internet sharing : max. downloadsnelheid omlaag

Pagina: 1
Acties:

• Rocco
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-05 22:00

Rocco

nightlife

Topicstarter
ik heb zojuist internet sharing geinstalleerd om via m'n PC (win98Se) op mijn laptop (winME) te kunnen internetten. Echter is nu mijn kabelmodem downloadsnelheid in alle gevallen max 12.5 k/s ipv 15.5 k/s , ook als ik alleen de PC heb aanstaan.

Is hier een oorzaak voor aan te geven?

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je gebruikt een download accelerator op je win98 machine, en niet op je laptop :?

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Verwijderd

15 k/s? gatver. ik haal 350 k/s. maar goed, vraag me niet naar de technische kant, ik vind het wel logisch iig.

• mossel
  • Niet online
Wat is er zo logisch aan, dit hoeft helemaal niet hoor...
Welke connectie sharing programma gebruik je?
Heb je wel eens geprobeerd je laptop direct aan te sluiten, heb je dan hetzelfde probleem?
Heb je soms een proxy aanstaan, dit scheelt op de langzamere compu's in snelheid.

• Rocco

Rocco

nightlife

Topicstarter
Ik gebruik hiervoor de standaard WIN98SE ICS installatie. Werkt verder OK. Mijn notebook direct op het kabelmodem aansluiten gaat niet omdat mijn provider maar 1 NIC - MAC adres herkent. Zijn overigens beide snelle systemen (Athlon 750 en P3-600)

en eh, eppo , 350k/s is natuurlijk fantastisch maar zal ook wel wat kosten. Ik heb gewoon een standaard 128Mbit abo.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 15 januari 2001 22:35 schreef Rocco het volgende:
..en eh, eppo , 350k/s is natuurlijk fantastisch maar zal ook wel wat kosten. Ik heb gewoon een standaard 128Mbit abo.
Tja ach. 89,- per maand (hier thuis dan nog geldeeld door vijf) en hoeveel betaal jij dan?

PS: Dat is trouwens 'exclusief' mail :( (@home)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• mossel
  • Niet online
Exclusief mail? Ik heb toch echt het abo van @home voor 89,- per maand incl. 3 pop3 emailadressen...

• Rocco

Rocco

nightlife

Topicstarter
ik betaal 300 piek p/jaar(zeelandnet). snelheden tot 1mbit zijn mogelijk maar hier betaal je dan evenredig meer voor.
ADSL heb je hier nog maar in grote steden en wat satelliet internet kost weet ik niet.

voorlopig doe ik het er maar mee

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:01

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik haal met mijn 128k abbo bij zeelandnet zo'n 17k per seconde:? En dat kost me volgens mij ook een stuk minder als zo'n 1mb verbinding.
Moet er bij vertellen dat ik in een achterlijk klein gat woon met zo'n 1500 inwoners en de dichtsbijzijnde stad zo'n 15 kilometer ver is.

Het kost me trouwens zo'n 45,- per maand
Pagina: 1