Toon posts:

Wat is dit nou voor geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon dit geheugen overnemen van iemand anders voor 40euro.

CMX512-3200C2 XMS3200 512MB 400MHz CL2 Ultra performance DDR memory

is dit een goede prijs, of betaal ik er teveel voor

Weet iemand trouwens ook wat voor geheugen het is, dus is het REGISTERED on NON REGISTERED geheugen, en op welke latencies loopt het.

Werkt dit geheugen ook samen met een DFI lanparty NF3, een AMD64 3000+ en 512MB OCZ PC3200 EL Platinum edition? Ik kon namelijk nergens vinden of mijn OCZ geheugen ook samen wilde werken met dit geheugen bankje.

alvast bedankt!

P.S. hier zijn mijn specs, zodat je precies weet om welk type geheugen dat OCZ is

Specs

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Lijkt me geen verkeerde prijs voor dat geheugen. :) Het verschil tussen registered geheugen weet ik niet precies maar volgens mij heeft het met fout correctie te maken, hier zou iemand anders me even op moeten aanvullen :) Wat ik ook weet is dat o.a. Opterons ECC Registered geheugen moeten hebben.

Of het samenwerkt kun je meestal wel controleren op de website of handleiding van de fabrikant van het moederboord.

[ Voor 11% gewijzigd door Mafkees op 11-09-2005 17:39 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Voor zover ik weet zit er bij ECC een extra chippie op die een soort van foutcontrole uitvoert o.i.d. Het zorgt er dus voor dat het geheugen nog betrouwbaarder wordt, maar dit gaat wel tenkoste van de snelheid.
Voor servers is ECC wel handig, maar voor de gewone consument is het overbodig/onhandig.

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:29:
CMX512-3200C2 XMS3200 512MB 400MHz CL2 Ultra performance DDR memory
Specs
effe snel
lijkt PC 3200 geheugen, da's redelijk modern met een latency van 2 (C2) en normaal non-ecc
je wil geen registered geheugen, da's voor servers en langzamer (en zeker) en duur

kijk dus of je boards =< 3200 mem gebruiken C2 is snel geheugen / van daar "Ultra" (normaal is 2.5)

mt

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 19:45
Een nette prijs. Je hebt er zeker niet teveel voor betaald, maar om noiu te zeggen een koopje. Het is "gewoon" Corsair geheugen. Als je op google kijkt heb je diverse links op de exacte term die jij gebruikt. Het is overigens geen ECC of REG geheugen.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Dit is met een paar tellen rondkijken op internet zo gevonden: http://www.corsairmicro.c...s/specs/cmx512-3200c2.pdf

Gewoon unbuffered PC3200 met, afgezien v.d. CL vrij standaard timings. En of 40 Euro teveel is? Check de nieuwprijs, dan ben je er snel genoeg achter. Lijkt mij iig fatsoenlijke prijs. Maar aangezien we geen ' wat is dit waard?' topic in PMG hebben en dit alles vrij simpel op te zoeken is doe ik 'm nu dicht. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.