Comp slaat uit, te heet?

Pagina: 1
Acties:

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 11:05
Hey,

Ik heb nu mijn oude pc aan mijn vriendin gegeven (duron 800mhz) Dus ik dacht even installeren en klaar.
Dus afijn ik zet de pc aan, gaat windows opstarten (98) en PLOEP* beeld weg. Ik weer opstarten, ja het Packard Bell logo, bios check scherm en weer ploep, beeld weg.
Heb al andere videokaart geprobeerd, hielp niks
Zou dit een hitte probleem kunnen zijn? (het is een onboard videokaart)
Het rare is, fan blijft draaien maar beeld is weg 8)7

Hoop dat iemand een antwoord voor ''ons'' heeft.

MVG Nick

[ Voor 8% gewijzigd door RisingSun op 11-09-2005 19:11 ]

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Begin altijd even met het verwijderen van alle overbodige hardware, dus hou alleen een mobo, cpu, videokaart een harddisk over, en kijk of 'ie het dan wel doet. En als 'ie het dan doet, probeer een andere videokaart (leen er een van een kennis of vriend) en kijk of die het wel doet.

Mother, will they like this song?

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 22:58

Coldcat

HODL

lees de faq eens, daar staat alles in wat je kunt proberen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:02

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

TheLunatic schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:21:
Begin altijd even met het verwijderen van alle overbodige hardware, dus hou alleen een mobo, cpu, videokaart een harddisk over, en kijk of 'ie het dan wel doet. En als 'ie het dan doet, probeer een andere videokaart (leen er een van een kennis of vriend) en kijk of die het wel doet.
^met stom
Als je beeld zo opeens wegvalt lijkt het me of de video kaart of de voeding die het langzaam aan het begeven is

An Explanation of l33t Speak

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Brak geheugen kan het ook nog zijn (al heb je dan vaak dat de pc hangt). Kan eigenlijk alles wel zijn ;) Dus gewoon alles testen zoals hierboven gezegd.

• RisingSun
heb al andere vidoekaart getest, voeding nog niet, maar heeft het alltijd gedaan, zelfde geld voor het geheugen (corsair)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Probeer het ook eens zonder windows en harde schijf, met knoppix bv.

Verwijderd

SSH schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:17:
Probeer het ook eens zonder windows en harde schijf, met knoppix bv.
lezen is ook een vak he ;)

hij haalt windows niet eens 8)7

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

RisingSun schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:10:
heb al andere vidoekaart getest, voeding nog niet, maar heeft het alltijd gedaan, zelfde geld voor het geheugen (corsair)
De hele computer heeft het altijd gedaan, dus aan de computer kan het niet liggen 8)7

:+

Er werkt íets niet, dus je kan niet op deze manier gaan elimineren :P

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Probeer eens de stroomkabel eraf te halen en 12 keer (7, 5 en 19 keer mag ook) op de powerknop te drukken. PB heeft weleens de gewoonte om zgn. reststroom vast te houden en die verwijder je daarmee.

ARME AOW’er

Verwijderd

Start hij wel gewoon door? Ik bedoel start hij windows op (hoor je geluidje) weliswaar zonder monitor, kan je testen door NUMlock aan/uit te zetten of hangt de computer? (als ie hangt doet dat knopje het dus ook nie meer)

Anders moet je in het bios kijken of hij staat op VGA - Onboard en Init Display First op AGP (als hij een agp slot heeft)

• RisingSun
Ik kom niet eens in de bios, hij slaat gewoon uit. kan hem nu ff niet testen (staat bij min vriendin) maar ga ik vanaaf wel even doen!

Verwijderd

Dan zou ik toch even het geheugen checken, eruit en weer in stoppen...goed aanduwen (niet té).
En alle kabels aanduwen....bij mij was het namelijk een keer het geheugen wat er niet goed inzat (ná vervoer)
Pagina: 1