De meeste/alle passieve heatsinks zijn ontworpen om gebruik te maken van de bestaande airflow in je kast. Deze is het meest optimaal als de kast staat. De Scythe Ninja is mss wel 'hoger' dan bijv. een Zalman 7000/7700, maar daar staat tegenover dat deze ook lichter is. Als je met natuurkundige formules gaat rommelen komt het er op neer dat de druk die de heatsink op de socket uitoefent net zo groot is. Hier hoef je je dus geen zorgen om te maken.
Overigens heb ik het volgende in bestelling staan:
Antec P180 kast
Silverstone passieve voeding (300W)
Scythe Ninja passive cpu koeler @ Sempron64 3000+ (deze is met C'n'Q)
Zalman ZM-80D HP @ Radeon 9800 Pro
4x 120mm Nexus fan (22.6 dBA @ 12V, <17 dBA @ 5V)
1 fan zal in het onderste kabinet de warmte van een Samsung SATA schijf en de voeding afvoeren. Deze zal altijd op 5V draaien.
De andere 3 worden op een Asus K8N-E moederbord aangesloten worden en door de Q-FAN functie van het mobo zullen deze harder/zachter draaien naar gelang de temperatuur respectievelijk stijgt/daalt. Door de hoeveelheid lucht die deze fans kunnen verplaatsen, zelfs op 5V, verwacht ik zeker wel dat deze de CPU/GPU en ook mijn 2 TV-tuners koel zal houden op een fluisterstille werking.
Als ik de spullen binnen heb, post ik mijn ervaringen wel!
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein