Toon posts:

[XP] U-ATA schijf op ITE8212F RAID controller icm S-ATA disk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Ik heb net een leuk nieuw systeempje in elkaar gedraaid met o.a. een ASUS-P5GD2 mobo. Ik heb op de S-ATA controller (primair1) een S-ATA schijfje van 250 gig gezet en op de PRI_RAID1 van de ITE8212F controller mijn oude U-ATA schijfje van 80 gig (jumpersetting: master). Als ik de RAID controller op IDE mode zet in het BIOS, dan doet mijn U-ATA schijf het wel gewoon, maar het identificeren van de schijf duurt erg lang en als het windows opstartscherm verschijnt lijkt het gedurende ca. een halve minuut alsof de PC vastloopt, daarna start de boel als normaal. Als ik de schijf eruit haal, dan start het systeem gewoon lekker snel en normaal. Iemand enig idee wat ik fout doe?? De schijf doet het overigens prima. Ik zie alle partities (3 stuks waarvan 1 oorspronkelijk de c-schijf met WinXP erop, nu de h-schijf) en kan ermee werken.

Hoop dat jullie kunnen helpen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan een keer opstarten met bootlog (das een switch voor je boot.ini) om te achterhalen waar de bootprocedure op blijft hangen..

Zou best kunnen dat dat komt door de raid driver (alleen als er een disk aanhangt).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier aub ook zelf op te letten :)

Verwijderd

Topicstarter
het probleem lijkt opgelost. Ik heb de schijf op cable select gezet. Blijkbaar houdt de RAID controller niet van master-slave opstellingen. Ik denk dat ie in IDE mode dan ook maar 1 drive zal accepteren.

Bedankt,

Hessel