Toon posts:

Slecht beeld bij Casema TVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net digitale televisie van casema. Alleen ik heb nou niet echt goed beeld. Op mijn niet ondersteunende rgb scart aansluiting werkt het nog wel redelijk. Maar op de rgb scart aansluiting zie ik blokjes en heel lelijk beeld om figuren (artifacts heet het dacht ik?). Ik heb een samsung lcd televisie en een samsung ontvanger. Weet iemand misschien wat er mis is?

Alvast Bedankt

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Controleer eens hoe sterk je signaal is (dit zie je vlak voordat het afstemmen begint). Als je bv maar 50% signaalsterkte hebt is dat te weinige. Dan moet je 'even' contact met Casema opnemen.
Heb je ook veel storing op je analoge signaal?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:37:
Maar op de rgb scart aansluiting zie ik blokjes en heel lelijk beeld om figuren (artifacts heet het dacht ik?). Ik heb een samsung lcd televisie en een samsung ontvanger. Weet iemand misschien wat er mis is?
Bij deze vorm van digitale TV wordt er behoorlijk zwaar ge(her)comprimeerd met als resultaat deze zogenaamde artifacten.
Hoe betere aansluiting/TV je gebruikt hoe meer dit zal opvallen natuurlijk.

Bij mij in de regio (Multikabel digitale TV) zie ik hetzelfde, vooral bij demonstraties op grote LCD/Plasma TV's

Geven alle zenders hetzelfde slechte beeld?

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:58

sphere

Debian abuser

Sluit de decoder aan met een fatsoenlijke[0], dubbel-afgeschermde korte[1] coaxkabel met gegoten stekkers, direct[2] op de wandcontactdoos[3] van de antennekabel en post dan nog eens.

[0] bijv. Hirschmann
[1] maximaal twee meter
[2] direct: zonder tussenkomst van signaalverdelers en/of -versterkers, noch randapparatuur zoals daar zijn videorecorders, dvdspelers et al.
[3] de plek waar de antennekabel binnenkomt: meestal de meterkast of woonkamer

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Topicstarter
De signaal sterkte is gewoon goed (het balkje is bijna vol). Ik heb dit bij alle kanalen als ik de RGB input gebruik op me tv bij normale scart is er achter geen probleem.