Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pech op snelweg zonder ANWB lidmaatschap

Pagina: 1
Acties:
  • 5.927 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag van die truttige ANWB af (kan binnenkort weer). Ben al jaren basis-lid, puur voor mocht ik een keer stil komen te staan op de snelweg. Maar zo vaak rijd ik daar eigenlijk niet, sinds ik verhuist ben naar de plaats waar ik werk.

Route mobiel is ook niet echt een optie, dit gaat me ook redelijk veel kosten elk jaar want mijn auto is ouder dan 12 jaar (maar verder prima in orde).

Het gaat mij er dus puur om dat ik van de snelweg afgesleept wordt, daarna regel ik e.e.a. zelf wel. Hoe regel je dit als je geen lid bent van een van beide bedrijven en wat kost dat dan ongeveer?

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik kreeg van de week een brief van de ANWB met de vraag of ik voor 46,- lid wilde worden. Hoe ze weten dat ik hier woon en een auto heb, weet ik niet. Maar ze dreigden wel, dat als ik met pech op de snelweg sta, ik daar 200,- moet betalen om geholpen te worden ...

Volgens mij kun je met die praatpalen niet alleen de anwb oproepen, maar ook andere hulpdiensten. Dacht zoiets bij de consumentenbond gelezen te hebben. Dus als je een dealer-contract hebt, kun je het ook zo regelen.

==
hoi

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

(jarig!)
Je belt dan gewoon een sleepdienst he B)
Alleen verwacht ik dat zoiets wel flink duurder zal zijn dan 1(of meerdere) jaren abo bij de ANWB :X

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
offtopic:
Is wegenwacht hetzelde als 'ANWB'? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 19:08

DinX

Motormuis

Kez schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:07:
Je belt dan gewoon een sleepdienst he B)
Alleen verwacht ik dat zoiets wel flink duurder zal zijn dan 1(of meerdere) jaren abo bij de ANWB :X
Klopt, de takeldienst hier in de buurt rekende vroeger 5000 BEF aan (dat is rond de 120-125€) alleen al om van hun plaats te komen. Daar komt dan nog eens de kilometervergoeding en de werkuren bij.

We hadden het eens een keer nodig en toen bleek het nog goedkoper te zijn om Touring te laten komen. Die laten je dan een abonnement betalen + wat extra kosten omdat ze zijn moeten komen voor iemand zonder abonnement. Maar dat kwam uiteindelijk nog goedkoper uit.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dat een sleepdienst waarschijnlijk duurder zal zijn dan 50 euro. Maar ik ga ervan uit dat ik 1x in de 10 jaar een sleepdienst o.i.d. nodig heb. Als dit 50 tot 100 euro kost is dat natuurlijk voordeliger dan 10 jaar lang ANWB. Maar zijn er ook min of meer " officiele" sleepdiensten (die ook op zondagavond werken) of moet je maar hopen dat ze de telefoon opnemen?

Edit: sorry Dinx, te laat. Wat is Touring eigenlijk?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 19:13 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:11:
Ik begrijp dat een sleepdienst waarschijnlijk duurder zal zijn dan 50 euro. Maar ik ga ervan uit dat ik 1x in de 10 jaar een sleepdienst o.i.d. nodig heb. Als dit 50 tot 100 euro kost is dat natuurlijk voordeliger dan 10 jaar lang ANWB. Maar zijn er ook min of meer " officiele" sleepdiensten (die ook op zondagavond werken) of moet je maar hopen dat ze de telefoon opnemen?
Gewoon naar een praatpaal gaan. Daar kunnen ze de dichtstbijzijnde sleepdienst bellen of 1 naar keuze voor zover ik weet. Zo is het hier in België toch.
Volgens mij werken de meeste sleepdiensten 24/7 ?

Verwijderd

Topicstarter
Wie krijg je eigenlijk aan de lijn bij een praatpaal? Is dat de ANWB/wegenwacht? Zo ja, zijn die niet partijdig?

• DinX

DinX

Motormuis

In België kom je gewoon uit bij de politie. In Nederland ook misschien ?

Stukje erover.

Lijkt me dat dat niet zo enorm veel gaat verschillen van land tot land.

