ThermalTake Symphony

Pagina: 1
Acties:

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ThermalTake Symphony
http://www.thermaltake.co...0040symphony/cl-w0040.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/watercooling/symphony/enlarge.jpg

Afmetingen 15 x 10.5 x 110 cm
Radiator Afmetingen 12 x 3.3 x 72 cm
Gewicht 14 Kg
Materiaal : Alluminium
5X 120 mm 1,400 rpm met een geluidsproductie van 16 dB
2 X 12 volt pompen goed voor 90 liter per uur
Komt met reservoir
Hoe lang gaat de koevloeistof mee 10,000 uur
Komt met een Kopperen Cpu Blok ( 15 x 59 x 59 mm)
Geschikt voor Sockets 478, 775, 462, 754 and 939.

Ook zit er in de verpakking 500 ml Uv reactief waterkoeling vloeistof

Link naar de Pricewatch:
pricewatch: Thermaltake Symphony CL-W0040

Reviews:
http://www.hardwaresecrets.com/article/184
http://www.overclockercafe.com/Reviews/cooling/Tt_Symphony

Hoe staan de prestaties tot een interne 3X120 mm radiator ???
Welk vga blok is compaitble met dit systeem
en welke northbridge chipset
en ik kan op de foto's niet zien of je bij de radiator kan om de fans te veranderen, iemand daar een idee over???

[ Voor 14% gewijzigd door ZandBak op 11-09-2005 21:06 . Reden: Voer tot discussie ]

1337

• ZandBak
Mods is dit okeey anders wat moet er aan veranderen???
is me eerste topic start over iets groots.

Hoe denkt iedereen over deze waterkoeling en met dan bijvoorbeeld asetek of dangerden blokken op je cpu + nb +vga??

1337

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ZandBak schreef op zondag 11 september 2005 @ 20:30:
Mods is dit okeey anders wat moet er aan veranderen???
is me eerste topic start over iets groots.

Hoe denkt iedereen over deze waterkoeling en met dan bijvoorbeeld asetek of dangerden blokken op je cpu + nb +vga??
Tsja, het is een beetje onduidelijk wat je nou precies het dit topic wilt doen... Er staan geen vragen en niks in, en geen voer tot discussies...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Dit vind ik een prachtig ding.

mooi design.
goede koeling (denk ik dan ;)) en toch een mooi design

en deze is ook wel stil denk ik zelf.
Zeker als je hem temperatuur gestuurd maakt :)

Portfolio

• ZandBak
Gurbe de n00b schreef op zondag 11 september 2005 @ 20:51:
Dit vind ik een prachtig ding.

mooi design.
goede koeling (denk ik dan ;)) en toch een mooi design

en deze is ook wel stil denk ik zelf.
Zeker als je hem temperatuur gestuurd maakt :)
Topic aangepast :)
met discussie voer

1337

• ZandBak
iemand een idee of deze prijs snel zal dalern zit er wel aan te denken om hem te kopen maar alleen als er wel uitbredings mogelijkheden zijn

1337

Verwijderd

Ik heb al hier in mijn wijk zien staan in de pc-shop (Parijs 5e wijk)
Pakket kost in totaal 210euro dacht ik zo... Ik zal morgen even langs wandelen om te checken :) .
Maar indeed zeer impressive ding is het!!!

• ZandBak
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:09:
Ik heb al hier in mijn wijk zien staan in de pc-shop (Parijs 5e wijk)
Pakket kost in totaal 210euro dacht ik zo... Ik zal morgen even langs wandelen om te checken :) .
Maar indeed zeer impressive ding is het!!!
das goedkoper dan 286 in de pricewatch kun je meteen kijken/vragen of er andere koelblokken bij kunnen???

1337

Verwijderd

ZandBak schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:29:
[...]

das goedkoper dan 286 in de pricewatch kun je meteen kijken/vragen of er andere koelblokken bij kunnen???
doe ik.

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Een soort Zalman Resorator die gecamoefleerd is als een speaker? :9

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39
waarom zouden er geen andere blokken op kunnen? Ze zullen wel geen debiel afwijkende slangmaten gebruiken wel?

• ZandBak
ik weet niet de fittingen zien er wel vaag uit

en een zalman reserator met actieve koeling en groter en mooier :)

ik hoop dat er een review komt dat die helemaal uit elkaar gaat

want denk dat radiator en fans wel goed zijn

maar het koelblok??

