Toon posts:

Geluid uit Media Center PC zacht tov DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik zit met een probleem.

Ik heb een media center pc gebouwd met de volgende onderdelen:
  • Hitachi Deskstar T7K250, 160Gb, 7200rpm,8Mb,ATA133
  • AMD Sempron 2600+, 1.83Ghz, 333Mhz, Socket A
  • Asus CD-Rewriter 52x32x52x Quiet Track Zwart
  • Asus Terminator A7VT400,SockA,2xDDR,VGA,LAN,165W
  • Dane Elec Dimm 512Mb DDR SDram PC2700
  • Microsoft Remote Control voor Windows MCE, NL
  • Microsoft Windows XP MCE 2005 NL
Via een 3,5mm mini-jack naar 2x tulp kabel heb ik deze aangesloten op de video 1 van de versterker. Op deze versterker zit ook een DVD speler.

Het vervelende is nu dat het geluid van de DVD speler goed / luid is maar als ik dan schakel naar de Media center dan is het geluid erg zacht. Op de pc heb ik het geluid al zo hard mogelijk gezet maar nog steeds een groot verschil tov de DVD speler. Probleem als ik het geluid op de versterker afstem op de PC en ik schakel naar een spelende DVD dan bulder ik de kamer uit :X

Op dit moment maak ik gebruik van de onboard geluidskaart. Heeft het zin om een betere geluidskaart er apart in te zetten zoals een creative? Kan ik danwel het geluid harder uit sturen of is de Video ingang geen goede ingang van de versterker.

Graag jullie reactie.

Thanks

Verwijderd

Ik heb ook ooit een poging gedaan om mijn pc aan te sluiten op mijn stereo.Bij mij was het geluid ook best zacht t.o.v. mijn pc speakers of mijn stereo op dezelfde volume stand.
Mijn bevinding was dat het kwam door de line out kabel die ik gebruikte. Ik heb er ook zo'n splitte rtussen gehad en die zorgt volgens mij ook voor de nodige kwaliteitsverlies..
succes

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 21:43:
Hallo ik zit met een probleem.

Ik heb een media center pc gebouwd met de volgende onderdelen:
  • Hitachi Deskstar T7K250, 160Gb, 7200rpm,8Mb,ATA133
  • AMD Sempron 2600+, 1.83Ghz, 333Mhz, Socket A
  • Asus CD-Rewriter 52x32x52x Quiet Track Zwart
  • Asus Terminator A7VT400,SockA,2xDDR,VGA,LAN,165W
  • Dane Elec Dimm 512Mb DDR SDram PC2700
  • Microsoft Remote Control voor Windows MCE, NL
  • Microsoft Windows XP MCE 2005 NL
Via een 3,5mm mini-jack naar 2x tulp kabel heb ik deze aangesloten op de video 1 van de versterker. Op deze versterker zit ook een DVD speler.

Het vervelende is nu dat het geluid van de DVD speler goed / luid is maar als ik dan schakel naar de Media center dan is het geluid erg zacht. Op de pc heb ik het geluid al zo hard mogelijk gezet maar nog steeds een groot verschil tov de DVD speler. Probleem als ik het geluid op de versterker afstem op de PC en ik schakel naar een spelende DVD dan bulder ik de kamer uit :X

Op dit moment maak ik gebruik van de onboard geluidskaart. Heeft het zin om een betere geluidskaart er apart in te zetten zoals een creative? Kan ik danwel het geluid harder uit sturen of is de Video ingang geen goede ingang van de versterker.

Graag jullie reactie.

Thanks
De onboard geluidskaart is zeer kut. Probeer er een van Terratec zou ik zeggen....

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me nog verder aan het verdiepen en denk dat ik een Soundblaster neem met Digitaal uit. Dan kan ik m'n DVD naar receiver ook digitaal houden. Ik hoop dat ik dan harder kan uitsturen voor een harder geluid.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:49:
Ik ben me nog verder aan het verdiepen en denk dat ik een Soundblaster neem met Digitaal uit.
Ik zou toch een Terratec overwegen zoals hierboven al aangeraden werd. De Soundblasters werken intern alleen met 48KHz (en dus meestal 2 maal sample rate conversion) en de kwaliteiten op het digitale vlak (spdif) zijn traditioneel tamelijk beroerd. Terratec werkt native gewoon met 44Khz en heeft een betere spdif output.

Op het analoge vlak zijn ze vaak ook nog beter bij een vergelijkbare prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door Exirion op 12-09-2005 16:52 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:19
Ik heb het zelfde met me audigy player, als ik film of muziek luister via de pc is het gewoon veel zachter dan de andere bronnen op me reciever.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan een Terratec. Had er al goede dingen over gehoord.

Iemand eens met het feit dat je digitaal vanuit geluidskaart naar Receiver een beter en vooral harder geluid zal krijgen of maakt dat niks uit?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:56:
Iemand eens met het feit dat je digitaal vanuit geluidskaart naar Receiver een beter en vooral harder geluid zal krijgen of maakt dat niks uit?
Over beide zaken zijn geen garanties te geven. Ik denk wel dat de gemiddelde receiver betere DACs heeft dan een simpele SB Live/Audigy, dus in dat geval is digitale overdracht beter. Verder hangt het signaalniveau helemaal af van de ingangsgevoeligheid van de receiver en het uitgangssignaal van de geluidskaart.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Cambridge Audio Receiver 6.1

Volgens recenties geen verkeerde AV. Heeft het zin om een andere ingang op de versterker te proberen?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 17:05:
Heeft het zin om een andere ingang op de versterker te proberen?
Proberen kan altijd :) Maar als het mogelijk is zou ik gewoon digitaal aansluiten. Minder kabels en vrijwel zeker beter geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Exirion

Zag deze Terratec

Terratec Phase 22, 24bit 96Khz Record System
2x gebalanceerde analoge input 6.3mm TRS Jack
2x gebalanceerde analoge output 6.3mm TRS Jack
24 Bit/96kHz signaal verwerking op de in- en output
Coaxiale digitale interface for SPDIF, AC3 en DTS
MIDI interface

of

Terratec Aureon 7.1 Universe
PCI interface
4 line-out (3,5mm) 24 bit/96 kHz
Line-in (3,5mm) 24 bit/96 kHz
8/16/24-bit recording at up to 96 kHz (mono/stereo)
8/16/24-bit playback at up to 192 kHz (mono/stereo)
Ondersteund 4G sound, DirectSound/3D; A3D; EAX 1.0/2.0

De eerste heeft Digital Coaxiale uitgang en de andere de laatste heeft optisch uit. Ben nog een redelijke nog en mijn gevoel zeg dat de eerste een betere optie is namelijk 24 Bit/96kHz signaal verwerking op de in- en output

Thanks _/-\o_
Pagina: 1