[ Voor 52% gewijzigd door DinX op 11-09-2005 19:22 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:26

SeatRider

Hips don't lie

Touring is de Belgische wegenwacht volgens mij. De praatpalen waren in het verleden ANWB only maar tegenwoordig staatseigendom en (hoewel misschien nog wel bemand door ANWBers) zullen ze je doorverbinden met wie je nodig hebt. Als je zegt dat je een Volkswagen hebt krijg je gewoon iemand die je namens de importeur komt helpen. Maarrehh, wie gebruikt er uberhaupt nog praatpalen, zorg gewoon dat je het nummer van ANWB/Route Mobiel/willekeurige sleepdienst/een vriend met sleepkabel (!) in je mobiel hebt staan.. Hoef je ook je panne niet zo uit te kienen dat je precies stopt bij een paal ...

Nederlands is makkelijker als je denkt

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

pven schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:08:
offtopic:
Is wegenwacht hetzelde als 'ANWB'? :?
Wegenwacht is onderdeel van de ANWB. ANWB wordt soms gebruikt als naam voor de Wegenwachtservice. Als je Wegenwachtlid bent ben je ook gelijk ANWB lid.
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:16:
Wie krijg je eigenlijk aan de lijn bij een praatpaal? Is dat de ANWB/wegenwacht? Zo ja, zijn die niet partijdig?
Afaik kom je uit bij de ANWB. Maar zij willen je ook wel doorverbinden neem ik aan.

[ Voor 34% gewijzigd door King Nothing op 11-09-2005 19:30 ]

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Verwijderd

Topicstarter
Ben je eigenlijk verplicht om zo snel mogelijk van de snelweg af te komen? Ik heb al vaak genoeg gezien dat een auto met pech door ene politieauto weggesleept wordt. Ik neem aan dat de politie hier geen dagtaak aan wil hebben, maar het lijkt me niet dat ze je kunnen dwingen om van een bepaalde dienst gebruik te maken.

Gewoon even hypothetisch: stel je blijft urenlang (met pech) langs de snelweg staan, wat doet de politie (die 1 x in de zoveel tijd heus wel langskomt) dan?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:06

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Je mag volgens mij op de vluchtstrook blijven staan met pech, maar het is natuurlijk veiliger om op een rustiger plek te staan. Daarom sleept de politie je soms een stukje weg.

Hier stond een dode link.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Ik weet niet welke bergingsbedrijven sommige mensen hier bellen hoor.

Maar ik heb nog niet zolang geleden een auto vanuit walekoppen belgië naar Limburg moeten transporteren. Berginsbedrijf uit maastricht ging op afroep dat voor me regelen.
al belde ik midden in de nacht.
160 km. heen, 160 km. terug

200 euro ;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

De Belgen zijn ook idioten (in de goeie zin van het woord :D )

Iig twee jaar de eerste en enige pech midden op de Snelweg bij Verviers rond 11 uur savonds. Route mobile (oid hoe t ook heet in Belgie) kwam langs, die constateerde meteen dat t de dynamo was. Half uur later was de takelwagen dr. Ik werd naar de meest waardeloze garage in Verviers gebracht met een reuzachtige sloop. En om half 12 savonds hebben ze mn auto gerepareerd. PRachtig gewoon, dat zou je hier niet zien. En het mooie is nog dat de rekening van de ANWB nog steeds niet aangekomen is (voor de nieuwe dynamo) en tis toch al 3 jaar terug.

iig gewoon opzeggen en uhmm nooit pech krijgen :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Een extra reden voor mij om op te zeggen is de volgende.

Ik had ANWB 1/2 jaar geleden voor het eerst nodig omdat mijn auto (die op dat moment in de parkeergarage onder mijn huis stond) niet meer wilde starten. Mijn garage zit 130 km hiervandaan. Ik heb toen maar een extra abbo afgesloten zodat ze onmiddelijk zouden komen en ook in mijn woonplaats het euvel zouden kunnen verhelpen. Ik was natuurlijk optimistisch door hun leus dat ze 90% van de gevallen gelijk oplossen. Dit was een geval van: de vorige dag perfect lopen en de volgende dag niet willen starten; ogenschijnlijk geen groot probleem dus.

Maar goed, de man heeft 2 uur lopen klussen waarbij tot 2x toe de vlammen uit de motor kwamen (doordat hij met een spuitbus brandstof inspoot). Hij kwam er niet uit.

De auto is later opgehaald door mijn garage en na lang zoeken bleek het brandstofrelais niet meer helemaal goed te zijn (het ding deed het nog "half", dat maakte e.e.a. gecompliceerder).