1337

• ZandBak
heeft iemand ervaring met thermaltake waterblokken???
want ik hoor net van de winkel waar ik normaal alles koop dat ze veel ThermalTake RMA
hebben gehad en het dus niet verkopen,

en weet iemand waar je een 5 X 120mm radiator kan kopen??
mischien als beter alternatief

en is 2 X 90 liter per uur niet beetje slapjes??

1337

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
en is 2 X 90 liter per uur niet beetje slapjes??
Da's nou het eerste wat ik dacht, het zou vast wel goed gaan anders zou ie er niet inzitten maar toch lijkt het me erg krap met cpu/gpu/nb, voor alleen cpu zal het geen probleem zijn denk ik.

Alleen staat er "2 X 12 volt pompen goed voor 90 liter per uur" lijkt mij er op dat het dan totaal 90 l/u is en niet 2x 90, als dat echt zo is lijkt mij het helemaal weinig.

Maargoed die gasten hebben er vast wel goed overnagedacht bij het maken en mijn systeem met cpu en gpu gekoelt draait ook prima op een pomp van 300 l/u.

Vind die zuil er wel erg strak uitzien alleen zou ik het nooit halen ivm. lanparty's.

• ZandBak
daarom juist hmmm ik vind hem te duur om de pompen te gaan vervangen enzo

1337

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

zijn die connectors los te krijgen :D?

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

missch ligt het aantal liters/h zo laag omdat het water toch door een vrij grote radiator moet en het lijkt mij dat het water ook nog eens eerst naar boven moet gepompt worden, dit draagt allemaal niet erg veel bij aan een snellere doorloopsnelheid, vereist missch ook wel veel kracht daarom dat ze er ook 2 pompen bijzetten. Voordeel van deze relatief trage doorstroming is missch dan wel dat het water zeker de tijd heeft om tot vrij lage temperaturen gekoeld te worden door die 5 x 120mm fans.
Ik blijf er in ieder geval sceptisch tegenover want 5 x120mm fans van pakweg 16dba (al dan niet al in voltage verlaagd) leverd meer geluidsproductie op dan 16dba....

• ZandBak
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:42:
missch ligt het aantal liters/h zo laag omdat het water toch door een vrij grote radiator moet en het lijkt mij dat het water ook nog eens eerst naar boven moet gepompt worden, dit draagt allemaal niet erg veel bij aan een snellere doorloopsnelheid, vereist missch ook wel veel kracht daarom dat ze er ook 2 pompen bijzetten. Voordeel van deze relatief trage doorstroming is missch dan wel dat het water zeker de tijd heeft om tot vrij lage temperaturen gekoeld te worden door die 5 x 120mm fans.
Ik blijf er in ieder geval sceptisch tegenover want 5 x120mm fans van pakweg 16dba (al dan niet al in voltage verlaagd) leverd meer geluidsproductie op dan 16dba....
5X120 mm papst op 5 of 7v moet kunnen toch

maar wat als geluid niet boeit en je er 5 X 120 mm opzet met 150cfm en 50 db tems ^^

1337

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-02 10:30
ZandBak schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 19:45:
[...]

5X120 mm papst op 5 of 7v moet kunnen toch

maar wat als geluid niet boeit en je er 5 X 120 mm opzet met 150cfm en 50 db tems ^^
blaastie zichzelf strax omver ;)

• ZandBak
andere opstelling
zuigen
blazen
zuigen
blazen
zuigen

dan blijft ie wel staan

1337

Verwijderd

Aaah , nu zie ik het...

Alweer te vlug de startpost gelezen natuurlijk...

Met die vorm dacht ik dat het weer ging over een passief gekoelde radiator toren (alla reserator en die van coolermaster)

Maar is het bij deze nodig dat de fans draaien, of kan je die ook passief gebruiken? En alleen bij zware last of bij warm weer de fans laten helpen?

Want ik speelde met het idee om eventueel een passief gekoelde toren te gebruiken en in de case ook gewone radiatoren te plaatsen met fans. Zodat ik gewoon passief kan koelen, en indien nodig de fans kan inschakelen. (dus alles in serie doorlopen, omdat een reserator toch misschien te kort schiet bij belasting van gpu en cpu...) Maar dat betekent dan dat het pompje dat ik eventueel gebruik krachtig genoeg moet zijn om de koelvloeistof door de toren en door twee radiatoren te sturen.
Dus dat is een beetje een vraagteken. En daarbij komt nog: grotere pomp, grotere druk in de leidingen en fittings...

Dus ik was verheugd te zien dat dit toestel alles combineert waar ik aan dacht.

