beste tweakers,
ten eerste: sorry als ik dit topic in het verkeerde forum heb geplaatst, maar ik weet echt niet waar mijn probleem vandaan komt. Dit forum leek me het beste.
hier dan mijn probleem (ik ben er al eens eerder mee bij tweakers geweest):
Als ik een spel speel, maakt niet uit welke, en ik speel een tijdje bevriest het beeld. Naast spellen spelen doe ik verder weinig wat veel van mijn pc vergt.
Hier alle dingen die ik zelf al heb geprobeerd:
-drivers moederbord + bios ge-update via msi live update programma
-drivers video kaart ge-update
-nieuwe installatie gemaakt (windows XP+SP2)
-nieuwe voeding gekocht (in de gebruiksaanwijzing van de video kaart stond dat mijn oude voeding niet voldeed aan de minimale eisen). Heb nu een tagan 480-U22 gekocht
-een ventilator in de behuizing gezet (de CPU werd nogal warm, nu komt de temperatuur niet boven de 60 graden)
- in BIOS internal video mode op disabled gezet
- het geheugen getest met "memtest86"
- ook de onboard geluidskaart en onboard netwerkkaart drivers ge-update via msi
niets hielp, ben terug gegaan naar de winkel daar hebben ze de voeding en video kaart vervangen voor een nieuwe (dezelfde). Het probleem blijft voortduren.
Wat ik nu zelf gedaan heb:
- pc in geaard stopcontact gedaan.
- video kaart getest 3dmark05 (3730 punten, dat is gewoon goed)
Heeft iemand enig idee wat mijn probleem kan zijn? compatibiliteits problemen misschien? Ik snap er echt niets meer van en ik heb weinig zin om mijn pc weer weg te brengen naar de winkel om hem vervolgens met hetzelfde probleem terug te krijgen.
Mijn specs:
AMD athlon 64 3000+ venice
MSI RS480M2, Xpress200 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID, VGA, 1394)
XFX GeForce 6600 GT 256 MB DDR 3 PCI-e DVI/TV out
1GB DDR400 PC3200 OEM MEMMAXX
DVD-rom+DVD reWriter
Maxtor 250Gb SATA schijf
Nfren TFT scherm
Tsunami TS vigro II behuizing
,wien
ten eerste: sorry als ik dit topic in het verkeerde forum heb geplaatst, maar ik weet echt niet waar mijn probleem vandaan komt. Dit forum leek me het beste.
hier dan mijn probleem (ik ben er al eens eerder mee bij tweakers geweest):
Als ik een spel speel, maakt niet uit welke, en ik speel een tijdje bevriest het beeld. Naast spellen spelen doe ik verder weinig wat veel van mijn pc vergt.
Hier alle dingen die ik zelf al heb geprobeerd:
-drivers moederbord + bios ge-update via msi live update programma
-drivers video kaart ge-update
-nieuwe installatie gemaakt (windows XP+SP2)
-nieuwe voeding gekocht (in de gebruiksaanwijzing van de video kaart stond dat mijn oude voeding niet voldeed aan de minimale eisen). Heb nu een tagan 480-U22 gekocht
-een ventilator in de behuizing gezet (de CPU werd nogal warm, nu komt de temperatuur niet boven de 60 graden)
- in BIOS internal video mode op disabled gezet
- het geheugen getest met "memtest86"
- ook de onboard geluidskaart en onboard netwerkkaart drivers ge-update via msi
niets hielp, ben terug gegaan naar de winkel daar hebben ze de voeding en video kaart vervangen voor een nieuwe (dezelfde). Het probleem blijft voortduren.
Wat ik nu zelf gedaan heb:
- pc in geaard stopcontact gedaan.
- video kaart getest 3dmark05 (3730 punten, dat is gewoon goed)
Heeft iemand enig idee wat mijn probleem kan zijn? compatibiliteits problemen misschien? Ik snap er echt niets meer van en ik heb weinig zin om mijn pc weer weg te brengen naar de winkel om hem vervolgens met hetzelfde probleem terug te krijgen.
Mijn specs:
AMD athlon 64 3000+ venice
MSI RS480M2, Xpress200 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID, VGA, 1394)
XFX GeForce 6600 GT 256 MB DDR 3 PCI-e DVI/TV out
1GB DDR400 PC3200 OEM MEMMAXX
DVD-rom+DVD reWriter
Maxtor 250Gb SATA schijf
Nfren TFT scherm
Tsunami TS vigro II behuizing
,wien
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 21:37 ]