Toon posts:

Battlefield 2 gestotter met lage ping

Pagina: 1
Acties:
  • 683 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb ook even battlefield 2 gekocht met de intentie om zonder gezeik online te knallen.... nee dus!!! :(
Wat is nou het geval?
Ik zal eerst even mijn systeem stecificaties posten:

CPU: Intel Pentium 540 3,2 Ghz
Mobo: Asus P5GD1 PCIx 16x
MEM: 2x 512mb ddr 400 dual channel 1GB totaal dus 8)7
Vkaart: XFX Geforce 6600GT 128 mb Gddr3
Eten: TAGAN 480W PSU (blackhawk ofzo)
Internet Connectie: Demon DSL Express 8 Mbit (wel genoeg dacht ik zelf)

Als ik nou met battlefield 2 single player ga spelen dan heb ik op 1280x960@75hz nergens last van!
Echter ga ik online spelen op servers met pingen van 40-50 dan krijg ik om de 3-5 sec een soort correctie wat je kunt zien van ik haal een haal naar rechts met mijn muis en dan wordt ik terwijl ik dat doe lijkt het wel onderbroken en wordt ik een fractie naar links gezet dus net alsof ie een stukje terug springt ofzo....... als ik ren dat krijg ik ook elke 3-5 sec een moment dat mijn geweer stottert (alsof ik even weer normaal loop en weer verder ren). Ik heb zelf een ping van 15-20.
Ik heb de game opnieuw geinstalleerd en heb alle temps gechecked van mijn hardware (perfect) maar beiden heeft niks verholpen.

Dus zeg het maar mensen.... ik weet het echt niet...
Mijn dank is groot. (uiteraard) _/-\o_

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 23:08
Wat zijn verder je videosettings in BF2? Want om met alles op high te spelen is een 6600GT en 1GB RAM niet genoeg, zeker niet op de 1280x960 resolutie waar jij op speelt.. Vergeet ook niet dat de maps online groter zijn dan de 16 player maps van de singleplayer.. Probeer dus eens 1024x768 met meeste dingen zoals textures, lightning en dynamic shadows etc op medium..

Als het niks met je videosettings te maken heeft kan je proberen de BF2 connection settings op 'cable' ipv 'T1' te zetten bij game options..

BF2 tweakguide: http://www.tweakguides.com/BF2_1.html

[ Voor 12% gewijzigd door Inflatable op 12-09-2005 00:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thx man voor je advies! :)
Ik heb de resolutie geprobeerd (zelfs op 800x600 met alles low) maar dit mocht niet baten.
Ook heb ik geprobeerd om de connectie van T1 naar cable te zetten (ook geen uitwerking).
Ik denk toch wel dat een 6600 GT genoeg ballen heeft om het spel goed te draaien net als mijn geheugen en proc.
Ik ben te einde raad en het wordt zo langzamerhand een ergernisPUNT.

Verwijderd

Jep, hetzeflde hier met de demo, je zou bijna zeggen dat het aan de server ligt en die steeds corrigeert.

Mijn specs:

Epox 8rda3+,
AMD sempron 2400+ @2ghz,
2x512 mb pc3200 Dualchannel geheugen.
Ati radeon x800XT PE
Winxp , 200gb + 2x160gb schijven etc.

Zelfde probleem, ik ga iig de guide vanavond even rustig doornemen.

Verwijderd

Lees anders deze thread:

http://www.driverheaven.n...1&pp=15&highlight=stutter

even door. Er wordt hier over een probleem gesproken dat verdacht veel lijkt op jouwe, nml als je je muis beweegt het spel stottert.

Verwijderd

Ik had dit probleem ook met 768 MB geheugen.
Singleplayer liep perfect maar zodra ik ging multiplaye was het niet meer te spelen met precies dezelfde klachten.
Toen heb ik er 2 GB van gemaakt liep het wel perfect.

Kijk anders nog is wanneer je aan het multiplaye ben hoeveel fysiek geheugen je nog beschikbaar heb en of hij niet in de page file aan het schrijfen is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even gegamed en als ik 1 minuut in een server met 32 man zit dat gebruikt ie 825/1024.
Ik weet niet of het wat uitmaakt of ik er ook langer in blijf zitten maar hij deed het toen iig ook weer.
Weet je dat trouwens ZEKER Dutch_man?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 18:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mailtje naar EA nl gestuurd dus nu maar afwachten wat het wordt......... :O

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:51
Ik weet dat het topic vrij oud is maar ik heb precies dezelfde problemen als de topicstarter nu en ik vraag me af of iemand al een oplossing heeft gevonden.....

Iemand?

MTB Trail Traffic

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
-LA- schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:21:
Ik weet dat het topic vrij oud is maar ik heb precies dezelfde problemen als de topicstarter nu en ik vraag me af of iemand al een oplossing heeft gevonden.....

Iemand?
Je hebt ook precies dezelfde systeemspecs? :z

Wat in ieder geval - buiten het 'weinige geheugen' om - ook veel kan veroorzaken is wat server lag of een PB lag, dit veroorzaakt geen hoge ping, maar wel gestotter en gezeik.

