1 pc meerdere beeldschermen aansturen (presentatie websites)

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008

• Darksaga
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Beste medetweakers,

Ik wil graag 3 verschillendewebsites met informatie presenteren op 3 beeldschermen maar ik wil hier maar 1 pc voor gebruiken.

Is hier een andere manier voor dan 3 pc's neer te zetten?

Is het mogelijk om met een tripple head matrox kaart deze poorten appart aan te spreken zodat je de websites fullscreen kan draaien?
Of is er een manier met vmware om 3 videokaarten appart aan te sturen.

Of is er misschien een andere manier voor die ik over het hoofd zie?

Please help.. .

[ Voor 3% gewijzigd door Darksaga op 11-09-2005 20:36 ]

Verwijderd

Wat heb je er zelf over kunnen vinden? Vreemd dat je zelf niks zegt over de mogelijkheid om er wat PCI videokaarten in te hangen? En ook vreemd dat je niks vertelt over wat voor hardware je al wel hebt, en wat je budget is?

Je moet echt gaan werken aan de manier van topics starten, want op deze manier is het helemaal niks natuurlijk. Het zou niet nodig moeten zijn dat andere mensen alle informatie uit je moeten gaan trekken.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Gewoon een triple head videokaart gebruiken of meerdere kaarten. Dat werkt het beste, niet alle kaarten kun je onder Windows als extra monitor gebruiken (of is dat alweer achterhaald?), dus daar moet je wel even mee oppassen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Darksaga
- Het doet er niet toe welke hardware ik al heb want het gaat over nieuwe hardware die we aanschaffen
- geen budget (baas betaald)
- ik heb het wel over pci video kaarten

Het gaat er dus om dat die verschillende websites FULLSCREEN vertoond kunnen worden op verschillende beeldschermen, volgens mij gaat dat dus niet met een tripple head of meerdere videokaarten, vandaar dat ik over vmware begin.

[ Voor 6% gewijzigd door Darksaga op 11-09-2005 20:29 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als alle schermen hetzelfde moeten laten zien dan kun je natuurlijk ook zo'n splitter gebruiken zoals ze ook vaak in de etalage van computershops hebben.

add:
Grappig trouwens. Wanneer ik op monitor splitter zoek bij google krijg ik 2,3 miljoen resultaten waarbij de eerste pagina alleen al vol staat met relevante links. Heb je zelf eigenlijk wel gezocht?

[ Voor 41% gewijzigd door Janoz op 11-09-2005 20:36 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Darksaga schreef op zondag 11 september 2005 @ 20:18:
- ik heb het wel over pci video kaarten
Ouderwetse PCI videokaarten, of PCI express videokaarten? :)

Signature

• Darksaga
Het moeten 3 verschillende websites zijn.

ouderwetse pci kaarten, zijn er al moederborden met meerdere pci express sloten dan?

[ Voor 56% gewijzigd door Darksaga op 11-09-2005 20:39 ]

Verwijderd

Het gaat er dus om dat die verschillende websites FULLSCREEN vertoond kunnen worden op verschillende beeldschermen, volgens mij gaat dat dus niet met een tripple head of meerdere videokaarten, vandaar dat ik over vmware begin.
Uhm, je kunt gewoon verschillende websites op de monitoren laten zien hoor... Sterker nog in kan met mijn dual monitor setup op het ene scherm gamen en op de andere msn (of tweakers.net :) )open hebben staan...
Je kunt dus gewoon een willekeurige agp of pci-e videokaart pakken (Geforce 6x00 ofzo) en nog een 2e pci-videokaartje bijprikken voor de 3e monitor...

Verwijderd

Er was zelfs een asrock mobo dat een PCI-expres en een AGP slot en een aantal PCI sloten had. Op die manier kan je redelijk makkelijk 6 monitoren aansluiten. Door steeds dual head videokaarten te gebruiken.

Daarnaast kan je met een matrox kaartje samen met een AGP of PCI-express kaartje makkelijk 4 beeldschermen aansluiten. Op het moment dat je 3 schermen hebt aangesloten, kan je op alle drie de schermen een andere site full screen krijgen.

• Darksaga
Ok bedankt, ga ik dat proberen.

Zo te zien dacht ik weer eens te ingewikkeld.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Aangezien je ook 3 pc's en VMWare als optie aandraagt: je wilt toch niet ieder scherm zijn eigen muis en tobo geven he (hoewel dat met VMWare ook niet gaat)?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

... en zo ging het topic nog een tijdje verder ...

Zo, dus dat gaat volgens jou niet met triple head of meerdere videokaarten? Natuurlijk gaat dat wel. Je kunt gewoon op elke monitor een browservenster zetten, en die op een of andere manier full screen instellen (afhankelijk per browser).

Uiteraard heb je maar 1 toetsenbord en 1 muiscursor om het aan te sturen, maar dat zal wel geen punt zijn, want je zegt daar verder niks over.

Een paar simpele Citrix clients neerzetten kan ook, maar dat is niet echt één PC, dus dat valt af (om een of andere obscure reden).

Jammer dat je het zelf niet inziet, maar er is echt niet met je te werken. Dit schiet toch allemaal niet op? Precies als ik al verwachtte, moeten andere mensen ongeveer duizend vragen gaan stellen voor er duidelijkheid komt. Je geeft ook al geen redenen voor je aannames of beperkingen. Waarom mag het maar 1 PC zijn? Waarom 3 monitoren? Wat valt onder "presenteren"? Wordt het gepresenteerd door iemand van jullie, of mogen de toeschouwers zelf rondklikken? Etc. etc.

En het doet er wel degelijk toe of je al hardware ervoor had of niet. Als dat namelijk al het geval is, hadden mensen kunnen bepalen of je AGP, PCI of PCI-E videokaarten kon gebruiken, of je beschikking had over DVI of D-SUB aansluitingen, etc. Want je zegt ook al niks over welke monitoren er op aangesloten moeten kunnen worden. TFT? CRT? Welke resolutie(s) heb je nodig?

Zorg er nou gewoon voor dat je de situatie duidelijk uitlegt. Onderbouw alles wat een beetje onderbouwing kan gebruiken, zodat niemand aan nog weer andere oplossingen hoeft te denken.
Je komt ongelofelijk lui over. En dat blijkt ook uit je post history hier op dit forum. Dit is een community, waar men best bereid is elkaar te helpen. Maar dan moet je er geen hindernisbaan van maken. Je frustreert daarmee andere forumgebruikers, en dus uiteindelijk jezelf.

• Darksaga
volgens mij ben jij de enige die gefrustreerd is. .
Ik zal de volgende keer iets duidelijker proberen te zijn.

Verwijderd

Offtopic:

Cheatah, ja de startpost van Darksaga is niet volledig natuurlijk. Maar jouw reactie komt bij mij ook een beetje vreemd over en kan niet zeggen dat ik van jouw reactie een goed gevoel krijg. Het komt bij mij over zo van: Ik ben goed, ik weet alles en hoewel ik geen moderator ben ga ik toch een "nieuweling" de les lezen. Mijn inziens is dit meer een taak van een moderator dan een taak van jou.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als Darksaga in het begin iets duidelijker kan zijn werkt dat ook in zijn eigen voordeel. In de post van Cheatah en in de rest van dit topic staan een aantal vragen die de Topicstarter zichzelf wellicht kan afvragen voor hij in het vervolg een topic opent :) Daar is iedereen mee geholpen. Dit topic gaat evenwel nergens meer over; dus sluit ik deze :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.