Ik heb het probleem dat mijn gedeelde internetverbinding via de kabel na verloop van tijd wegvalt. Mijn pc is de server en heeft dus twee netwerkkaarten. Als ik alleen de netwerkkaart die verbinding maakt met het internet eruit haal is het probleem opgelost. Aan Essent @home kan het volgens mij dus niet liggen. Omwisselen van de kaarten heeft niets opgelost. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!
Heb ik al gedaan. Ik heb al geprobeerd om en webadres te pingen als de verbinding stil lag: werkte ook niet. Ook beide kaarten heb ik al een paar keer geïnstalleerd...
heb je het al voor dat je de twee netwerkkaarten erin had zitten??
dan kan het zijn dat iemand anders op jouw ip internet!!! Dat heeft een vriend van mij.
twee comps en 1 IP!!!!
dat gaat niet goed
dan kan het zijn dat iemand anders op jouw ip internet!!! Dat heeft een vriend van mij.
twee comps en 1 IP!!!!
dat gaat niet goed
Ik heb nu Windows 2000 geïnstalleerd, maar het probleem deed zich ook voor onder Windows 98. Gelukkig is niemand anders op mijn IP-adres aan het internetten. Dat heb ik Essent @home laten checken. Maar wat is een NIC?
Nee, ik heb niet twee dezelfde kaarten. Een van Realtek, een oudje uit 1994 van 3com en een van Intel.
Goed, misschien kan ik het nog ietsje duidelijker uitleggen. Ik ben er namelijk ook al mee bezig geweest, kom er alleen niet helemaal uit. Shauny zit nu al een tijdje met dit probleem
.
De originele situatie is als volgt:
- Intel 12140(o.i.d) based NIC 10 mb UTP
- Realtek 8029 10 Mb combo
De Intel kaart wordt gebruikt voor de Internetverbinding, IP van Provider
De realtek voor de lokale verbinding, IP 192.168.0.1 zodat het niet gerouteerd wordt.
Er is nog een tweede pc in huis die ook gebruikt maakt van het internet. Dit gebeurt via het programma Avirt Soho (werkt via NAT)
In principe lijkt het allemaal vlekkeloos te werken, maar na verloop van tijd valt de verbinding stil, soms na 2 uur, soms na 2 min.
Het ligt volgens mij niet aan de netwerkkaarten, want we hebben al andere kaarten geprobeerd (zonder succes:( )
En aan @home/essent ligt het ook niet, want als je de lokale verbinding plat legt, gaat het wel goed.
Dus blijven de instellingen nog over volgens mij. Alleen ik weet niet welke.
Als de verbinding stil ligt kunnen de DNSen van de provider niet gepingd worden.
Zo, meer kan ik er niet over vertellen volgens mij, iedere suggestie is welkom.
Groetjes Case,
die maar eens naar bed gaat....
.
De originele situatie is als volgt:
- Intel 12140(o.i.d) based NIC 10 mb UTP
- Realtek 8029 10 Mb combo
De Intel kaart wordt gebruikt voor de Internetverbinding, IP van Provider
De realtek voor de lokale verbinding, IP 192.168.0.1 zodat het niet gerouteerd wordt.
Er is nog een tweede pc in huis die ook gebruikt maakt van het internet. Dit gebeurt via het programma Avirt Soho (werkt via NAT)
In principe lijkt het allemaal vlekkeloos te werken, maar na verloop van tijd valt de verbinding stil, soms na 2 uur, soms na 2 min.
Het ligt volgens mij niet aan de netwerkkaarten, want we hebben al andere kaarten geprobeerd (zonder succes:( )
En aan @home/essent ligt het ook niet, want als je de lokale verbinding plat legt, gaat het wel goed.
Dus blijven de instellingen nog over volgens mij. Alleen ik weet niet welke.
Als de verbinding stil ligt kunnen de DNSen van de provider niet gepingd worden.
Zo, meer kan ik er niet over vertellen volgens mij, iedere suggestie is welkom.
