Toon posts:

Games: FPS drops van 200 naar 20

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,
Ik heb een idioot probleem, en andere fora konden me niet helpen dus ik denk ik ga maar naar de pros ^^
Dit is zo'n b'tje m'n systeem: 2.5 Gig Intel, 2x512mb RAM en een 9700Pro van Hercules.
Nou speel ik niet zulke zware spellen: Enemy Territory, Counter-Strike, en GunZ online (die vooral)

Maar goed dit is mijn probleem:
Zodra ik ga spelen met meer dan 4 andere mensen in beeld dan dropt mijn FPS keihard van 200 naar zeg maar 50 en komen er nog meer bij (6) dan dropt ie gewoon naar de 20!!! Dit is toch onmogelijk? Als ik de grafische opties uitzet, maakt dat niets uit. Ik heb de nieuwste drivers, en m'n kaart is zelfs lichtjes ge OC'd. Ik heb dat probleem (lagere resolutie en grafische opties op laag zetten, maakt NIETS uit op FPS) altijd al gehad, maar nu begin ik me er éééécht aan te ergeren. Er is helaas nog geen geld voor een nieuw systeem, dat moet nog een half jaartje wachten denk ik (ook op de nieuwe M-socket van AMD). Dus kan iemand mij met dit probleem helpen? Ik speel nogal graag GunZ en ET, omdat ik er best goed in ben, maar "pwnen" met 20 fps gaat lastig. Zelfs Counter-Strike dropt nu (cS 1.6) naar de 20-40 FPS in Aztec, met regen... En ik ben vrij van spyware ETC.
We hebben zelfs nieuw 2x512 mb Kingston ingezet, omdat we eerst non-ECC met ECC-reg geheugen hadden gemixt (nou jah niet wij , maar dat had een bedrijf erin gezet).

Kan iemand me met dit probleem helpen? Ik sta op 't punt gek te worden -_-',,,

Alvast bedankt,
Brutal1ty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je nog of je dit hebt gekregen nadat je ge-OC'd had? Zo ja, probeer dan eens terug te gaan naar originele snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is ook geen hardware matige OC. Simpel AtiTray tool OC'tje. Het OC'en heeft er niets mee te maken. (daar ga ik ook geen frame mee vooruit)
Daarom juist, ik heb écht geen id wat ik hier mee moet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Titel had trouwens moeten zijn: Vreemd probleem met PC... Niet Games: blablabla ^^ majah maakt nie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t lijkt of je al die spelle online speelt, heb je wel verbinding die snel genoeg is als er meerdere mensen zijn?

btw nieuw systeem voor dergelijke spellen lijkt me niet nodig, aangezien cs op een kwart van jou systeem nog 80 fps moet geven?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9700Pro hoef je voor zulke games toch niet te gaan oc'n ?
daar kan je probleem al liggen ,probeer het eens ongedaan te maken

mare 200 fps woei B) overkill wederom voor zulke games

maar goed probeer het oc gedeelte eens ongedaan te maken
en of zet je fps eens vast in bv enemy territory

com_maxfps 125 en kijk eens hoe die daar op reageert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 14:26

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik zou net als vutamine-x ook eens even naar je connectie kijken. De spelsnelheid wordt in veel spellen namelijk ook aangepast aan de verbindingssnelheid. Wat voor nut heeft het namelijk om 200fps weer te geven als de positie van de speler maar 10x per seconde wordt verversd?
Ik ben zelf ook een netwerkgame aant progselen en zit nu tegen hetzelfde aan te kijken. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07

Initial G

f.k.a. GKLQuake

connectiesnelheid (bandbreedte) heeft geen/mag geen invloed hebben op de framerate. Wat wel kan is dat je netwerkadapter tegenwerkt, als er meerdere connecties gebruikt worden ofzo. Installeer dus eens nieuwe netwerkkaartdrivers.
Het kan ook gewoon aan videokaartdrivers liggen trouwens.

Dus niet gek worden, maar gewoon stug doorwerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'n goeie internet verbinding (1600kb/s en 't is zelfs met inbel(!!!!!) al te spelen.) In wolfenstein sta ik op /com_maxfps 73.... dus... das 't ook niet, dat haal ik ook lang niet, meestal rond de 50-60 en soms 70. Maar er zijn ergere drops. By CS gaat ie soms zelfs naar de 25-30, bij gunZ hetzelfde als bij CS. Dit slaat toch nergens op? . OC ongedaan gemaakt, geen verschil.
Nog meer opties?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh, en bij gunz heb ik ook dit: zodra er dus meer dan 3 mense in beeld zijn gaat ie onder de 60 (das al weird) maar als ik in datzelfde lvl met bv 9 spelers zit, en ik kijk naar een muur, dan is m'n fps 130, maar dan loopt 't (als ik heen en weer loop) alsnog alsof ik met 20 fps speel!! :-S :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:32:
Ik heb 'n goeie internet verbinding (1600kb/s en 't is zelfs met inbel(!!!!!) al te spelen.) In wolfenstein sta ik op /com_maxfps 73.... dus... das 't ook niet, dat haal ik ook lang niet, meestal rond de 50-60 en soms 70. Maar er zijn ergere drops. By CS gaat ie soms zelfs naar de 25-30, bij gunZ hetzelfde als bij CS. Dit slaat toch nergens op? . OC ongedaan gemaakt, geen verschil.
Nog meer opties?
Pak eens /com_maxfps 76

