Toon posts:

Draadloze netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week een draadloze router gekocht en een pcmcia kaartje voor mijn laptop en na even wat instellen en de beveiliging ingesteld te hebben werkt alles goed op 1 ding na want ik wil een netwerk opzetten maar mijn computer ziet mijn draadloze laptop niet wel als ik hem ping, wat doe ik fout?, ik ben een leek hierin dus heeft iemand voor mij een oplossing wat ik fout doe?.
Het merk en type router is een smcwbrt14t-g.
In de handleiding staat niks maar ik denk dat ik iets moet instellen in de router maar ik weet niet hoe want nogmaals ik ben echt een leek hierin,dus kan iemand mij hier mee helpen of heeft iemand een turtual voor me of is er iemand met dezelfde router die weet hoe of wat?

Alvast bedankt voor de reacties

Verwijderd

Heb je wat meer informatie over de opzet van je netwerk, dus wat doet je accesspoint (router of bridgen)? Hoe is de ip-nummering in je netwerk geregeld?

Kan je trouwens eens wat meer punten en komma's gebruiken? Het is nogal lastig leesbaar zo :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dezelde handleidingen gebruikt die je me aanrade han.
Mijn netwerk ziet er als volgt uit modem(speedtouch type dacht ik 5100)->router-> verbonden met mijn computer een mijn draadloze laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Het is inmiddels gelukt dus er kan een slotje op.Bedankt

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 13:38:
Het is inmiddels gelukt dus er kan een slotje op.Bedankt
En wat was de oplossing? Post het even, hebben anderen er ook wat aan als ze straks dit topic vinden d.m.v de search.. ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing was dat ik de links van han nog een keer heb doorgelopen en nadat ik mijn laptop opnieuw had opgestart zag mijn computer mijn laptop ineens.
Dus een vreemd geval dacht ik zo.
Pagina: 1