Groetjes Case,
die maar eens naar bed gaat....
Welke Firewall Gebruik je? Als je ZoneAlarm gebruikt, dan ligt het daar aan, anders kan ik je niet verder helpen!
Suc6
Suc6
20*350ZO45°
Eens kijken of het in Netwerken beter lukt?
Het gaat hier om windows 2000 professional, maar het probleem deed zich ook al voor in windows 98.
Firewall software is nog niet geinstalleerd, dus daar kan het ook niet aan liggen.
>> Eens kijken of het in Netwerken beter lukt?
Wat bedoel je daar precies mee?
Firewall software is nog niet geinstalleerd, dus daar kan het ook niet aan liggen.
>> Eens kijken of het in Netwerken beter lukt?
Wat bedoel je daar precies mee?
Aan de netwerkkaarten ligt het niet, ik heb hier 2 oude isa's en het werkt prima.
Probeer gewoon eens Winroute Pro te installeren, ik heb hier thuis precies dezelfde opstelling en het werkt vlekkeloos.
Als je moeite hebt om aan winroute te komen, dan staat mijn icq altijd voor je open
Probeer gewoon eens Winroute Pro te installeren, ik heb hier thuis precies dezelfde opstelling en het werkt vlekkeloos.
Als je moeite hebt om aan winroute te komen, dan staat mijn icq altijd voor je open
Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]
Gooi die Avirt Soho er eens vanaf. Het zal wonderen verrichten.
Eat right. Stay fit. Die anyway.
Gooi dat wazige NAT progje eraf en installeer bijvoorbeeld Winroute..
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Bedankt mossel, ik zal het eens proberen. Wellicht hoor je nog wel wat over je ICQ. Het zou alleen wel een beetje jammer zijn als dat het zou zijn, aangezien Shauny netjes de software gekocht heeft.Op dinsdag 16 januari 2001 16:33 schreef mossel het volgende:
Ik spreek nu even voor Shauny, want morgen ga ik weer even bij hem op bezoek, en dan mag ik er weer mee bezig
>> Gooi die Avirt Soho er eens vanaf. Het zal wonderen verrichten.
Heb je daar ervaring mee Foxweb?
Hij heeft er waarschijnlijk geen ervaring mee, maar het is wel onbekend. Een programma als Winroute Pro wordt zelfs door grote bedrijven gebruikt en had een eigen stand op de HCC-dagen.Gooi die Avirt Soho er eens vanaf. Het zal wonderen verrichten.
Heb je daar ervaring mee Foxweb?
Voor Windows is het gewoon Winroute Pro of Sygate!
Ik ben het volledig met je eens Mossel.
Eat right. Stay fit. Die anyway.
We kunnen het wel eens proberen, hoewel ik er niet volledig achter sta. Het draait namelijk wel perfect bij een andere vriend van me. Ook met kabel.
Misschien nog andere suggesties?
Misschien nog andere suggesties?
Nee 
Sorry, maar dit klinkt echt als een software probleem...
[vraagmode]
Kan je vriend het programma niet nog terugbrengen naar de software boer?
[/vraagmode]
Sorry, maar dit klinkt echt als een software probleem...
[vraagmode]
[/vraagmode]
[vraagmode]
[/vraagmode]
[/quote]
Dat lijkt me een beetje lastig, want met kopen van de software bedoelde ik eigenlijk het kopen van een werkende serial via het internet. Astalavista bood geen (werkende) uitkomst namelijk.
En Artcore_Trooper, het lijkt mij niet in de hardware te zitten, we hebben namelijk al een paar verschillende kaarten geprobeerd. De combinatie van een Intel en een 3com kaart werkte ook niet... Lijkt me een configuratieprobleempje.
Wat ik me nog afvroeg: Is het mogelijk dat @home "ziet" dat er 2 pc's op 1 verbinding hangen, en dan de verbinding dichtgooit na verloop van tijd? (lijkt me onwaarschijnlijk maar ja...)
