Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Shuttle mod: PSU air naar binnen of buiten

Pagina: 1
Acties:

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 12:19
Ik heb laatst mijn shuttle sv24 gemod vanwege herrie. Grote zalman blok op de proc, plus 90 mm fan daarboven. Dit werkt allemaal prima, maar deed niks aan de geluidsoverlast.
De herrie scheen te komen van 40mm fannetje in de zijkant van de voeding. Deze eruit gehaald, de voeding omgedraaid, zodat electronica naar voorkant van case staat. Hierna stuk uit de voeding gedremeld, 80 mm fan ervoor, met fanmate regelbaar.
De situatie nu is dat de warme lucht uit de voeding naar buiten gezogen wordt. Wat ik me nu afvraag is of het niet beter is koude lucht van buiten in de psu te laten blazen? De lucht die er nu uitgeblazen is vrij warm en de buitenkant vd voeding voelt ook vrij warm aan....
Wat denken jullie?

zie http://www.hwextreme.com/reviews/barebones/sv24/ voor specs

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:31

Haan

dotnetter

Zo laten. Anders blaas je de warme lucht van de voeding je kast in. Dat lijkt me niet zo heel handig.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 12:19
De psu zit bij dit model aan de voorkant, CPU blijft nu onder de 30 graden. Wat ik wil weten is of het beter of slechter is, lucht naar binnen in de psu te zuigen ipv naar buiten...

Verwijderd

Je kan het ook ff proberen :)

Verwijderd

Zelfs de behuizing is bij mij hartstikke warm van de voeding.
En ik heb niks gemod of extra koeling, draait prima :) Geen hitte overlast

Verwijderd

Haan schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:36:
Zo laten. Anders blaas je de warme lucht van de voeding je kast in. Dat lijkt me niet zo heel handig.
Jij snapt het ;P, ik heb trouwens nog nooit een PSU gezien welke lucht naar binnen blaast..

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:57:
[...]

Jij snapt het ;P, ik heb trouwens nog nooit een PSU gezien welke lucht naar binnen blaast..
Compaq.

Die gebruiken vaak maar 1 fan voor PSU + CPU. Die blazen dus lucht (via de PSU) naar de CPU. ;)
Pagina: 1