Maxtor Maxline Plus II aan het hikken?

Pagina: 1
Acties:

• xentron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2023
Hey.
Ik heb een klein probleempje met mijn Maxtor Maxline Plus II, hij hikt :S
Als ik bijv een filmpje aant kijken ben of wat dan ook en de data staat op me E:\ (Maxtor Maxline Plus II dus) dan blijft alles soms wel ns een minuut of 2 hangen.
Ik hoor dan de hdd een "klik" geluid maken, heel windows bevriest, alles vast, tot ik weer een klik hoor, dan start alles weer alsof er niks is gebeurt.
Mijn vraag is dus, hoe is dit op te lossen?
De hardeschijf is volgens speedfan maar 47graden(beetje warm maar goed) en hij doet het verder prima, op die ong 10x vast zitte na per dag.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bevriezen en na een tijdje een klik geluid lijkt er op te wijzen dat de harde schijf even zijn spanning verliest en later dus weer vindt, en alles weer verder gaat.

Misschien even je voeding(sconnector) checken?

C:\>_

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Klinkt inderdaad als een voedingprobleem. Welke voeding heb je precies?
Koppel eens wat apparaten los (bijv. CD-/DVD-drives, andere HDD's) en kijk of het probleem verdwijnt, in welk geval het dus aan de voeding ligt.

[ Voor 16% gewijzigd door Rone op 11-09-2005 18:37 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• xentron
Connectortjes zitten er in, voeding is nog vrij nieuw en dit heefd tie niet eerder gedaan.
500W
4hdds, radeon 9700pro, amd64 3400+, zou toch niet 500w moeten trekke?
Ik kreeg net ook een windows error.
"Warning, device (nummertje) master unplugged"
en daarna was die weer ingeplugt.
Lijkt wel een probleem met de spanning op de schijf...

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-02 10:15

NBK

Weercam-Avatar

500Watt van welk merk?

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
xentron schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:39:
Connectortjes zitten er in, voeding is nog vrij nieuw en dit heefd tie niet eerder gedaan.
500W
4hdds, radeon 9700pro, amd64 3400+, zou toch niet 500w moeten trekke?
Het aangegeven Wattage zegt niets, maar dan ook niets over de kwaliteit van de voeding.
Als het in jouw geval bijvoorbeeld een Q-Tec 500W betreft kan ik je meteen al mededelen dat het aan je voeding ligt. Geef hierover dus wat meer informatie (merk/type, etc.).
Ik kreeg net ook een windows error.
"Warning, device (nummertje) master unplugged"
Welk nummertje dan :?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xentron schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:31:
Hey.
Ik heb een klein probleempje met mijn Maxtor Maxline Plus II, hij hikt :S
Als ik bijv een filmpje aant kijken ben of wat dan ook en de data staat op me E:\ (Maxtor Maxline Plus II dus) dan blijft alles soms wel ns een minuut of 2 hangen.
Ik hoor dan de hdd een "klik" geluid maken, heel windows bevriest, alles vast, tot ik weer een klik hoor, dan start alles weer alsof er niks is gebeurt.
Mijn vraag is dus, hoe is dit op te lossen?
De hardeschijf is volgens speedfan maar 47graden(beetje warm maar goed) en hij doet het verder prima, op die ong 10x vast zitte na per dag.
Behalve het veelgenoemde voedingsprobleem (eerder iets dat loshangt dan een te lichte voeding) kunnen het natuurlijk "gewoon" slechte sectoren zijn. Je kan er eens Powermax overheen halen, wellicht geeft die correctable errors.

[ Voor 5% gewijzigd door mae-t.net op 11-09-2005 18:45 ]

• xentron
Deze voeding heb ik:
http://global.aopen.com.tw/products/power/FSP530-60GN.htm

En ik zal ns met powermax kijken.

Verwijderd

47 graden is asociaal warm , de normale waardes horen maximaal tussen de 35/38 graden te liggen dat is al aan de hoge kant.

Alles wat daarboven komt heb je kans dat je harddisk naar de verpielenis gaat. wat hier het geval is , als een harddisk hikt, kan je hem gewoon wegflikkeren , Garantie vervalt trouwens ook boven de maximale temperatuur , er zit ws iets van een weerstandje in wat kapot gaat als die temparatuur word berijkt , en zo kunnen ze in de fabriek zien wat er o.a mee gebeurt kan zijn en of je nog garantie hebt.

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-11-2025
Modbreak:Voor aparte vragen openen we aparte topics. ;)

[ Voor 91% gewijzigd door Laurent op 12-09-2005 20:08 ]

Verwijderd

Ik ook een Q-tec voeding van 400 watt ong een jaartje.
Is het aan te raden een nieuwe te kopen?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Ruil die hdisk eens qua stroom-connector, die kan ook een beetje gaar zijn, of de pennetjes zijn dunner dan de gaatjes waar ie in gaat.
Zelf ook wel meegemaakt, is niet te zien, maar wel te merken als je ruilt.
Pagina: 1