Toon posts:

irq sharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik win98 installeer geeft ie problemen met de IRQ sharing tussen scsi controler en geluidskaart, maar wanneer ik win ME installeer heeft ie nergus last van, terwijl er geen verschil zit tussen de toewijzing van IRQ's tussen win 98 en ME

kan ik dit in win 98 ook zo voor mekaar krijgen dat het werkt??

thnx!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Werkt het wel in Win98? of geeft hij dit alleen aan bij de eigenschappen van deze computer?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
hij zegt dat het niet goed zit, en het werkt ook idd niet

dus ik kan niet m'n (scsi) cdrom en brander gebruiken in win 98 (se)
(tenzij ik m'n geluidkaart (sb live) uitzet, maar das niet handig natuurlijk)
:(

Verwijderd

Topicstarter
uhmmm, iemand?
:?

Verwijderd

Topicstarter
help ofzow :?
niet allemaal tegelijk :(

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je kunt in je BIOS IRQ's geforceerd toewijzen aan apparaten. Bij de optie PCI-PnP kan je verschillende IRQ's toewijzen.

1 van de dingen die je kan doen is het desbetreffende IRQ aan legacy ISA toewijzen, dan wordt dat IRQ verboden gebied voor beide kaarten en hopelijk migreren ze naar een ander IRQ (allebei verschillend).

je kan ook de IRQ's per PCI-slot toewijzen (ben ff de naam kwijt) en dus deze twee sloten allebei forceren naar een vrij IRQ.

Mocht je tekort komen, flikker dan je IRQ;s van paralel en serieel weg, dan kom je altijd tevreden weg :).

Als iemand mij dan vervolgens een gouden tip kan geven? Mijn AGP-slot neem het IRQ over van mijn SBlive. Da's dus mooi klote.

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

stop m in een ander slotke :)
in welke heb je m nu?

marre als je een via chipset heb vergeet die 4in1 drivers niet he, die heb je wel nodig onder win98 maar in ME zitten ze al ingebouwd... behalve de AGP driver dan. (voor zover ik weet)

Verwijderd

Topicstarter
k dan, ff com2 afgezet en het werkt weer :)
Pagina: 1