Maar wat ook bleek was dat meneer ANWB de luchtmassameter (door de "backfiring") had gesloopt. Dit onderdeel kost bij Volvo nieuw 700 euro (heb ik me laten vertellen door een vriend die zelf veel aan Volvo's doet). Gelukkig is er bij mij een 2e handse opgezet, maar toch. Verder was ook de klep voor de distributieriem gesloopt (dit is minder kostbaar). Tenslotte kon ik de onderdelen zelf oprapen en in de auto leggen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt toch ook gewoon ter plekke lid worden als je de ANWB oproept bij pech? Of zitten daar nog 'haken en ogen' aan? (als in: extra kosten of beperkte service?).

Jaarabo lijkt me nl. goedkoper dan laten slepen door een garage oid.

[ Voor 22% gewijzigd door Palomar op 11-09-2005 22:39 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18

Cyphax

Moderator LNX
De ANWB had gewoon altijd een monopoly, de praatpalen langs de weg zijn van hun.
Lid worden langs de weg kan inderdaad maar is geloof ik iets duurder; 'k zou het even aan m'n pa moeten vragen (is wegenwachter).

Saved by the buoyancy of citrus

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Ik heb het bij mij in de polis zitten. Afgelopen vrijdag nog gebruik van gemaakt, mijn 156 is weggesleept met een kortsluiting :'(. Hoe dan ook, hij wordt dan door een lokaal bergingsbedrijf op een compound gezet en morgen wordt hij afgeleverd bij de garage die ik heb opgegeven :).

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03

Meneer aard

Porsche rulez!

Het is toch niet verplicht? Of moet je gewoon verplicht iets hebben die je van evt snelweg afplukt?

Want wat ik repareer, doe ik toch liever wel zelf...Al 1x meegemaakt dat de anwb het niet kan maken en ik samen met iemand haast had, en toen zelf een oplossing voor gemaakt en die vent maar kijken.

Volgens mijn maken ze gewoon misbruik van mensne die bijvoorbeeld een renault kopen ofsow waar de route service ofsow bij zit, waarvoor je 2 jaar kunt bellen geloof ik als je met pech staat...en je anwb loopt maar door...

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:37:
Je kunt toch ook gewoon ter plekke lid worden als je de ANWB oproept bij pech? Of zitten daar nog 'haken en ogen' aan? (als in: extra kosten of beperkte service?).

Jaarabo lijkt me nl. goedkoper dan laten slepen door een garage oid.
Nou, ik heb net even de wegenwacht gebeld. Als je GEEN lid bent kost het 160 euro om per direct Totaal-abbo te worden (dus ook hulp in je woonplaats, het abbo wat normaal 81 euro kost). Je wordt dan dus per direct geholpen en je bent de rest van het KALENDERjaar ook lid.

Merk op dat het dus het meest lonend is om pech te krijgen aan het begin van het jaar. dan zijn de extra kosten dus "maar" 80 euro.

• DinX

DinX

Motormuis

Niet meer dan normaal dat ze extra kosten aanrekenen als je ter plekke lid wordt :)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07
@Grizzlybeer: nav 1 negatieve ervaring met een onkundige ANWB monteur kun je nog niet een hele organisatie afserveren. Wat jij had moeten doen is de schade documenteren en schadevergoeding eisen bij de ANWB. (M'n pa heeft recentelijk de ANWB nog succesvol aansprakelijk gesteld toen 1 van hun auto's vanaf de vluchtstrook vaart maakte om in te voegen en daarbij steentjes liet opspatten die voor een mooie ster in de voorruit zorgden.)

Ik vermoed overigens dat ter plekke lid worden van de ANWB gemiddeld gezien de goedkoopste oplossing is: met een beetje mazzel weet hij je op weg te helpen en anders sleept ie je wel af. De kosten zijn zegmaar gemaximaliseerd :)

edit: blijkbaar veroveren ze je auto toch niet gezien de reactie hieronder

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 11-09-2005 23:52 ]

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 12:00

PJKs

Young, Free and Single

Ik heb wel eens gewoon met mijn garage gebeld; die mosten wel een half uur rijden, maar sleepkabel eraan en gaan met die banaan. De auto had ik toen minder dan 3 maanden (bovag-garantie op een tweedehands) dus ik hoefde niets te betalen.

ja, graag!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Ik haat het dat mensen bij het laatste akkefietje riepen "zie je nou wel... had je maar lid moeten zijn "

:|

die 7 jaar dat ik de kosten heb bespaard tellen ze niet mee :|

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Topicstarter
Rukapul schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:19:
@Grizzlybeer: n.a.v. 1 negatieve ervaring met een onkundige ANWB monteur kun je nog niet een hele organisatie afserveren. Wat jij had moeten doen is de schade documenteren en schadevergoeding eisen bij de ANWB.
Ik serveer de organisatie ook niet helemaal af; ik zoek (al langer) naar een alternatief. Dat akkefietje heeft mij er alleen op gewezen dat 1 (van de meerdere) voordelen van ANWB/wegenwacht (namelijk ter plekke repareren) niet altijd zo'n enorm voordeel is.

