabled
MRU: 1492
MTU: 1492
MSS: 1432
Authentication: Auto
DHCP client enabled: yes
Het modem herkent wel de snelheid van de lijn, de line sync brandt continu, dus daar zit alles goed. .maar ik krijg geen IP, en hij maakt van mn subnet mask 255.0.0.0
Want doe ik verkeerd? Ik heb nou zo'n beetje alles geprobeerd. Misschien ben ik iets vergeten, ik word helemaal gek van compuserve.
Zelfs modem uitzetten voor 3 uur en dan opnieuw aanzetten werkt niet. Ik krijg echt alleen op die Zyxel een ip adres toegewezen en die werkt met vreemde
benamingen zoals:
Mode: Routing
Encapsulation: ENET ENCAP
Multiplex: LLC
Heb op google al gezocht en op GOT, maar daaar kwam ik alleen de standaard instellingen tegen, en maar weinig mensen gebruiken een Trust 445A Speedlink, laat staan met compuserve.
Nu kwam hierbij een ZyXel 650h-31 modem/router.
Deze gebruik ik liever niet en heb dus een Trust 445A speedlink modem/router aangeschaft.
Deze werkte tot afgelopen donderdag perfect. Compuserve heeft toen onderhoud gepleegd op mijn adsl lijn.
Nu kan mijn trust modem niet meer inloggen, maar de oude Zyxel wel. De modem is gereset, de instellingen weer opnieuw ingevoerd, maar ik kom er gewoon niet uit.
De instellingen die ik normaal invoerde waren:
WAN Configuration:
VPI: 0
VCI: 34
Static IP: 0.0.0.0
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: 0.0.0.0
Mac Spoofing
ATM service catagory: UBR
Bandwith: 0 kbps
encapsulation: 1483 Bridged IP LLC
Bridge: disabled
IGMP: Disabled
MRU: 1492
MTU: 1492
MSS: 1432
Authentication: Auto
DHCP client enabled: yes
Het modem herkent wel de snelheid van de lijn, de line sync brandt continu, dus daar zit alles goed. .maar ik krijg geen IP, en hij maakt van mn subnet mask 255.0.0.0
Want doe ik verkeerd? Ik heb nou zo'n beetje alles geprobeerd. Misschien ben ik iets vergeten, ik word helemaal gek van compuserve.
Zelfs modem uitzetten voor 3 uur en dan opnieuw aanzetten werkt niet. Ik krijg echt alleen op die Zyxel een ip adres toegewezen en die werkt met vreemde
benamingen zoals:
Mode: Routing
Encapsulation: ENET ENCAP
Multiplex: LLC
Heb op google al gezocht en op GOT, maar daaar kwam ik alleen de standaard instellingen tegen, en maar weinig mensen gebruiken een Trust 445A Speedlink, laat staan met compuserve.
Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW