Toon posts:

[ADSL] onderbreken verbinding Speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb al gezien dat er wat topics over een ongeveer hetzelfde probleem zijn gemaakt maar ik weet ook dat het wel aan 101 dingen kan liggen. Ik heb er een aantal goeie topics over gevonden maar wat concrete oplossingen of aanleidingen heb ik niet kunnen vinden.
Ik heb een probleem met m'n adsl verbinding, ik zal ff 'kort' proberen uitleggen wat er gebeurd:

Dit gebeurde 2 weken terug:
M’n verbinding (Adsl-surfen van Hetnet) van na een onbepaalde tijd weg, ik zie dan in Windows de foutmelding: ‘Een van de netwerkkabels is niet aangesloten’. Oke, soms liepen mn katten de kabel er wel eens uit, maar dat was nu niet het geval, alles was goed aangesloten. In de 2 jaar hiervoor had ik nooit problemen met m’n verbinding. Het kabel-lampje op het modem (soort harkje) brandde niet tijdens onderbrekingen. Ik kon wel gewoon naar 10.0.0.138 voor de instellingen. Ik kon vaak gewoon internetten, maar de ene keer viel de verbinding weg na een uur, andere keer na een paar seconden. De verbinding viel dan weg (lampje uit op modem, andere twee blijven gewoon aan) maar voor een paar seconden, daarna deed hij het weer. Bij MSN, eMule, of CS bv. deed hij het altijd. Ook maakt het modem een raar geluid (snerpend krakend geluid dat hoger wordt als hij uitgaat).Helpdesk hetnet zegt dat het onwaarschijnlijk is dat het modem kapot is, en dat het waarschijnlijk aan de netwerkkaart ligt (een eTech 10/100mbps Full-duplex fast ethernet) dus ik koop een nieuwe, vergelijkbare (Realtek 8139 family stuurprogramma maar doos is Edimax Fast ethernet adapter 10/100m autosense) wat voldoende is volgens de man van de computerhandel.

Wat ik al gedaan heb op dit moment:
- Kabels gecontroleerd
- Probleem blijft als ik tel. lijn direct aansluit
- Modem gereset/geüpdate (naar versie 4.2.7)
- Netwerkkaart geüpdate
- Modem uitgezet voor een nachtje
- Opnieuw de cd van KPN erbij gepakt en de ST herinstalleerd.
- Ik scan mn pc regelmatig op virussen en spyware (Norton 2005, Microsoft Anti-spyware, Ad-aware), ik heb ook een Sygate Personal Firewall.
- Wat me ook opvalt is dat de pc geen verbinding kan maken met Hetnet (inbellen bij hetnet door de Wan-minipoort (PPPoE) (geen flauw idee wat dit is btw) en even later is deze hele verbinding weg bij Netwerkverbindingen in windows :S
- Diagnostics in het routermenu van ST zeggen dat alles oke is.
- Op de Hetnet site staat dat ze bezig zijn met het netwerk, maar m’n probleem doet zich ook voor als er geen mogelijk storingen worden opgegeven.

Nadat ik de netwerkkaart vervang blijft het probleem. Helpdesk Hetnet helpt me bij het opnieuw instellen van de router (dmv easysetup). Alles doet het weer, ook MSN etc.

Tot ik vandaag weer m’n pc aanzet.

Weer knalt de verbinding eruit. Zelfde als 1e keer (boven), ook om onbep. tijd en in het speciaal met toepassingen, maar nu start de hele ST modem zich opnieuw op als de verbinding eruit gaat, ik denk dat hij gewoon crasht iedere keer. Ik kan weer gewoon in het router menu komen en ook gewoon internetten (meestal). Ik heb weer alle kabels nagekeken en een hoop van de bovenstaande dingen gedaan maar het probleem blijft zich voordoen.

Heeft 1 van jullie een flauw idee wat er mis is? en evt. hoe ik het kan oplossen?
Ik ben zelfs niet zo goed met bijvoorbeeld problemen vinden in de software ofzo..
Ik dacht zelf:
- Misschien tóch defect modem..
- Kapotte splitter
- Kleine breuk in de netwerkkabel
- Blikseminslag, hoewel deze niet bij ons of ergens in de buurt is ingeslagen.
M’n kaart staat btw nu op 100 Full-mode, ik las ergens dat als je kaart op auto staat dat dit kan problemen op kon leveren..

Mijn specs:
Pentium 4 2.4 ghz, 768 mb/ram, 240 gb HD, XP home
Speedtouch 510
Netwerkkaart: Realtek RTL8139 Family PCI 10/100m Fast Ethernet controller
ADSL: Surfen van Hetnet, ik geloof 256/128 kbps (niet al te snelle verbinding maar goed..)

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 23:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Wat me ook opvalt is dat de pc geen verbinding kan maken met Hetnet (inbellen bij hetnet door de Wan-minipoort (PPPoE) (geen flauw idee wat dit is btw) en even later is deze hele verbinding weg bij Netwerkverbindingen in windows :S
Dat je speedtouch zichzelf reset komt doordat er een "illegale" aanvraag vanuit XP wordt gedaan op die speedtouch. Oftewel de speedtouch gaat over zijn nek.

Ik heb die problemen ook gehad. Volgens mij heeft het met UPNP te maken.

De oplossing heb ik al tig x op dit forum gezet.

Zorgen dat de internet gateway is uitgeschakeld.

Start > uitvoeren > ncpa.cpl
dan ALT C - O

Windows Setup wordt geladen

details netwerkservices
en dan client voor opsporen van Internet-gateways uitschakelen!

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/gnhhom/partyflock/software%20gateway.JPG
En als je MSN gebruikt windows messenger uit je systeem slopen dat was volgens mij de boosdoender als ik windows opstarte resette mijn modem ook. Toen ik windows messenger wat altijd verborgen in xp opstart was het probleem min of meer verholpen tot dat ik MSN en zo ook problemen ondervond.

Verder heb ik ook met Start > uitvoeren > gpedit

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/gnhhom/partyflock/gpedit2.JPG

Toegang geven dat windows upnp verkeer altijd toestaat.
Als je firmware 4.2.3.x erop gooit

192.168.1.254/24,localsubnet invullen

Dat wilde nog wel eens vast lopen. Te merken aan het trage opstarten van MSN bijvoorbeeld.

Ik zou trouwens overgens firmware 4.2.3.6.0 op je speedtouch knallen.
Dan naar 192.168.1.254
Easy setup en gewoon waarde VPI/VCI 8.48

Routed-Internetverbinding PPP via ATM (PPPoA)
want dat geld voor hetnet optewel KPN netwerk.

Gebruikersnaam en wachtwoord en klaar is kees.

Geen DHCP gebruiken maar een vast ip adres geven vanaf 192.168.1.64!
Dan hoeft je speedtouch ook niet elke keer nieuwe lease uit te geven enzo.
Daardoor reboote hij hier ook nog wel is.

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je uitgebreide reply, ik ga het zo thuis ff proberen...
Ik heb nu ook een probleem met m'n telefoonlijn, namelijk dat die geen gehoor geeft, ook niet als ik hem direct in m'n tel. doe (terwijl ik wel soms op inet kan), maar dit kan natuurlijk ook aan m'n telefoontoestel liggen, of het dat ook hiermee te maken?
Ik post wel weer als ik bovenstaande heb geprobeert..

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Probleem zou in die UPnP kunnen liggen, maar ik denk toch dat het je modem is die aan het overlijden is. Zoek hier op het forum maar eens naar ST510 die een hoog snerpend geluid maken. Dat zijn modems uit een bepaalde serie die een slecht onderdeel hebben.

Verwijderd

Topicstarter
dat zal dit topic zijn...
http://gathering.tweakers...geluid%2Cspeedtouch%2C510

Ik heb idd zelfde kuren als ik daar lees, maar ik vind het dan raar dat het modem het twee weken terug (nadat ik eerste keer problemen had) het gewoon weer deed. Wat ik ook raar vind is dat hij de ene keer harder piept dan de andere keer...
Ook van die telefoonlijn snap ik niks...
Ik bel wel ff naar de KPN, die weten vast wel wat meer hiervan af want in dat topic zijn nog superveel mensen met een kapot modem.

Edit:
Heb btw Xp home |:( dus gpedit zit dr niet op...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 13:43 ]

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Welk type nummer staat erop dat modem dan?
Behalve een speedtouch 510. Tis een PSTN (analoog) uitvoering neem ik aan?

Staat op de onderkant van die speedtouch en begint met 3EC of DSL
Werkt hij op een 9 volt of 15 volt adapter?

Als hij begint met DSL en werkt op 15volt (de zogenaamde R4.2 modelen) die moeten goed zijn.

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 3EC 18604MC, werkt op een 15v adapter idd. Tis een PSTN.
Ik heb hem (heb ff in de administratie gekeken) sinds april 2003.
Kpn al gebeld...komt morgen om uur of 4.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 15:55 ]

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=172

Dat zijn idd nog oude modellen met gebreken. Omruilen die handel. KPN zal je daarin waarschijnlijk wel tegemoet komen

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
He,
KPN langsgeweest, m'n telefoonlijn naar boven was niet goed aangesloten en toen hebben ze dat gefixed.
Ondertussen deed het modem alleen nog maar een rood lampje..dus morgen ff een nieuwe bestellen over de telefoon bij kpn. Als het goed is is het dan allemaal opgelost..

Hartstikke bedankt voor jullie hulp/tips.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

je kan bij kpn geen modem via de telefoon bestellen. Op www.kpn.com of bij de primafoon wel, maar je kan hem ook bij www.speedtouchdslshop.nl kopen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Dus m'n modem wordt ook niet vergoed, ondanks dat het de poep-versie van de speedtouch 510 is? (http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=172)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 16:20 ]

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:02:
Dus m'n modem wordt ook niet vergoed, ondanks dat het de poep-versie van de speedtouch 510 is? ([url]http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=172[/url])
Je link werkt niet.

In principe wordt ie niet vergoed. KPN geeft 1 jaar garantie op de ADSL modems. Maar er is een coulance regeling van 1,5 jaar. Dit betekent geen 'gegarandeerde garantie', maar wel wordt gekeken wat ze voor je kunnen doen.

Ik zou de KPN ADSL Helpdesk bellen. Vertel dat je modem defect is, waarschijnlijk zullen ze dat nog wel even met je controleren. Als het goed is wordt er dan een ticket voor defect modem aangemaakt, als ze zeggen dat het modem buiten garantie, kan je ze wijzen op de coulance regeling. Laat in dat ticket opnemen dat je een modem uit die beruchte serie hebt.

Naar aanleiding van dat ticket wordt je binnen 48 uur teruggebeld. Als ze je nav dat ticket vertellen dat het modem niet vervangen wordt, zou ik een klacht laten aanmaken.
Pagina: 1