Verder is er voor mij door dit akkefietje nauwelijks extra schade want het is allemaal met 2e hands onderdelen gerepareerd. De reparatie heeft er hooguit iets langer door geduurd. Als het voor de volle mep was doorbelast had ik i.i.g. wel iets geprobeerd.

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Als je "op de weg" lid wordt van de anwb betaal je inderdaad veel meer dan als je eerder lid was geworden, maar bovendien heb je nog geen recht van vervoer van jou en je auto hebt.
ik had zelf pech gehad met mijn oude suzuki alto'tje en aangezien ik de volgende dag moest werken en ik nog ver van huis was ben ik toen ter plekke lid geworden (had gebeld naar de wegenwacht), dus toen, na het wachten op de auto van de wegenwacht, keek de wegenwachter zo'n 2 minuten naar mijn autootje en verklaarde hem voor overleden waarna ik dus geen vervoer naar huis had. Was ik eerder lid geworden was ik binnen nederland naar de bestemming van mijn keuze gebracht. Ook was dan gratis mijn auto naar huis gebracht (of in dit geval naar de sloop). Wel heeft hij me gematst door mij en mijn auto uit de polder naar de snelweg te slepen zodat vrienden/kenissen mij konden vinden.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Verwijderd

Topicstarter
n1els schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:45:
Als je "op de weg" lid wordt van de anwb betaal je inderdaad veel meer dan als je eerder lid was geworden, maar bovendien heb je nog geen recht van vervoer van jou en je auto hebt.
OK dit is wel een puntje. Ik had begrepen van de dame aan de telefoon dat het om een volwaardig lidmaatschap zou gaan vanaf het moment van afsluiten.

Edit: zit even de site door te lezen:
Ik heb geen Wegenwachtservice afgesloten en sta met pech. Kan ik dan toch direct hulp vragen en krijgen?
Ja. U moet dan wel direct lid worden van de ANWB en Wegenwacht-Totaal service afsluiten. Daarnaast betaalt u eenmalig een bedrag van € 120,- voor kosten eerste hulpverlening. De sleutelhulp is dan gratis, maar eventueel transport van de auto en vervangend vervoer zijn voor eigen rekening.
http://www2.anwb.nl/publi...pverlening/faq_ww.nl.html

Je hebt dus helemaal gelijk. Het kromme is dus dat je vanaf dat moment wel een Totaal-abbo hebt. Dus als je bijvoorbeeld een uur later opnieuw pech krijgt, dan heb je wel recht op transport van de auto.

Dit is op zich wel bizar zeg, zo proberen ze dus niet te verworden tot een middelmatig dure sleepdienst.

Edit2; ik zie dat pech-hulp ook mogelijk is bij verzekeraars zoals FBTO, maar dan moet je eerst hun basisverzekering hebben.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 00:14 ]

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:05:
Het gaat mij er dus puur om dat ik van de snelweg afgesleept wordt, daarna regel ik e.e.a. zelf wel. Hoe regel je dit als je geen lid bent van een van beide bedrijven en wat kost dat dan ongeveer?
Geen probleem, gewoon geen wegenwacht/routemobiel-abo nemen en mocht je een keer staan, via zo'n praatpaal (of je mobiel) een sleepdienst aanvragen.

* Twhomp heeft eens met opgeblazen motor, koppelbak, versnell... opgeblazen alles langs de weg gestaan :P

[ Voor 3% gewijzigd door Twhomp op 12-09-2005 00:32 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Heb ook een keer langs de kant van de weg gestaan, problemen met startonderbreking.
De ANWB laten komen zou me 200 Euro kosten, zeiden ze mij aan de telefoon.
Route mobiel was iets goedkoper, die hebben de auto weggesleept en de rekening heb ik nooit ontvangen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is ook mooi (van de site van Routemobiel):

http://routemobiel.nl/ind...paragraphID=1104&pagina=2
Vraag: Word ik geholpen als ik een auto heb van 12 jaar of ouder?

