Toon posts:

[iPod] Windows configuratie > Apple - oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen week een iMac G5 aangeschaft. Het probleem is dat mijn iPod Windows geconfigureerd is en ik hem dus niet kan aansluiten op de iMac, zonder hem eerst te formatten. Dit wil ik niet, want dan gaat alle data verloren.

Ik heb overwogen om de iPod te ontladen op m'n Windows PC en vervolgens de files over te zetten naar de iMac, de iPod daarna te formatten en opnieuw te configureren.

Het probleem is (waarschijnlijk welbekend) dat ik de files van de iPod niet naar de harde schijf van m'n Windows PC kan slepen.

Wie o wie heeft hiervoor de oplossing? Een andere creatieve oplossing mag ook :). Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Je Windows geformatteerde iPod kan wel op de Mac hoor. Alleen andersom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
super-muffin schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:12:
Niet altijd, hangt ondermeer af van de bestandstype van je iPod.

Overgens zijn er genoeg rip-programmatjes en tips voor de iPod die je prima kan vinden met google. Apple ondersteund het namelijk niet dat je zomaar muziek van de iPod af haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
super-muffin schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:12:
Vreemd, de Apple geeft een configuratie foutmelding zodra ik de iPod aansluit met iTunes geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:11:
Wie o wie heeft hiervoor de oplossing? Een andere creatieve oplossing mag ook :). Alvast bedankt.
Het is heel simpel. Twee dingen zijn heel belangrijk:

1. Al je tags staan goed!
2. Ehm, je vind het niet erg om je albumart (mogelijk) kwijt te raken.

Dan is het heel simpel.
1. Bij map opties, aanzetten dat je verborgen mappen/bestanden kan zien
2. In iTunes "enable disk use" aanvinken.
3. Sluit nu je iPod aan en je ziet in verkenner hem verschijnen als schijfletter, ff zoeken en je ziet in een mapje al je muziek staan, wel in mapjes van 1 - 32 oid.
4. Al je files in iTunes slepen en in iTunes het ordenen aanzetten

Viola, al je muziek op je harde schijf, netjes in mapjes van artiest/album. Dan kun je het vervolgens bijv. naar je mac kopieren.

Btw, je kunt ook gewoon een tooltje downloaden om in één keer je muziek op de Apple te zetten... >:)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:57

Metten

ik hou het graag simpel

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:20:
[...]

Vreemd, de Apple geeft een configuratie foutmelding zodra ik de iPod aansluit met iTunes geopend.
in dat geval zou ik inderdaad proberen de files van je iPod naar je windows PC te kopieren (staan die er niet al op dan, dmv synchronisatie met iTunes?!). mocht dit niet zomaar met iTunes kunnen, dan zijn er nog altijd genoeg tooltjes op internet te vinden (google dus maar ) om dat mee uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
matiasjansen schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:20:
Apple ondersteund het namelijk niet dat je zomaar muziek van de iPod af haalt.
Niet meer dan logisch met het oog op auteursrechten e.d. De enige reden waarom ik het wil doen is omdat ik "te lui" ben bijna 8 dagen aan CD's opnieuw in m'n iMac te moeten laden.
Hoedje schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:25:
Het is heel simpel. Twee dingen zijn heel belangrijk:

1. Al je tags staan goed!
2. Ehm, je vind het niet erg om je albumart (mogelijk) kwijt te raken.
Sorry maar wat is albumart??
Dan is het heel simpel.
1. Bij map opties, aanzetten dat je verborgen mappen/bestanden kan zien
2. In iTunes "enable disk use" aanvinken.
3. Sluit nu je iPod aan en je ziet in verkenner hem verschijnen als schijfletter, ff zoeken en je ziet in een mapje al je muziek staan, wel in mapjes van 1 - 32 oid.
4. Al je files in iTunes slepen en in iTunes het ordenen aanzetten
De files gevonden in verkenner van F00 tot F49, gevuld met files die m.i. niet logisch benoemd zijn. Zodra ik het naar iTunes ga kopieren gaat hij het dan wel logischer, in mapjes van artiest/album, benoemen?
Btw, je kunt ook gewoon een tooltje downloaden om in één keer je muziek op de Apple te zetten... >:)
Enige sugesties?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:48:
[...]

Niet meer dan logisch met het oog op auteursrechten e.d. De enige reden waarom ik het wil doen is omdat ik "te lui" ben bijna 8 dagen aan CD's opnieuw in m'n iMac te moeten laden.

[...]
Sorry maar wat is albumart??
Als je dat niet weet, dan is het geen punt :P.
De files gevonden in verkenner van F00 tot F49, gevuld met files die m.i. niet logisch benoemd zijn. Zodra ik het naar iTunes ga kopieren gaat hij het dan wel logischer, in mapjes van artiest/album, benoemen?
Perfect, die kopieer je allemaal, dus gewoon F00 tot en met F49 selecteren en kopieren naar je harde schijf. Bijv in mapje C:\music\. Dan leeg je iTunes helemaal (anders krijg je misschien dubbelen, ik neem dat je normaal met een andere computer syncte?). In iTunes ga je naar bewerken/preferences/geavanceerd Daar de locatie map iTunes music wijzigen in bijv. c:\music (ja dezelfde map waar je net F00 t/m F49 hebt gekopieerd). Dan een vinkje bij "map iTunes music bijwerken" en "bestanden naar iTunes music kopieren bij toevoegen aan de bibliotheek". Tot slot moet je dan bestand/map aan bibliotheek toevoegen selecteren en daar dus c:\music selecteren.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoedje schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:20:
[...]

Perfect, die kopieer je allemaal, dus gewoon F00 tot en met F49 selecteren en kopieren naar je harde schijf. Bijv in mapje C:\music\. Dan leeg je iTunes helemaal (anders krijg je misschien dubbelen, ik neem dat je normaal met een andere computer syncte?). In iTunes ga je naar bewerken/preferences/geavanceerd Daar de locatie map iTunes music wijzigen in bijv. c:\music (ja dezelfde map waar je net F00 t/m F49 hebt gekopieerd). Dan een vinkje bij "map iTunes music bijwerken" en "bestanden naar iTunes music kopieren bij toevoegen aan de bibliotheek". Tot slot moet je dan bestand/map aan bibliotheek toevoegen selecteren en daar dus c:\music selecteren.
Ik ben begonnen met het laden van de CD's op een laptop omdat de PC geupgrade diende te worden voor iTunes. Daardoor is de lijst in iTunes op de vaste PC niet compleet en werkte ik iPod handmatig bij.

Het laden duurde een paar uur, maar het is helemaal gelukt. Hartstikke bedankt voor je hulp _/-\o_ Super.
Pagina: 1