76 is de magische waarde in ET

Anders helpt dit mischien ook:

[rml][ PC]Wolfenstein: Enemy Territory - deel 10[/rml]
[rml][ PC] Counter-Strike: Source - Deel 7[/rml]

Laatse is wel CS: S, maar search lag eruit. Maar daar zijn veel ex 1.6 gebruikers bij met de nodige ervaring op dit gebied.

Speel zelf ook ET en CS: S vandaar.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, dat er verschil is tussen je fps bij veel of weinig spelers in je beeld, of naar een muur kijken is niet zo vreemd. Je videokaart heeft het dan een stuk minder druk. Het enige vreemde is dat dit gebeurt bij games die je makkelijk zou moeten kunnen draaien.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Com_maxfps 76 of 73 maakt niets uit. Ben zelf ook pro ET'er geweest ;-) Jaja met slechte FPS.
Maar goed ik deed net ff GunZ en dit is waar ik achter kwam. Als ik iemand spec (spectator mode) en hij heeft niemand in beeld, dan beweegt hij alsof 't met 30 fps gaat, maar als ik dan met de muis rondkijk, gaat dat vloeiend. Alleen de beweging van die persoon zelf niet. Zodra er mensen in beeld komen dropt de FPS 't character blijft rondbewegen alsof hij met 30 fps gaat , tenzij de échte fps daaronder gaan. Daarna speelde ik zelf, en nu was het 20-30 fps effect, constant, ook met rondkijken. Zelfs als m'n FPS meter (dus tegen muur aanstaand) 120 fps aangeeft...

Dus:
1. Ook al zijn m'n fps hoog, zodra m'n computer "weet" dat er meer dan 4 mensen in een server zitten gaat ie irritant doen, en
2. Zodra er dan mensen in beeld komen droppen de FPS Gigantisch... en dat terwijl een vriend van mij GunZ speelt op zelfde REs etc, met een 2.9 Intel, 512mb Ram en een FX5200..... :'( (met constant boven de 70 fps.... zelfs met 8 mensen in beeld)

En bij de andere games, maakt het niet uit hoe aangepast mijn eige CFG is. Geen FPS verschil!! Misschien 2-5 fps hoger :O (ik speel ET al zo'n jaar met aangepast CFG, en nu speel ik vooral GunZ)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:46:
Com_maxfps 76 of 73 maakt niets uit. Ben zelf ook pro ET'er geweest ;-).
(ik speel ET al zo'n jaar met aangepast CFG, en nu speel ik vooral GunZ)
offtopic:
Ehh, als je pro was, niet dat we die hier hebben maar toch ;) ( ben oud "dHb" lid, dus weet wel een beetje wat er speelt ) Had je geweten dat 76 juist wel een magische waarde is in ET met veel instellingen, zoals FPS maar ook bij bijv. Max pakkets etc...

En iedereen speelt ET met eigen config,als je dat pas sinds een jaar hebt, heb je veel gemist.

( Speel zelf vanaf de eerste maand dat ET uitkwam, daarvoor RTCW , wie weet komen we elkaar wel een keer tegen op de servers :) )

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:-) dHb is diablo Has boobs... de naam zegt 't al ;-) Nee geen slecht woord over die clan hoor :P Maar ik speel games vaak nooit zo lang, en binnen 2 maanden ben ik serieus wel richting(als in 3/4 van de community = easy :P ) pro (ik leer wel snel :P goeie aim) Enneh, als ik com_max fps 73 doe = zelfde fps als com_maxfps 76 bij mij.
Ik heb ET maar iets langer als een jaar gespeeld. Wel lache spel zeg. Ik hoop dat 'r in de toekomst weer zoiets uit komt. (ik zat in o2 toen ze goed waren; Opium Overdose clan) Niet dat ze lang goed waren maar toch xD. Als ik nu weer goed moet worden in ET, dan word 't lastig. ET verdeling is nu zo'n b'tje zo: of je opponents zijn compleet n00b, of gewoon erg goed. Lijkt erop dat vooral de "hardcore ET'ers" nog doorgaan.
Ik vind ET wel leuk, maar die FPS drop verknoeit 't een beetje voor me. Niets zo irritant als wanneer je met je muis net lekker wat headies wil gaan geven (liefst de 3x headie is dood combi natuurlijk :D ) en dat dan ineens je fps dropt zodat 't meer schokjes gokken word :(
Bij een eventueel nieuwe pc die ik over 3 maanden kan kopen, komt natuurlijk wel een CorePad Magma (doorgevoerde IceMat) met Razer Diamondback Plasma muis. (nu doe ik 't met klein muismatje en Mx510)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 19:05 ]

Pagina: 1