Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

instabiliteit na mod

Pagina: 1
Acties:

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-11 16:15
Hallo allemaal,

nadat ik mijn pc heb voorzien van een plexiglasraam, Zalman NB47, nieuwe koelpasta, 2 revoltec lampen, heatspreaders en een nieuwe IDE kabel...
...Freezed hij in windows regelmatig. als ik een een fan op mijn zalman NB zet doet hij voorlopig niet(wel als ik mijn revoltec lampenaandoe ) . Ditzelfde probleem had ik met het standaard passieve blokje van MSI en ik vraag mij af wat ik nu moet doen.

Weet iemand een oplossing? ik ben van plan Nexus systeemfantilatoren te kopen en mijn lawaaige coolermasters op de zalman fancontroller(onderweg) te zettten. wat denken jullie? Moet ik kijken naar een goedkoop WC kitje? zo ja welke?

verder kan ik geen fouten in de aansluiting ontdekken behalve dat mijn hddbusy lampje waarschijnlijk verkeerd is aangesloten...

Verder... is het verstandig een 6800NU te nemen met 128MB ddr?(ivm voeding en rest van specs..?)

Alvast bedankt

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wat zijn de systeemspecs? Misschien heb je te veel apparaten aan je pc hangen en trekt je voeding het niet...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• cantate
hey,

specs staan bij notities(van profiel).
Zou je me kunnen vertellen hoe ik net als anderen zo een uitgebreide datasheet aanmaak voor de specificaties?

Specs:

Aopen H600(a) case incl Aopen 300W voeding + window(en 2 revoltec 30cm lampen)
MSI kt6 LSR (sata/lan/raid) (+ zalman NB47J)
AMD athlon XP 2500+ (barton) @ 2.1 Ghz (FSB=190)
Coolermaster Aero 7+
2x 512 Kingston valueRam PC 3200(ddr200) + heatspeader
Soundblaster Audigy 2 ZS
Creative Inspire T7700
Hercules Radeon 9800SE ALL IN WONDER
ATI remote wonder I
Lite-On LDW-811S 8x speed DVD+/-R(W) drive
AOpen DVD1648 Pro DVD speler
Maxtor Diamondmax 9 SATA 160GB 7200tpm 8m cache
E-tech netwerkkaartje voor internet
2x HP deskjet 930c
HP scanjet 4600
17CRT (wat dan ook)
oud diskettestation
Logitech MX500
simpel toetsenbord
Medion Tekentablet(usb voeding)
4 case fans

[ Voor 72% gewijzigd door cantate op 11-09-2005 22:12 ]

Verwijderd

Ik denk dat het aan je 300w-voeding ligt, die trekt dat nooit allemaal :)

Verwijderd

AMD athlon XP 2500+ (barton) @ 3200+ (fsb 200)
Probeer eens op stock speed te draaien om te kijken of het aan je overclock ligt, of iets meer vcore te geven. Draai ook eens een paar stress-tests met prime95 (geheugen en cpu appart testen om te kijken aan welk onderdeel het ligt)
Ook kan het natuurlijk aan je voeding liggen die het niet allemaal trekt.
Wat voor northbridge heb je? Het kan zijn dat die 200mhz fsb gewoon niet trekt.

Te veel mogelijke oorzaken om op te noemen dus, ik zou eerst eens naar je overclock en naar je voeding kijken...

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:35

Krizzie

Progressive Music \o/

Lijkt mij bijna zeker de voeding die het moeilijk heeft :) 300 Watt met die specs is echt te weinig :)

Geluidswolk

• cantate
die overclock is al geregeld(tijdje terug) momenteel loopt FSB op 190 en is hij met prime stabiel.

Een game spelen of een DVD branden is geen punt, maat die lampen aan en FREEZE. muis staat vast en reset switch is enig hulpmiddel.

temps: CPU: 50 - NB 48 (met zalman NB47) - HD0 40

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Simpel... of zwaardere voeding kopen of de lampen uitlaten. ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• cantate
ok zwaardeere voeding, is dat 100% zeker? (lampen kunnen niet stuk zijn ofzo? op de dumpdag nieuw gekocht)
Morgen zal ik ze aansluiten op de 2e pc en dan kijken wat er gebeurd.

(vraagje wat is de maxtemp van mijn NB? want ik moet dus die ene fan erop laten staan... kan dit ook te maken hebben met de voeding? (bijvoorbeeld te weinig lucht).?
Momenteel: 1 inake front en 1 outtake rear.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Kan je voeding zijn, maar ik zou eerst het volgende proberen:

Misschien dat de kabels van je lampen naar de invertor langs je kabel van je aan-en-uit knop lopen.
Dit kan leiden tot een freeze, heb het zelf namelijk ook wel eens gehad.

Kijk dat eerst eens na zou ik zeggen.

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:57

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

cantate schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:31:
die overclock is al geregeld(tijdje terug) momenteel loopt FSB op 190 en is hij met prime stabiel.

Een game spelen of een DVD branden is geen punt, maat die lampen aan en FREEZE. muis staat vast en reset switch is enig hulpmiddel.