Maar passief is de eerste vereiste, en een cyclus waar cpu, gpu en NB op aangesloten zijn ook. Dus dit ding zou pas ideaal zijn als alles erin verenigd is. Passief gebruik bij alle componenten bij lage belasting

Dus als iemand hier zijn licht eens kan laten schijnen op deze zaak, of een inschatting maken, dank bij voorbaat...

• ZandBak
dat willen wij ook weten maar reviews van grote site's blijven momenteel uit mischien dat er een post op tweakers.net zelf ooit een keer komt ofzo?? want is wel een mooi ding namelijk.

en passief laten draaien weet niet anders maak je er gewoon een knopje op :) das niet zoveel moeite

maar ik wil evaringen lezen en dergelijk iemand die al gevonden???

1337

Verwijderd

ZandBak schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:46:
en passief laten draaien weet niet anders maak je er gewoon een knopje op :) das niet zoveel moeite
Mja , duh , dat het technisch kan weet ik ook wel, die fans bvb gewoon aan een regelaar ergens hangen 8)7 8)7

ik bedoelde dus vooral of het 'thermisch' kon om die op passief te zetten ;)

Nu zit ik met nog andere ideetjes, misschien kan ik dit wel gebruiken om ne shuttle te koelen, al vrees ik dat dat nog heeeel moeilijk gaat worden (plaatsgebrek alleen al) ik zou eerst eens moeten zien hoe groot die shuttles zijn en hoeveel plaats er is voor de sinks

• ZandBak
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:14:
[...]

Mja , duh , dat het technisch kan weet ik ook wel, die fans bvb gewoon aan een regelaar ergens hangen 8)7 8)7

ik bedoelde dus vooral of het 'thermisch' kon om die op passief te zetten ;)

Nu zit ik met nog andere ideetjes, misschien kan ik dit wel gebruiken om ne shuttle te koelen, al vrees ik dat dat nog heeeel moeilijk gaat worden (plaatsgebrek alleen al) ik zou eerst eens moeten zien hoe groot die shuttles zijn en hoeveel plaats er is voor de sinks
dan waarom koop je een shuttle :S

mijn volgende pc word ook een shuttle ga dan boven in een gat zagen voor 12 cm waterkoeling fan en gpu nb en cpu water koelen
moet passen ^^

1337

• ZandBak
prijs is verlaagd van 280 naar 232

1337

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Staat wel bij 5x120mm 16dBa. Dat geloof ik niet. Misschien per ventilator. Maar op het moment dat je iets verdubbeld wat geluid maakt gaat het 3dBa harder klinken. Dus 16dBa + 5x 3dBa = 31dBa. (Niet helemaal correcte berekening, maar reken op dit geluidsniveau). Hier zou ik nog net bij in slaap vallen maar je hoort het zeker.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Stinger666 schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:50:
Staat wel bij 5x120mm 16dBa. Dat geloof ik niet. Misschien per ventilator. Maar op het moment dat je iets verdubbeld wat geluid maakt gaat het 3dBa harder klinken. Dus 16dBa + 5x 3dBa = 31dBa. (Niet helemaal correcte berekening, maar reken op dit geluidsniveau). Hier zou ik nog net bij in slaap vallen maar je hoort het zeker.
Da's een berekening van niks he :) 16dB voor 1 fan, 19dB voor 2 fans, 22dB voor 4 fans. Met 5 fans zit je niet veel boven de 22dB en toch wel een heel stuk onder die 31dB van jou.

[ Voor 20% gewijzigd door Exirion op 19-09-2005 15:59 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ZandBak
ja hoe kom je aan 31 ???

en denken jullie dat dit een bekende waterkoeling word of gewoon een mislukt product?

1337

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06-2025

un1ty

Join the Arena!

http://www.a1-electronics...mtake_Symp-mini_Jan.shtml

nieuwe review _O_
ik ga er eventjes eentje halen voor mijn verjaardag!

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Exirion

Gadgetfetisjist

un1ty schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:51:
ik ga er eventjes eentje halen voor mijn verjaardag!
Koop je altijd verjaardagscadeautjes voor je eigen verjaardag of lijd je aan MPS?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:08
Mwah, ik vraag/krijg meestal geld voor m'n verjaardag om dan voor mezelf iets te kopen. Kunt het zien als zelf iets voor je verjaardag kopen, zo vreemd is dat toch niet? En al lijdt ie aan MPS...? :/

Maar echt ontopic is anders. :7

Ik zie dit dingetje nu pas, zie dus ook nu pas dat ik wat vergelijkingsmateriaal heb voor m'n eventuele aanschaf van een Reserator. 8)
Pagina: 1