Antwoord:

Alle klanten van Route Mobiel worden gratis geholpen bij pech onderweg. Wel heeft Route Mobiel besloten, vanwege misbruik van haar dienstverlening, vanaf 1 maart 2005 geen nieuwe klanten meer aan te nemen binnen deze groep auto's van 12 jaar en ouder. Deze maatregel is alleen van toepassing op nieuwe klanten. De huidige klanten van Route Mobiel met een auto van 12 jaar of ouder blijven gewoon recht houden op gratis hulp.

Route Mobiel laat echter niemand met pech langs de kant van de weg staan. Mensen, die nog geen klant zijn van Route Mobiel en een auto hebben van 12 jaar of ouder, worden geholpen op basis van werkelijk gemaakte kosten. Mocht iemand van deze groep pech hebben, dan kan hij nog steeds contact opnemen met Route Mobiel en vragen om hulp. De alarmcentrale zal dan een inschatting maken van de kosten. Als de klant akkoord gaat met de hulp tegen werkelijke kosten, dan wordt de pechhulpverlener naar de pechlocatie gestuurd. Na het verhelpen van de pech, dient de klant dan de betaling direct te voldoen aan de pechhulpverlener. Zo blijft Route Mobiel toch beschikbaar voor iedereen.
Ze doen het dus niet meer (oudere auto's). Maar ja, als ze voor een fair tarief willen wegslepen, is dat voor mij prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 00:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is ook een mooie:
Vraag: Wat gebeurt er als Route Mobiel mij helpt bij pech maar ik nog geen klant ben?

Antwoord:

Als u pech krijgt, maar nog geen klant bent van Route Mobiel, dan betaalt u € 100,- boete boven de prijs voor een jaar Pechhulp Nederland. Mochten er eventueel sleepkosten zijn, dan zijn die ook op rekening van de klant. U heeft bij een dergelijke oproep nog geen recht op vervangend vervoer.
Ze gaan dus aardig gelijkop met de ANWB/wegenwacht.

Verwijderd

Tja de ANWB is nou eenmaal niet erg goekoop.

Je bent sowieso verplicht om een standaard abonnement te nemen.. en dan krijg je de kampioen thuis gestuurd.. vergis je niet.. dit is dan ook het enige.. wil je daarna ook nog hulp o.i.d. verwachten, neem dan ook nog maar een wegenwacht abo'tjuh circa 60 euro. Aan de andere kant valt dit allemaal bij elkaar wel mee, want je bent nu wel het hele jaar lid (jawel 12 volle maanden), indien je natuurlijk aan het begin van het nieuwe jaar (november, in ANWB levensjaren) jezelf lid maakt.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 09:38:
Tja de ANWB is nou eenmaal niet erg goekoop.

Je bent sowieso verplicht om een standaard abonnement te nemen.. en dan krijg je de kampioen thuis gestuurd.. vergis je niet.. dit is dan ook het enige.. wil je daarna ook nog hulp o.i.d. verwachten, neem dan ook nog maar een wegenwacht abo'tjuh circa 60 euro. Aan de andere kant valt dit allemaal bij elkaar wel mee, want je bent nu wel het hele jaar lid (jawel 12 volle maanden), indien je natuurlijk aan het begin van het nieuwe jaar (november, in ANWB levensjaren) jezelf lid maakt.
Dit is niet waar! Ik heb een jongeren lidmaatschap, kost mij het 1e jaar niks, 2e jaar 20 euro! De kampioen krijg ik niet meer wel hulp onderweg!

http://www.anwb.nl/publis...gerenlidmaatschap.nl.html

[ Voor 8% gewijzigd door jjbstolk op 12-09-2005 09:52 ]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een groot verschil tussen deze twee is dat Route mobiel sluit je af op de auto (ongeacht wie er in rijdt) en ANWB is persoonlijk (ongeacht welke auto).

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
ik ben lid en blijf lid, je hebt het gewoon nodig als je veel snelweg km's maakt naar diverse uithoeken van nederland

Sleepdienst is erg duur als het 200km moet etc. Leen auto al helemaal.

Ik heb paar keer pech gehad in 6 jaar tijd en heb ze ruim terug verdiend door 2x slepen denk ik :)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:20
Eusebius schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:07:
Ik kreeg van de week een brief van de ANWB met de vraag of ik voor 46,- lid wilde worden. Hoe ze weten dat ik hier woon en een auto heb, weet ik niet.
Dat tweede weten ze niet. Ik kreeg die brief ook. En ik heb geen auto (en ook geen rijbewijs).