Als dit is bij het aan/uit zetten van je CCFLs dan is het probleem snel opgelost
Oplossing is een ELCO over de voedings stekker (tussen 12V(geel) en GND(zwart)) zetten van je CCFLs (ongeveer 470uF en minimaal 16Volt)
Deze zal netjes alle storingen en pieken opvangen op de 12V lijn van je voeding.

Een iets zwaardere voeding is dan ook nog steeds een goede investering.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

^^ daar dacht ik dus ook aan.

Zodra je die lampen aanzet komt er dus een piek vrij die je systeem niet slikt.

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:45

Santford

FP PowerMod
Probeer eens de schakelaar van je lampen aan te zetten alvorens je je pc aanzet
en zet dan je pc eens aan, boot je systeem dan wel gewoon?

• cantate
boot wel, maar loopt daarna alsnog vast, zal het nog eens testen...

Net BF2 en Cd branden: geen probleem.

Vraagje, waar kan de kabel het beste zitten? en de starter? moeten die nog een specifieke plek hebben? kan dit op een externe adapter?

[ Voor 58% gewijzigd door cantate op 12-09-2005 13:27 ]

• evil_elmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 09:43
lijkt me niet dat de voeding te zwak is
aopen bouwt goede voedingen zon systeem kan makkelijk met 300Watt merk voeding

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 21:52
he ik heb een neon buis en zon sunbeam piramide en een zalman koeler op een 300 watt voeding
zal ie dit trekken?

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-11 14:39

Aapje

Opel-beun
Aopen is een zeer goed merk met voedingen, ik heb op mijn 350 een dual amd hangen met te veel ccfl's ook zit me 5.1 setje (trekt 4a @ 12v), werkt perfect...

De TS zei iets over de NB temp:
Kan aan mij liggen maar 48c voor de NB is in mijn ogen veel te veel, en in mijn ervaring heb ik toch wel opgedaan dat een te warmte NB instabiliteit veroorzaakt...?

Kan aan mij liggen maarehm, ik zou me geld inzetten op de NB ipv Voeding... als die te zwaar belast zou zijn zou ie erwel uitklappen :?

• cantate
dat is dus het rare. hij freezed alleen bij het aanzetten van lampen en het aanhebben ervan...
.. nu al 5 uur lang (zonder lampen) stabiel, zelfs met 55°c NB.... ik ga de lampen op een externe voeding proberenaan te sluiten, misschien dat dat uitkomst biedt.

... heb een 12V adapter(gelijkspanning) maar hoe kan ik zien wat de + en wat de - is? het heeft zo een standaard stekertje(rond met holletje)

[ Voor 22% gewijzigd door cantate op 12-09-2005 18:53 ]

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Multimetertje pakken en door meten? :?
En 't staat meestal op de sticker/stekker zelf aangegeven

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb zelf ook neon lampen onder mijn pc geplaatst. In het begin had ik precies het zelfde probleem als jou! (zelfs nog erger 8)7 : cd lades open en dicht, beeldscherm aan/uit, HD "verdwenen")
Ik heb mijn cpu toen weer lager geklokt naar de standaard fsb. Dit heeft wel degelijk effect gehad en heb nu geen problemen meer :)
Sta er zelf nog steeds van te kijken, maar al klok ik de cpu 200Mhz over dan begint heel die kermis weer. Voeding zat standaard bij kast. Volgens mij trekt ie het ook maar net.. maar goed t draait en werkt nu prima :*)

Verwijderd

Kijk anders gewoon eens wat er op je systeem is bijgekomen vooraleer je de mod deed....
Toen deed ie het?

Trail and error ;)

probleemoplossing noemt dat wel eens.

• cantate
ja dat heb ik gedaan. het probleem zijn de lampen... nu nog de oplossing.
Ik heb hier een externe 12 gelijkspanning adapter, maar die geeft onbelast 18V en met 1 fan erop 16.... even kijken hoe ik dat ga oplossen dus.

verder bedankt voor de reacties allemaal

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Adapter is zeker gemaakt voor 220 ofzo, iig 12v mag in de pc 10% verschillen, dus hij zou op die adapter denk ik misschien wel draaien, en anders een weerstand van genoeg watt/ohm ertussen zetten, OF een andere adapter vinden he :Y)

• cantate
... Ben ik net een uur bezig geweest om een extra kabel(met connector) naar buiten mijn pc te laten lopen... adapter ertussen.. lampen eraan :) werkt prima.

MAAR met de lampen aan start de pc nog steeds slecht op en als ik ze tijdens windows aandoe: FREEZE...

Wat nu? moet ik die starter de kast uitwerken? of de lampen en andere kopen? ik weet het niet meer :(

• cantate
Allemaal bedankt! ik heb het laatste probleem opgelost: een andere contactdoos.
Ik vind dit heel raar maar nu is het probleem opgelost en ben ik weer blij. :)

wel heel vreemd trouwens... het idee alleen al: op de pc voeding aansluiten 8)7

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 13:12

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Geaard of niet geaard, kan heel wat uitmaken hoor!

Overigens had ik het ook nog wel een optie gevonden als je je koelpasta verkeerd had gesmeerd, maargoed, ik wil je niet onderschatten. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• cantate
NB was met standaard koelblokje ook 50°... deze zalman was niet veel grotere verbetering dus.

PS, kep idd ietsje meer pasta erop gedaan dan nodig, maar geen zwembad hoor :P
Pagina: 1