Ik kan geen geluid opnemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23966

Topicstarter
Als ik geluid, bijvoorbeeld een radiozender wil opnemen met cooledit of audition dan lukt dit niet.
Zelfs met de standaard windows geluidsrecorder kan ik niet eens een mp3tje opnemen als ik deze afspeel. Geluid afspelen gaat wel goed. Ik heb gekeken naar de instellingen op mijn geluidskaart maar die zijn volgens mij allemaal ok.

Is mijn geluidskaart kapot?

Mijn systeem:

windows xp
standaard geluidskaart op asus moederbord
amd 2200
512 mb geheugen
ati radeon 9700 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154014

ehm.. domme vraag misschien, maar gebruik je wel een microfoon? je beschrijft dit namelijk helemaal niet in je vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

Anoniem: 154014 schreef op zondag 11 september 2005 @ 20:29:
ehm.. domme vraag misschien, maar gebruik je wel een microfoon? je beschrijft dit namelijk helemaal niet in je vraag...
_/-\o_
gewoon rechstreeks met een kabeltje erin pakt ook hoor, ik neem zo altijd op vanaf een mengpaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 17:02

Bergen

Spellingscontroleur

ehm.. domme vraag misschien, maar heb je de windows geluidsinstelingen wel nagekeken? Heb je wel de correcte input geselecteerd en 't schuifje omhoog geschoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vinkje bij 'Mute' (Dempen) misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98889

Anoniem: 23966 schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:36:
Als ik geluid, bijvoorbeeld een radiozender wil opnemen met cooledit of audition dan lukt dit niet.
Zelfs met de standaard windows geluidsrecorder kan ik niet eens een mp3tje opnemen als ik deze afspeel. Geluid afspelen gaat wel goed. Ik heb gekeken naar de instellingen op mijn geluidskaart maar die zijn volgens mij allemaal ok.

Is mijn geluidskaart kapot?

Mijn systeem:

windows xp
standaard geluidskaart op asus moederbord
amd 2200
512 mb geheugen
ati radeon 9700 pro
Je moet bij de soundsettings wel degelijk zelf de juiste input openzetten voor opname. Dat staat in windows default altijd UIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alle schuifjes staan gewoon open en niks is gedempt. Ik bedoel ook niet openemen met een microfoon maar gewoon het opnemen van het geluid van een radiozender.
Ik heb net drivers van me moederbord opnieuw geinstald maar dat hielp ook niet.
Ik vind gek dat ik wel gewoon geluid hoor maar dat hij dus niet kan openem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:35

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Anoniem: 23966 schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:28:
Alle schuifjes staan gewoon open en niks is gedempt. Ik bedoel ook niet openemen met een microfoon maar gewoon het opnemen van het geluid van een radiozender.
Ik heb net drivers van me moederbord opnieuw geinstald maar dat hielp ook niet.
Ik vind gek dat ik wel gewoon geluid hoor maar dat hij dus niet kan openem...
je moet nog specifieker zijn. Heb je een losse radio en heb je deze via kabels aan je line-in gehangen? of heb je een TV kaart met ingebouwde FM tuner? Zo weten we nog niks :/

/edit: volgens mij wil je een stream opnemen?

[ Voor 4% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 12-09-2005 10:31 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staan je opname instellingen op microfoon of Line-in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja sorry ik ben niet speciek genoeg }:O
Het lukt me niet op streaming radio op te nemen.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 23966 op 12-09-2005 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 17:37

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat moet je ook niet opnemen, maar kun je gewoon direct naar disk laten schrijven. Zijn verschillende mogelijkheden en tooltje voor te vinden (ff zoeken dus).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb dus zo'n tooltje gevonden maar dan heb ik op een gegeven moment te weinig virtueel geheugen. Ik moet namelijk voor een project een radio programma opnemen die 2 uur duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

kan je je virtuele geheugen niet even vergroten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Wie zegt dat je te weinig geheugen hebt? Het kan toch gewoon direct naar disk? Geheugen hebt je daar imho niet veel voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De streaming uitzending is in real formaat. Ik heb een progje gevonden en in de readme staat dit:
Recording time is limited by computer memory.

Misschien domme vraag maar hoe kan ik mijn virtual memory vergroten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Zoek liever een ander proggie, want dat is gewoon crap :(. Misschien is dit wel iets: http://all-streaming-medi...e-Real-stream-to-disk.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthonie Smit
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2024
Anoniem: 23966 schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:44:
De streaming uitzending is in real formaat. Ik heb een progje gevonden en in de readme staat dit:
Recording time is limited by computer memory.

Misschien domme vraag maar hoe kan ik mijn virtual memory vergroten?
Systeemeigenschappen > Geavanceerd > Prestaties > Instellingen > Geavanceerd > Virtueel Geheugen > Wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
deepspace schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:49:
Zoek liever een ander proggie, want dat is gewoon crap :(. Misschien is dit wel iets: http://all-streaming-medi...e-Real-stream-to-disk.htm
Met dit progje kan ik maar 2 min. opnemen. Ik heb gisteren de hele dag gezocht naar een progje maar het zijn allemaal demo's of mijn systeem heeft er na een tijdje te weinig geheugen voor :(
Ik ga nu maar eerst me virtual memory vergroten en nog es proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb me virtual memory vergroot en na 2 uur opgenomen te hebben krijg ik weer een error.

Toen dacht ik ga het maar ff lomp aanpakken:
Ik heb het radioprogramma aangezet en over realoneplayer laten spelen over mijn geluidsboxen. Toen heb ik bij de koptelefoon uitgang van mij boxen een minijack kabeltje naar mijn microfoon ingang van mijn computer gelegd maar er komt nog steeds geen geluid binnen. Mijn microfoon ingang werkt dus ook niet. :(
Ik zit nu al 2 dagen te kloten, ik wordt er helemaal 8)7 van.

Ik heb ook geen md speler ofzo waar ik het ff op kan nemen. Ik heb het idee dat dit toch simpel is maar het lukt me gewoon niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:35

Sjaak_Afhaak

Bleh!

probeer het programma Nettransport 2 eens, die gebruik ik hier ook met enige regelmaat, en heeft nooit gedonder gegeven.

linkje

Hier staat tekst

Pagina: 1