Ik had ze nog terug willen schrijven dat ze me beter een leuke aanbieding konden doen voor rijlessen, maar goed, ik ben te lui en heb die spam verscheurd en weggepleurd.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:47

Metro2002

Memento mori

Ik was pas toch wel heel erg blij dat ik een WW totaal abbonement had bij de ANWB.
Stond met pech en de auto moest worden weggesleept, ze zijn er in totaal 3 uur mee bezig geweest, poging gedaan om de auto ter plaatse te maken, sleepwagen erbij. Auto bij de dealer afgezet, mij thuis afgezet en kon ook een vervangende auto (gratis!) krijgen maar dat was niet nodig.

Ook in het buitenland is het wel fijn als je gewoon in het nederlands iemand te woord kan staan ipv in je beste spaans of frans of bulgaars de lokale sleepdienst proberen te bellen.

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 23:34

Rejgun

Leven is Bier drinken

Ben geen lid, heb er ook geen behoefte aan.

Heb ik 8 jaar tijd nog nooit een probleem met een van m'n auto's gehad. Mocht er wel iets aan de hand zijn, dan bel ik wel een vriend/kennis/familielid om me te helpen. Of nog makkelijker een bevriende garage.

Audi: Vorsprung durch Technik

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij nog een goede link om een pechhulpdienst te kiezen:

http://www.hulp.nl/

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Je kunt ter plekke lid worden bij pech. Dan betaal je alleen E 119,- inschrijfgeld, daarbij komt natuurlijk nog het normale lidmaatschap voor een jaar.

Wordt je lid 'zonder pech' betaal je nu geen inschrijfkosten. Na een termijn van negen dagen gaat het abonnement en het recht op hulp in.

Zie ook de algemene voorwaarden: http://www.anwb.nl/publis...recht-op-heeft--14268.pdf.

Divide and conquer.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

wimpie schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:12:
Je kunt ter plekke lid worden bij pech. Dan betaal je alleen E 119,- inschrijfgeld, daarbij komt natuurlijk nog het normale lidmaatschap voor een jaar.
Daar ben ik afgelopen zondag achtergekomen. 160 euro ANWB + 280 euro wegsleepkosten. En dan zit je daar met een kapot blok wat waarschijnlijk een paar duizend euro gaat kosten. (Y)

Verwijderd

Tom schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:19:
[...]

Daar ben ik afgelopen zondag achtergekomen. 160 euro ANWB + 280 euro wegsleepkosten. En dan zit je daar met een kapot blok wat waarschijnlijk een paar duizend euro gaat kosten. (Y)
ah, een lotgenoot. :+
Ik had het ook. radiateur lek + nog wat grut naar de kloten. lid worden van de anwb en zo'n 1000 euro schade. Leuk dagje dierentuin :'(

Verwijderd

Topicstarter
De ANWB heeft tijdens de "reparatie" mijn luchtmassameter gesloopt (nieuwwaarde bij Volvo 700 euro). Terwijl het brandstofrelais kapot was.

Ik heb vandaag mijn ANWB abbo opgezegd en ik ben overgegaan naar AA Team. Maar 36 euro en geen gezeik over oude auto of hulp binnen gemeente. Zolang ik van de snelweg afgesleept wordt vind ik alles best.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

SmartDoDo

Woeptiedoe

SG -> TFV

Verwijderd

[...]

met 9000rpm, vraag je daarom..natuurlijk :9

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:32
[...]

Hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar bij een S2000 :?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je kunt terplekke lid worden, behalve voor in het buitenland. (Oppassen daar dus :))

[ Voor 15% gewijzigd door TheZeroorez op 03-11-2005 18:42 ]

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

tha_bulldog schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:20:
[...]

Hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar bij een S2000 :?
de begrenzer van een S2000 grijpt pas in bij 9000 rpm ;)

dat is pas rijden :9~

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:32
Tinus schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:57:
[...]

de begrenzer van een S2000 grijpt pas in bij 9000 rpm ;)

dat is pas rijden :9~
I know, vriend van mij heeft een S2000 model 2003, ik kan uit eigen ervaring spreken dat die HARD gaat ;)

@TS: Je kan in NL altijd lid worden maar buiten NL niet, zoals hierboven al gezegd.
Pagina: 1