Toon posts:

Probleem Dualview beeldscherm/tv

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met dualview van mijn beeldscherm en mijn tv. Voorheen had ik de instellingen voor mijn tv altijd op kloon staan. Dus dan krijg je een exacte kopie van je beeldscherm. Nadeel daar aan is dat ook de resolutie wordt gekopieerd, en aangezien mijn tv geen 1280×1024 kan trekken zie je maar een gedeelte van de desktop.

Nou kwam ik er bij toeval achter dat ik ook de optie dualview kan kiezen. Dus de 2 beeldschermen onafhankelijk van elkaar configuren. Ik dacht altijd dat mijn videokaart (GF TI4200) dat niet kon.

Maar nou ben ik een beetje aan het prutsen geweest, en ik krijg het niet goed. Als ik dualview kies, dan krijg ik op mijn tv een verlengde van me desktop te zien. Aangezien ik dat helemaal niet heb ingesteld bij mijn videokaartsettings snapte ik er niets van. Maar nou zag ik toevallig dat er bij eigenschappen voor beeldscherm dit stond:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c_postma/1
En zoals je kan zien staat er: Het windows bureaublad uitbreiden naar deze monitor.
Simpel, opgelost zou je zeggen. Dus niet.
Wanneer ik dat uit vink schakelt ie om een of andere reden de tv uit:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c_postma/2
Wanneer ik dan weer naar de videokaart settings toe ga, staat de boel weer op enkel beeldscherm. Zet ik em dan weer op Dualview, begint het gezeur opnieuw.. Ik heb een vrij recente driver versie (2 maanden geleden bij nvidia vandaan gehaald).

Heeft iemand een oplossing?

Bvd.

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05-2025
Ik ben toevallig 2 weekjes alleen thuis, zit daarom met mn pc beneden en heb mn tv er ook lekker aangehangen, dus ik ben ook net bezig geweest met dualview. Bovendien heb ik ook een GF ti4200.

Ik gebruik echter een oude driverversie (44.03), omdat ik vind dat mijn kaart daar het beste onder presteert en ook omdat ik de DualView settings onder deze driverversie het handigst vind. Het probleem van jou is denk ik, dat het videokaart(driver)-specifieke instellingen venstertje (Display Properties -> Settings -> Advanced) verandert zodra je de extra monitor (in jouw geval TV dus) inschakeld bij Display Properties -> Settings. Als je je tv uitgeschakeld laat (Extend my Windows desktop onto this monitor uitgevinkt), heb je bij je Advanced monitor Properties -> GeForce Ti 4200 het kopje "nView Display Mode", waar je kunt kiezen tussen Dualview, Clone, Horizontal span (die jij dus ongewild had) en Vertical Span. Hier moet je voor Dualview kiezen, en daarna pas bij je gewone Display Properties -> Advanced je tv erbij inschakelen (Extend my Windows desktop onto this monitor aanvinken). Als je daarna teruggaat naar je Display Properties -> Settings -> Advanced zul je zien dat het kopje "nView Display Mode" is veranderd in "Device Selection", waar je, als je tv naar behoren beeld geeft verder niets hoeft te doen.

Ik hoop dat dit je probleem oplost, maar dit geldt dus voor driverversie 44.03, ik weet niet of het weer anders is bij jouw driverversie. Desnoods kun je ook teruggaan naar driver 44.03, dan werkt dit sowieso. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik mijn probleem iets verkeerd heb opgevat.
Wat ik wil doen:

Hetzelfde desktop op mijn tv hebben maar in een andere resolutie (beeldscherm op 1280 bij 1024 en tv op 1024 bij 768, kan namelijk niet hoger). Echter, de tv staat gewoon op 1024 bij 786, en het beeldscherm op 1280 bij 1024. Maar het probleem is dat vanwege de exacte kopie, je de 1280 bij 1024 desktop op de tv te zien in krijgt in 1024 bij 768. Maar omdat dat niet kan krijg je dat zogenaamde pan&scan, het desktop verschuift met de muis mee omdat het niet op het beeld past.

Wat ik dus wil is hetzelfde desktop zien op de tv, alleen in een andere resolutie (1024 bij 768 dus.) Zodat je geen pan&scan effect krijgt. Ik dacht dat dualview de oplossing hier voor was, maar dit lijkt dus niet te kunnen..

Sorry voor de verwarring, ik begreep zelf dus niet helemaal waar mijn probleem lag.