• -LA-
Eeen core2duo 1.6Ghz, niet het snelste maar hij gebruikt nooit z'n volle vermogen, 2gb ram, ook nooit vol en een Geforce M8600M GS(128mb dedicated), dit met Vista Business, op een laptop....

Is vista niet het probleem?

EDIT: Zoals vermeld single player gaat vloeiend, zelfs op high, multi gaat ruk alles op low, wel 60fps...

[ Voor 23% gewijzigd door -LA- op 15-01-2008 17:56 ]

MTB Trail Traffic

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
-LA- schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:41:
Eeen core2duo 1.6Ghz, niet het snelste maar hij gebruikt nooit z'n volle vermogen
:?

Komt zeer waarschijnlijk doordat je 2 cores hebt en BF2 er maar 1 kan gebruiken... Een spel gebruikt vrijwel altijd 100% CPU power.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

-LA- schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:21:

Iemand?
Ik mis resolutie en verdere instellingen maar ondanks je korte info, moet ik helaas instemmen met mijn voorgangers: je CPU kan maar 1 core toewijzen aan BF2 (heb je dat wel dedicated geprobeerd?). En die videokaart, afhankelijk van shared/dedicated VRAM, is ook niet de allersnelste mobile die te vinden is. Lees de gemiddelde benchmarks er maar eens op na.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:18 ]

• MAX3400

MAX3400

sontax schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:51:
Ik had het zelfde probleem.

Speelde eerst altijd low werkte niet lekker. Daarna nieuwe videokaart gekocht Ati 1950 pro alles op low werkt ook niet lekker.

1 extra gb bijgekocht 2gb totaal nu werkt nog steeds niet lekker in de vorm van gestotter.

Ik weet dus totaal niet waar het aan ligt pings zijn ook gewoon normaal.
Welke pings? Ik zie geen waarden noch hoe je weet dat je ping "niet normaal is" en hoe dit geconstateerd is.

• Avalaxy
MAX3400 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:52:
[...]

Welke pings? Ik zie geen waarden noch hoe je weet dat je ping "niet normaal is" en hoe dit geconstateerd is.
Ping kun je zien door op Tab te drukken, normaal is tussen de 20~50ms.

Maar dit is een beetje zinloos zo, denk dat we beter een [PC]Het Grote BF2 Performance Topic kunnen maken :P :+

Verwijderd

download iets als du meter ofzo, alle internet connecties afsluiten (p2p enzo) (moet imho sowieso bij een online FPS game) en een tijdje bf2 spelen incl. de eventuele 'hickups' en dan een screenie posten van de grafiek van du meter.

kan ook hardware lag van de server zijn, dat de server te langzaam is om de boel door te geven (hoeft niet perse de bandbreedte te zijn). Maar ook hardware lag van de client (je eigen machine dus) maar dat moet iedereen zelf maar testen/uitzoeken. Drivers, (overbodige) progsels/services die in de achtergrond draaien, fragmentatie van de HD om maar wat op te noemen...

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:18 ]

• Avalaxy
sontax schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:10:
waar het probleem ligt is mij niet duidelijk

Processor is een 2,66 ghz celeron
Mij wel :) Bij je PC.

• MAX3400

MAX3400

Zou je denken ja... Waarom focussen mensen zich per direct op "ping" of "server" als je eenvoudig een single-player battle lokaal kan doen; als dat ook schokt, weet je dat het in ieder geval niet aan een verbinding naar buiten ligt.

• -LA-
MAX3400 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:25:
[...]

Zou je denken ja... Waarom focussen mensen zich per direct op "ping" of "server" als je eenvoudig een single-player battle lokaal kan doen; als dat ook schokt, weet je dat het in ieder geval niet aan een verbinding naar buiten ligt.
Dat is dus het probleem, single player gaat vlekkeloos, multiplayer met een lage ping niet....

MTB Trail Traffic

Verwijderd

leonpwner1 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:43:
[...]

:?

Komt zeer waarschijnlijk doordat je 2 cores hebt en BF2 er maar 1 kan gebruiken... Een spel gebruikt vrijwel altijd 100% CPU power.
Tijd. Cpu-tijd ;) :P

Wellicht al eens punkbuster gedeinstalleerd en vervolgens op non PB servers gespeeld (om even te weten te komen of het nu hier aan ligt) ?

• -LA-
ok verse battlefield 2 install, standaard settings (erg low dus) multiplayer en single player 99fps, single plaer vlekkeloos, multiplayer LAG, virusscanner al uitgezet, firewall uitgezet, Vista staat er pas een dag op 2 op, nieuwste geforce drivers, connectie is goed, ping laag, DUMeter geeft een nette constante up en downstream aan, ik weet 't niet meer...

Ook nog met punkbuster sleep settings lopen kloten trouwens, zoiets stond op die site, ook geen uitkomst...

MTB Trail Traffic

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:17

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

heb je in je biossettings ook nog een agp aperture size!? weet dat ik iets dergelijks ook had, en na deze minimaal zetten liep t vrij goed, ik merkte t vooral als ik in de lucht zat,..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• -LA-
Het mooiste is nog dat Call of duty 4 het gewoon prima doet, het is volgens mij gewoon een bug maar goed...

MTB Trail Traffic

Pagina: 1