boot problemen na upgrade voeding (sn41g2 + pc40)

Pagina: 1
Acties:

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-05 21:49

GieltjE

Niks te zien...

Topicstarter
Ik heb sinds kort voor mijn shuttle sn41g2 een nieuwe voeding gekocht (sinds de oude zich opgeblazen had), dit is dus een pc40 geworden.

Welke 50W sterker is en ook zo'n 4molex connectortje voor de cpu heeft.

Echter sinds deze gebeurtenis boot hij niet als hij aan is geweest en de stroom is erop gebleven.

Symptomen;
* Met de 4molex connecter voor de cpu erin gaat het blauwe power indicatie lampje niet branden (het hdd led wel gewoon)
* Met deze molex eruit gaat dit lampje wel branden maar geeft hij pas beeld na de reset knop ingedrukt te hebben.
* in speedfan geeft hij bij -5V een voltage aan van -3,45V. De rest ziet er goed uit.

Ondernomen acties;
Systeem schoongemaakt van stof, en alles even erin en eruit.
Ga nog met een andere voeding proberen.

Mijn vragen;
* Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? en/of een oplossing
* Hoe zit het met het + en - van de power supply (waarom kunnen deze apparte waardes weergeven?)
* Zou er een lek in het -5V gedeelte kunnnen zitten waarom deze niet boot?
* Ik wil deze pc verkopen ivm upgrade naar energie zuinigere pc, zou ik deze gewoon kunnen verkopen (mits ik dit prob vermeld), omdat hij sinds de nieuwe voeding al 4,5 maand perfect heeft gewerkt?

Hell / 0

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Misschien dat er nog iets is gestorven toen je voeding zich opgeblazen heeft. Heb je al eens je je componenten op een ander mobo geprobeerd of omgekeerd?

De + en - spanning kunnen apparte waarden geven omdat dit apparte lijnen zijn. Dit omdat ze wss op verschillende plaatsen van de transfo afgetapt zijn. (Tenzij er gewerkt word met een elektronische trafo dat is iets heel anders. Maar ik weet eigenlijk niet of computer voedingen met elektronische trafo's bestaan.)

Een lek in je -5V? Hoe bedoel je dan? Naar de kast? Normaal zou dan je aardwachter afvallen denk ik. Of anders moet je met een multimeter eens nameten of er ergens spanning op staat waar dat niet mag.

En voor de verkoop, het is het beste dat je dit verteld ja, stel je eens voor dat jij een nieuwe pc koopt en je er problemen mee ondervindt.

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-05 21:49

GieltjE

Niks te zien...

Topicstarter
Ok, ik heb nu kunnen testen met een andere voeding, deze doet het wel goed.
Dus de PC40 ga ik lekker rma sturen, nu hopen dat ze deze klacht accepteren.

Hell / 0