Maxtor 40 GB HDD Fout tijdens install Windows XP Pro

Pagina: 1
Acties:

• bullitnl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025
Beste tweakers,

Specs desbetreffende pc:

AMD Athlon XP 3000+
Gigabyte Radeon 9800 PRO 128 MB
Maxtor 40 GB HDD
512 MB PC3200 DDR400
Gigabyte K7 Triton 400 Series (GA-7VAX1394)

Ik zit met het probleem dat ik tijdens de install van windows XP Pro een foutmelding krijg, in deze foutmelding staat oa dat de installatie niet verder kan gaan ivm eventuele beschadigingen aan hardware en dat de pc opnieuw opgestart moet worden. De melding gaat verder met:
Als deze fout zich blijft voortdoen dan dient U alle hardware goed aan te sluiten en te installeren enz
neem anders contact op met leverancier.

Ik denk nu dat mijn harde schijf is overleden, maar het vreemde is dat linux wel gewoon geinstalleerd kan worden, dus de schijf werkt nog gewoon.

Ik heb de hdd al in een andere pc gehangen en daar werd de hdd gewoon gedetecteerd en kon ik de hdd formateren, na dat gedaan te hebben, heb ik weer geprobeerd om windows te installeren, maar dan krijg ik weer de foutmelding waar ik het over had. en dat heb ik nu al een paar keer geprobeerd.

Soms als ik de pc reboote kreeg ik de melding: NTLDR niet aanwezig, crt+alt+del op opnieuw op te starten.

Ik heb ook nog een keer Memtest86 gedraaid, info gevonden in een topic op tweakers, en daar kwamen geen errors uit.

Ik hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven, zodat een van jullie met een oplossing kan komen.
Bedankt!

• MadEiHCS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022

MadEiHCS

[DPC]

link

met Google had je er best uit kunnen komen denk B)

• bullitnl
Bedankt voor je reactie, maar er staat helemaal geen windows meer op, ik heb de schijf in een ander systeem geformateerd. Want ik heb de dingen geprobeerd van je link maar die werkte niet. :| :'(

• bullitnl
BTW ik krijg de foutmelding soms tijdens het installeren van de files van windows en soms als ik kan kiezen of ik een partitie wil maken of op welke partitie ik windows wil installeren, ik krijg de foutmelding in het laatste genoemde scherm als ik even ( +/- 1- sec) niks doe/ geen opties kies.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 01:42

lSltAlKeR

Time destroys everything!

flash je moederbord bios naar de recenste versie....

en download powermax bij maxtor en low level format het hele zaakie
dan opnieuw partioneren

Speedtouch freak

• MadEiHCS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022

MadEiHCS

[DPC]

andere optie > opstarten met een windows98se bootdisk > laten opstarten in DOS-mode > dan in je dos-prompt > fdisk /mbr > hopelijk wil dit wel helpen

andere optie zie boven > low-level format

• bullitnl
Ik heb powermax gebruikt en alle testen passed, ook de low level format was gelukt. Ik heb daarna weer geprobeerd windows xp te installeren, maar weer kreeg ik de fout van opnieuw opstarten op beschadiging aan hardware te voorkomen blabla enz.

Ik zal de optie van windows 98 bootdisk eens gaan proberen.

btw nog bedankt allebei voor reacties _/-\o_

• bullitnl
Oeht2K schreef op maandag 12 september 2005 @ 00:30:
andere optie > opstarten met een windows98se bootdisk > laten opstarten in DOS-mode > dan in je dos-prompt > fdisk /mbr > hopelijk wil dit wel helpen

andere optie zie boven > low-level format
Ik ben een noob als het gaat om DOS, dus mijn vraag is wat moet ik precies intypen als ik in DOS zit?

Bedankt

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-03 09:11
Kan ook slechte xp schijf zijn of geheugen is brak.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

bullitnl schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:25:
[...]

Ik ben een noob als het gaat om DOS, dus mijn vraag is wat moet ik precies intypen als ik in DOS zit?

Bedankt
Die optie hoeft niet meer want je hebt al een low level gedaan :)

Ik denk ook dat je cd brak is.
Krijg zo een nieuwe cd bij mickeysoft als je goeie licensie kan overlegen :)

Ook bios geflashed van je moederbord?

[ Voor 5% gewijzigd door lSltAlKeR op 12-09-2005 14:45 ]

Speedtouch freak

• bullitnl
ChristiaanB schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:30:
Kan ook slechte xp schijf zijn of geheugen is brak.
Ik heb meerdere cd's geprobeerd en zoals ik in starttopic zei heb ik memtest86 gedraaid waar geen errors uit kwamen.
lSltAlKeR schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:44:
[...]

Ook bios geflashed van je moederbord?
Nope Ik ben bang dat ik dan mijn moederbord zal slopen, omdat ik er totaal niks van af weet :? , volgens mij heeft mijn moederbord wel dual bios...

Verwijderd

probeer idd eens een andere cd , en anders een ander geheugen module !!

• bullitnl
Goeiendag mensen
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:17:
probeer idd eens een andere cd , en anders een ander geheugen module !!
Ik heb een Windows XP Home Edition cd geregelt (origineel) en tijdens het plaatsen van de windows bestanden bij de installatie kreeg ik weer een andere foutmelding als diegene die ik in het starttopic omschreef. Ik heb een foto gemaakt van het scherm met de foutmelding erop.

Zie foto:

http://www.magix-photos.c...611DA9522BE1252ABBD43.jpg

Zou de hardeschijf dan toch brak zijn? Maar dat kan dan toch niet als alle testen van Powermax geslaagd waren :?

• bullitnl
P.S. Ik eigenlijk geen idee waar en hoe ik dat in moet voeren wat er in de melding beschreven staat :? om mijn HDD te laten controleren.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Misschien is je IDE controlleer kapot op je moederbord. Doe maar een suggestie al twijfel ik of dat het ook wel echt is. Er is iets brak aan je moederbord denk ik iig.

Probeer eerst een CMOS reset
Doe daarna een BIOS update.

Op een of andere manier wilt je pc niet verder booten na de POST

Misschien dat er een IRQ conflict is met je IDE kanaal en iets anders.

Overgens kan je zelf makkelijk opzoeken op google met behulp van die fout codes ;)

Speedtouch freak

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:28

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Da's gewoon een BSOD. Zie hier. Het lijkt in de richting van je HD te wijzen, ookal zegt je maxtor tooltje dat 'ie ok is, probeer eens een andere IDE kabel, of de schijf op een andere IDE poort, of gewoon een andere schijf... Misschien heb je ergens nog een 2gb schijfje ofzo. Sluit je wel dingen mee uit :)

Hier stond een dode link.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Met een andere kabel verwacht ik met linux ook problemen.

Windows handled die IRQ's gewoon verkeerd omdat ze verkeerd zijn ingesteld lijkt me

Speedtouch freak

• bullitnl
Thankx mensen voor jullie hulp _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Ik heb het probleem gevonden. Er is inderdaad iets mis met mijn moederbord zoals lSltAlKeR al dacht. Ik kon windows wel gewoon op de maxtor schijf installeren die ik in een ander systeem had gehangen.

Een kennis die bij het bedrijf werkt waar het moederbord vandaan komt, neemt hem mee en dan krijg ik een nieuwe.

• bullitnl
Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden ;)
Pagina: 1