[ Voor 205% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 01:27 ]

Verwijderd

Wat je wilt is dus een clone. Dan moet je bij nView hem op clone zetten en je primaire beeldscherm je Plug & Play monitor. Je kan dan bij device properties (ook in nView) instellingen van je tv veranderen, al zal dit niet nodig zijn, want de tv zet ie automatisch op 1024 x 768!

Bij de windows display properties hoef je als het goed is dan niks te doen, als je zelf al aangeeft dat je tv niet hoger kan dan 1024 x 768 stelt hij die in als de maximale resolutie.

(ik zit nu op school, kan het niet voor je testen! als dit niet lukt, kan ik het thuis voor je proberen!)
Tis mij namelijk wel gelukt voorheen. Moet er wel bij zeggen dat ik een andere GF kaart heb, maar met zelfde software!

Succes, Isabelle.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 13:08:
Wat je wilt is dus een clone. Dan moet je bij nView hem op clone zetten en je primaire beeldscherm je Plug & Play monitor. Je kan dan bij device properties (ook in nView) instellingen van je tv veranderen, al zal dit niet nodig zijn, want de tv zet ie automatisch op 1024 x 768!

Bij de windows display properties hoef je als het goed is dan niks te doen, als je zelf al aangeeft dat je tv niet hoger kan dan 1024 x 768 stelt hij die in als de maximale resolutie.

(ik zit nu op school, kan het niet voor je testen! als dit niet lukt, kan ik het thuis voor je proberen!)
Tis mij namelijk wel gelukt voorheen. Moet er wel bij zeggen dat ik een andere GF kaart heb, maar met zelfde software!

Succes, Isabelle.
Dat heb ik op het moment al ja. Probleem is dat je hetzelfde desktop niet in 2 verschillende resoluties (volledig) kan laten zien.

Verwijderd

Ik heb het net thuis geprobeerd, ik weet nu precies wat u bedoeld, het is voor mij alweer een tijdje terug dat ik zoiets ook geprobeerd heb. (sorry voor de verwarring in mijn vorige post -->dat het wel lukte)

Het zit namelijk zo, een clone van een primaire monitor (of tv, wat je net zelf maar als primaire hebt ingesteld) gebruikt dezelfde resolutie om te clonen. Dus primaire monitor op 1280 x 1024, tv ook op zelfde resolutie, en vice versa!

Dualview, is om je buroblad uit te breiden naar je tv, dan kan je indd wel andere resoluties aangeven.
Wat je kan proberen is Ultramon
http://www.realtimesoft.com/ultramon/download.asp

Maar dat is voornamelijk voor het uitbreiden van het bureaublad....worth a try!

Maar naar mijn zeggen is wat u wilt niet mogelijk.

edit:

Met ultramon kan je zogeheten 'Mirroren' net als klonen. Het is me hiermee wel gelukt om in verschillende resoluties te werken! Tis even uitvogelen welke er welke moet klonen, maar je moet eerst Dualview instellen bij nView en daarna de tv (secundaire), monitor 1(primaire) laten mirroren.

Succes

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 16:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:18:

edit:
Met ultramon kan je zogeheten 'Mirroren' net als klonen. Het is me hiermee wel gelukt om in verschillende resoluties te werken! Tis even uitvogelen welke er welke moet klonen, maar je moet eerst Dualview instellen bij nView en daarna de tv (secundaire), monitor 1(primaire) laten mirroren.

Succes
Programma geinstalleerd en hij doet het. Precies zoals ik bedoelde.

Hartstikke bedankt!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:44
ik heb ook problemen bij de dualview, en volgens mij is de oplossing heel simpel, maar weet ik hem niet.
Ik had altijd dualview, tv en beeldscherm. Echter nu heb ik windows XP opnieuw geinstalleerd en sindsdien krijg ik het niet lekker voor elkaar.
Ik heb een geforce 7600 GS, en heb hem ingesteld op dualview, met tv en beeldscherm.

Als ik nu mn pc opnieuw opstart krijg ik op mn tv wel een beeld tezien, het bios opstartscherm. Daarna gaat mn tv op zwart en dat blijft ie. Ook binnen windows, wat ik ook doe, blijft hij op zwart...

Volgens mij ligt de oplossing bij iets in de bios (omdat hij eerst wel eventjes beeld geeft) maar wat het is weet ik echt niet.
Wie helpt me?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

wat als je je alleen met je monitor aangesloten opstart? doet hij dan ook niets en blijft hij zwart?
Verder: De grote tv-out FAQ die eens doornemen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:44
hij werkt. Bedankt!
Pagina: 1