Toon posts:

Pioneer 10/40 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze drive nu een paar dagen, maar de transferrate valt zwaar tegen. Hij komt niet boven de 22 speed cd-rom uit (met cd-speed zit hij al na 7 of 8 minuten van de cd op 22 speed, daarna komt hij niet meer hoger), en met dvdspeed kwakkeld hij een beetje rond de 2.3 speed.

Het opvallende vind ik dat deze snelheden beiden gelijk zijn aan 3 MB/s...

In het BIOS wordt de drive herkend als een UDMA/33 cd-rom, op secondary master. Op secondary slave zit een Plextor 8/4/32A. Ik heb een MSI 6167 moederbord, Windows 98 en gebruik de AMD Busmaster drivers 1.24. Firmware van de drive is versie 2.02.

Het rare is dat iedereen zegt dat ik DMA aan moet zetten, maar er is gewoon geen vakje "DMA" te bekennen. (Bij de Plextor, die als PIO-Mode4 wordt herkent door BIOS, kan ik wel DMA aanzetten, maar dat heeft geen nut omdat windows dat bij de volgede reboot weer uit zet :(.

Wie helpt?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
sjah beide apparaten gaan draaien op de mode van het langzaamste apparaat. Dus de plex zorgt er ws voor dat je pioneer traag is

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 07:36

Maf

Dus je wilt zeggen dat als je een single speed hebt en een 72x op een connectie die 72x maar op een snelheid van 1x werkt?

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Nee, dezelfde mode(niet dezelfde snelheid). Ze gaan beide in pio mode draaien ipv dma mode.

Ik had ditzelfde probleem met mijn philips 3610 brander (pio 2x2x6) en mijn pioneer (10/40 dma)

Ik heb maar een nieuwe sony brander gekocht, die wel dma ondersteund (crx140E 8x4x32)

Volgens mij moet die plextor toch wel in dma mode kunnen draaien ??

Gr Waslijn

Verwijderd

Q: Why has the DMA box disappeared in the hard disk Device Manager under
Windows 95/98?
A: The DMA box can only be used with the standard Microsoft driver. When a third
party driver is installed (such as the AMD EIDE Driver), the DMA box will no
longer appear. However, the driver is programmed to use all devices in their
most optimal configuration. Therefore, if DMA is available for that particular
device, the driver will use it.

Q: Using Windows 95/98, the device has a check box for DMA. When I check the box
and reboot, the box does not stay checked?
A: The DMA box can only be used with the standard Microsoft driver. When a third
party driver is installed (such as the AMD EIDE Driver), the DMA box will not work
as intended. If you check the box, then reboot, the box will then appear
unchecked. However, the driver is programmed to use all devices in their
most optimal configuration. Therefore, if DMA is available for that particular
device, the driver will use it.

Q: Under Windows 95/98, using MSCDEX.EXE for my CD-ROM device slows down the
system, and/or disables the CD-ROM?
A: You cannot use both MSCDEX.EXE and the AMD IDE Driver. Using MSCDEX will slow
the performance of your system, and may cause incompatibility with some programs.

Verwijderd

Bij de weg, wat voor drive heb je dan? De laatste (regiovrije :) ) firmware voor de pioneer 104s en a04s is volgens mij 1.25?
En jij hebt 2.02? Of zijn er nog meer 10/40 DVD's van pioneer? Zal wel...

Voor de 1.25 regiovrije firmware voor 104s en a04s:
http://utopia.knoware.nl/users/gerardk/data/pioneer/104_125_rpc1.z ip
Pagina: 1