[/vraagmode]
[/quote]
Dat lijkt me een beetje lastig, want met kopen van de software bedoelde ik eigenlijk het kopen van een werkende serial via het internet. Astalavista bood geen (werkende) uitkomst namelijk.
En Artcore_Trooper, het lijkt mij niet in de hardware te zitten, we hebben namelijk al een paar verschillende kaarten geprobeerd. De combinatie van een Intel en een 3com kaart werkte ook niet... Lijkt me een configuratieprobleempje.
Wat ik me nog afvroeg: Is het mogelijk dat @home "ziet" dat er 2 pc's op 1 verbinding hangen, en dan de verbinding dichtgooit na verloop van tijd? (lijkt me onwaarschijnlijk maar ja...)
ZUCHTHet ligt volgens mij niet aan de netwerkkaarten, want we hebben al andere kaarten geprobeerd (zonder succes)
Nou, Case heeft net Winroute geinstalleerd.. en het is allemaal in de lucht. Nu moet het nog in de lucht blijven.. Ik hou jullie op de hoogte!
De Hub kan niet naar de klote zijn, want die gebruiken we niet. (Coax netwerkje dat overigens perfect draait) 
Bekabeling is ook OK, want na een herstart draait het zaakje weer perfect.
Het plan is nu om een oude P75 te gaan gebruiken als server. Ik hou jullie op de hoogte, en als jullie suggesties hebben... laat maar komen.
Bekabeling is ook OK, want na een herstart draait het zaakje weer perfect.
Het plan is nu om een oude P75 te gaan gebruiken als server. Ik hou jullie op de hoogte, en als jullie suggesties hebben... laat maar komen.
ICS (Internet Connection Sharing) van W2K al geprobeerd?
Ik gebruikte vroeger ook Sygate en Wingate, maar W2K heeft het al ingebouwd.
Even in de help zoeken op "sharing" of "connection" dan wordt het helemaal uitgelegd.
Even in de help zoeken op "sharing" of "connection" dan wordt het helemaal uitgelegd.
Nee, maar het lijkt me sterk dat het aan de software ligt. Ik heb nu Avirt Soho en Winroute geprobeerd. Na verloop van tijd valt gewoon de verbinding stil.
Humm... ik heb hier drie computers die allemaal gebruik maken van dezelfde internet verbinding (+server (linux) = 4) Ik gebruik helemaal geen programma's. Op het moment dat de netwerkkaart van de server die op het netwerk zit (dus niet die van het internet) IP:192.168.0.1 heeft. Zet je in je IP instellingen van die anderecomputers dat als gateway. Volgens mij heb je helemaal geen proggie nodig. Heb ook een tijdje (voor linux) een Win98 server gehad.... werkte precies hetzelfde.... En heb nooit last van dat de verbinding uitvalt bij een computer zonder dat de server wat mankeert
Succes
Succes
oh.. en als je het echt met een proggie wilt proberen ... probeer dan Sygate...
)
www.sygate.com kan je een trial voor 30 dagen downloaden..
www.sygate.com kan je een trial voor 30 dagen downloaden..
Verwijderd
ICS werkt niet altijd! Dat heb ik ook geprobeerd! Nu werk ik met Sygate4.0 en gaat perfect!Op vrijdag 19 januari 2001 00:25 schreef riffey#4 het volgende:
ICS (Internet Connection Sharing) van W2K al geprobeerd?
* actieman heeft misschien iets soort gelijks:
Heb een linuxbak (floppyFW) draaien, maar om de zoveel tijd (varieerd) knalt internet er uit
Ligt IMO aan die brakke DHCP servers van Slownera, na een herstart van mijn server gaat het weer een tijdje goed...
Heb een linuxbak (floppyFW) draaien, maar om de zoveel tijd (varieerd) knalt internet er uit
Ligt IMO aan die brakke DHCP servers van Slownera, na een herstart van mijn server gaat het weer een tijdje goed...
I’m not like the OTTERS
Pagina: 1