Scarlet one en SMC wireless router

Pagina: 1
Acties:

• *Dutch-Force*
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06-2024
Beste mensen,

Ik moet voor mijn zus een draadloos netwerkje aanleggen, zodat ze draadloos kunnen internetten. Normaliter is dit geen enkel probleem zij het feit dat ze adsl hebben van scarlet one. Het probleem is als volgt: Wanneer ik de wireless router er tussen hang en een internetpagina wil bezoeken, krijg ik steeds het inlog venstertje van scarlet. Dit hoort na een keer invullen te verdwijnen maar dat is dus niet het geval.

Ik heb in de router Dynamic adressing gekozen voor toewijzing van ip en in het status venster van de router zie ik ook dat er verbinding is.

Wanneer ik de kabel die van dat scarlet (oranje bbned doosje) modem gewoon in een LAN poort in de router stop en vervolgens een kabel naar de pc trek kan ik wel internetten. Dit trucje gaat helaas niet op voor het draadloze gedeelte..

wie o wie kan mij hiermee helpen...

Thanx

ComputerSpecs

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 13:01
Ik zou 'm in het WAN gaatje stoppen :)

• *Dutch-Force*
misschien niet helemaal duidelijk maar als ik em in de WAN poort stop dan blijf ik dus dat scarlet inlog venster krijgen..

ik hoopt dat er al meer mensen met scarlet waren die een router ertussen hebben zitten.

ComputerSpecs

• Jermaine
Ik heb hier exact dezelfde config staan als degene die jij schetst; SMC routertje (Wel een redelijk oude) + Scarlet One (8mbit)... Doe wel datgene wat er staat; reboot je computer én je router (ff uit- en aanzetten... kwestie van 5 minuutjes). In die tijd kan de apparatuur van Scarlet je MAC adres mooi opslaan zodat jij je vaste IP'tje ook hebt...

Maarrr... Wat krijg je precies te zien als je je gebruikersnaam + wachtwoord ingevuld/gesubmit hebt?

• *Dutch-Force*
in de router zie ik wel dat ie een ip adres heeft gekregen.. maar zal het een proberen.. ik had wel de router aan en uit gezet maar niet ook de pc opnieuw..

ComputerSpecs

• Jermaine
En...? :)
Pagina: 1